Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In een eerste, theoretisch deel wordt - uitgaande van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen - een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's : associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten ; op die manier gaan de schriftelijk verworven inzichten geleidelijk aan functioneren als oplossingsmethodes bij het ontwikkelen van een eigen leesstrategie. In een eerste, theoretisch deel wordt, uitgaanden van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen, een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's: associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- poëzie --- creatief schrijven --- Poetry --- Letterkunde --- Littérature --- Methodologie --- Méthodologie --- Art d'écrire (Littérature) --- Creatief schrijven --- Creative writing --- Création littéraire --- Créativité (Ecriture) --- Créativité (Littérature) --- Créativité littéraire --- Génie littéraire --- Métier d'écrivain --- Stelkunst --- Écriture (Littérature) --- 82-1 --- Academic collection --- 840 --- Didactiek --- Lezen --- Nederlands --- Poëzie --- 456.1 --- didactiek nederlands (ler) --- * 485.1 --- Schrijven --- 485.12 --- Poëzie : secundair onderwijs --- 070095.jpg --- Poëzie ; didactiek --- 82-1 Poëzie --- Study and teaching (Elementary) --- Flanders (Belgium) --- Study and teaching (Secondary)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|