Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In elk gedeelte staan veel oefeningen en practica; docent en student kunnen hier zo mee werken, dat zicht op eigen houding, gedrag en interaktie wordt verscherpt en zo mogelijk verbeterd. (boekcover) In het eerste gedeelte zijn de studenten en docenten aan het woord. Tevens bespreken de auteurs verschillende oefen- en trainingsmodellen uit de literatuur. In het laatste gedeelte wordt aandacht besteed aan de persoonlijke bagage van leerkrachten en studenten: stem, lichaamstaal, duidelijkheid of onduidelijkheid in kommunikatie. Verder wordt er veel aandacht besteed aan het profiel dat onderwijsgevenden van zichzelf schetsen en aan hun eigen ervaringen in het onderwijs krijgen en onderwijs geven. In het tweede gedeelte gaat het om de kinderen in de klas. Een groot aantal gevalsbeschrijvingen, afkomstig uit de praktijk van het basisonderwijs, wordt hier weergegeven. Onderwijs geven op de basisschool vraagt om didaktische en methodische bekwaamheden. Methodische bekwaamheden komen tot uiting in het omgaan met kinderen, het werken met groepen, het overzien van ingewikkelde klassesituaties, het motiveren, stimuleren en aktiveren van kinderen om te werken en samen-te-werken. Houding, gedrag en interaktie van de leerkracht staan hierbij centraal. Ze zijn het thema van dit boek dat als oriëntatie-, oefen- en trainingsboek is opgezet. Vertrekpunten zijn de opleiding, de kinderen en de onderwijsgevenden.
Classroom management --- -#GBIB:IDGP --- 304 --- 305.8 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Gedrag --- Interactief onderwijs --- Lager onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Sociale vaardigheden --- 474 --- 477.1 --- Onderwijs --- agogiek --- sociale vaardigheden --- School discipline --- School management and organization --- Teaching --- Case studies --- Sociale pedagogie - Agogie --- Communicatie ; algemeen --- Didactische principes --- Case studies. --- -Case studies
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|