Narrow your search

Library

UGent (5)

KU Leuven (3)

Odisee (1)

FOD/SPF PO (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

UHasselt (1)

VIVES (1)


Resource type

book (7)


Language

English (6)

Dutch (1)


Year
From To Submit

1982 (7)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by
Broadband feedback amplifiers
Author:
ISBN: 0471102148 9780471102144 Year: 1982 Publisher: Chichester: Wiley,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Multivariable feedback systems
Authors: ---
Year: 1982 Publisher: New York : Springer-Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback design of systems with significant uncertainty
Author:
ISBN: 047110213X Year: 1982 Publisher: Chichester Research studies press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Optimal relay and saturating control system synthesis
Author:
ISBN: 0906048567 Year: 1982 Publisher: Stevenage, UK ; New York : P. Peregrinus on behalf of the Institution of Electrical Engineers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback control of linear and nonlinear systems
Authors: ---
ISBN: 0387117490 Year: 1982 Publisher: Berlin ; New York : Springer-Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe bedoelt u? Een psychologische analyse van menselijke communicatie.
Author:
ISBN: 9001795404 9789001795405 Year: 1982 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het traditionele taalonderwijs wordt vrijwel uitsluitend aandacht besteed aan het zakelijke aspect van taalboodschappen: nauw keurig lezen en formuleren worden uitvoerig getraind. Schulz von Thun richt zich in dit boek met name ook op d andere aspecten van de boodschap, die naar zijn mening verwaarloosd zijn: 
Het expressieve aspect, waarin tot uitdrukking komt hoe de spreker o schrijver zichzelf presenteert. Het relationele aspect, waarbij het erom gaat wat de zender van de ontvanger vindt, of hoe de ontvanger zich door de zender behandeld voelt. Het appellerende aspect, dat betrekking heeft op de invloed die de zender probeert uit te oefenen op de ontvanger. Hoewel in eerste instantie ontworpen voor psychologen, is Hoe bedoelt u? evenzeer van belang voor taalbeheersers, en studenten aan sociale en pedagogische academies en lerarenopleidingen. 
Professor dr. Friedemann Schulz von Thun is hoogleraar in de psychologie aan de Universiteit van Hamburg. Hij houdt zich daar vooral bezig met de ontwikkeling en de humanistische psychologie. Zowel binnen als buiten de universiteit geeft hij communicatiecursussen.


Listing 1 - 7 of 7
Sort by