Narrow your search

Library

UGent (7)

KU Leuven (4)

UCLL (4)

Odisee (3)

KBR (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

Arteveldehogeschool (1)

CaGeWeB (1)

EHC (1)

More...

Resource type

book (9)

dissertation (1)


Language

Dutch (5)

English (3)

Finnish (1)


Year
From To Submit

1984 (9)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Musical readiness of school beginners
Author:
Year: 1984 Publisher: Gent : RUG. Seminarie en laboratorium voor experimentele, psychologische en sociale pedagogiek,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
75 jaar lichamelijke opvoeding aan de R.U.G.
Author:
Year: 1984 Publisher: Gent : Archief van de Rijksuniversiteit Gent,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Elementary school science and how to teach it.
Authors: ---
ISBN: 0030628660 Year: 1984 Publisher: New York (N.Y.) : Holt,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wie können sich die finnischen Schüler der Schuljahre 7 bis 9 die alltäglichen Phänomene der Wärmelehre erklären.
Author:
ISBN: 9514532589 Year: 1984 Publisher: Helsinki : Helsingin yliopiston monistuspalvelu,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Met het oog op ruimte: een meetkundige wereldoriëntatie
Authors: ---
ISBN: 9027605661 Year: 1984 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden


Book
Educating artistically talented students.
Authors: ---
ISBN: 0815623933 Year: 1984 Publisher: Syracuse (N.Y.) : Syracuse university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Ordeproblemen bij beginnende leraren
Authors: ---
ISBN: 9090007660 Year: 1984 Publisher: Utrecht


Book
Hoe wij leren lezen
Author:
ISBN: 9027600996 9789027600998 Year: 1984 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over wat lezen eigenlijk is, over hoe men vroeger leerde lezen, maar vooral over hoe kinderen nu leren lezen. En over nog meer onderwerpen die met lezen verband houden, zoals: Mogen ouders hun kleuter al leren lezen? Wat zijn leuke boekje voor jonge kinderen? Waardoor is lezen voor sommige kinderen zo moeilijk? Zijn er ook fijne boeken voor kinderen met leesmoeilijkheden? Hoe leren doven en blinden lezen? Wat zijn de problemen bij het leren lezen voor buitenlandse kinderen? Waar komen die 400.000 analfabeten in Nederland vandaan? (Bron: covertekst)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by