Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Test I (woordenschap); test II (classificeren); test III (waarnemen); test IV (wetenschappelijk inzicht); test V (patrooncompletering); het interpreteren van de scores. (Bron: covertekst)
Cognitive psychology --- intelligentie --- intelligentietests --- Intelligentie --- Psychologische tests (psychologisch onderzoek, tests, psychologische) --- 042175.jpg --- IQ-testen
Choose an application
Social stratification --- Sociology of education --- sociale gelijkheid --- onderwijssociologie --- intelligentie --- talenten --- prestaties
Choose an application
Intelligence. --- Learning. --- Motor Skills. --- Play and Playthings. --- Problem Solving. --- 101607.jpg --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Intelligentie --- Executive Function --- Play --- Playthings --- Puppets --- Toys --- Plays --- Plaything --- Playthings and Play --- Puppet --- Toy --- Motor Skill --- Skill, Motor --- Skills, Motor --- Child Development --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- Memory Consolidation --- Education --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Intelligence --- Learning --- Motor skills --- PLAY AND PLAYTHINGS --- Problem solving --- Cognitive psychology --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- intelligentie --- Motor skills. --- PLAY AND PLAYTHINGS. --- Problem solving. --- Play and playthings. --- Motor Skills --- Play and Playthings --- Problem Solving
Choose an application
Kennisverwerving --- Intelligentie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatie --- Methodologie --- 165.9 --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Wetenschapsfilosofie --- #gsdbf --- 165.9 Geschiedenis der kennis. Ontwikkeling van de mythologie tot wetenschap --- 165.9 Geschiedenis van de wetenschappelijke ontwikkeling en kennis --- Geschiedenis der kennis. Ontwikkeling van de mythologie tot wetenschap --- Geschiedenis van de wetenschappelijke ontwikkeling en kennis --- Filosofie : primaire teksten --- Wetenschapsfilosofie --- Theory of knowledge --- Philosophy of science --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap) --- Filosofie
Choose an application
Dit werkboek is gericht op 'taakgerichte leergroepen' in onderwijs en andere situaties. Hoe de samenwerking binnen de groep zich ontwikkelt wordt bepaald door sociale vaardigheden: hoe verloopt de discussie, hoe waarderen we ieders inbreng, hoe komen besluiten tot stand, hoe wordt het doel vastgesteld? Het boek biedt oefeningen waardoor een groep de sociale vaardigheden in het samen leren en werken kan ontwikkelen, analyseren en verbeteren. Komen aan bod: Observeren - Kommuniceren - Feedback - Evalueren - Beginsituaties in groepen - Kommuniceren in de groep - Leiderschap - Plannen maken en besluiten nemen - Normen en waarden in de groep - Ontwikkeling van de groep - Werken met oefeningen - Observatietechnieken - Logboek
Experimentele psychologie --- Leren en intelligentie. --- Groepswerk. --- Sociale vaardigheden. --- groepen --- Didactics of social education --- Social psychology --- sociale vaardigheden --- communicatie --- Social policy --- sociale psychologie --- groepswerk --- 361.13 --- 007 --- Sociale vaardigheidstraining --- evaluatie --- feedback --- groepsdynamica --- leiding geven --- observeren --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Observaties --- Communicatie --- Feedback --- Evaluatie --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Praktijk --- Oefeningen --- Sociale psychologie --- #gsdbP --- agogische vaardigheden --- maatschappijleer --- Communicatie in de hulpverlening --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Observatie --- Rol, roltheorie, rollenspel --- #GGSB: Pastoraal --- sociologie --- S2006747.JPG --- 361.53 --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Spel --- Sociaal leren --- Oefening --- Pastoraal
Choose an application
Dit werk is opgezet als een reisgids waarin de student wordt meegenomen op een interessante ontdekkingsreis door de psychologie. Om het 'reizen' te vergemakkelijken bevat dit boek talloze 'reiskaarten' (overzichtsschema's, tabellen, opsommingen). Hiermee wordt snel duidelijk uit welke onderdelen en specialismen psychologie bestaat en welke relaties worden onderhouden met andere wetenschapsgebieden, zoals bijvoorbeeld sociologie, psychiatrie, pedagogiek, enzovoort. De crisis in het hedendaagse denken leidt in toenemende mate tot breuk en disharmonie in de mens en zijn relatie tot de wereld. Met het denken in symbolen tracht de auteur de uiteengevallen werkelijkheid te herstellen. Vanuit het mythische verleden kan de hedendaagse mens de voorontwerpen ontdekken die verwijzen naar het heden. Symbolen keren in elk tijdperk terug. Vergelijking tussen verschillende culturen leert dat in het leven een constante geestelijke kern aanwezig is. Door dit te onderkennen, ontstaat een wijze van zien en kennen, waardoor tegenstellingen als geest en materie, hemel en aarde, licht en duisternis en soortgelijke antagonismen vervagen. Op zoek naar de realisering van zijn bestaan zijn het de symbolen die de mens de sleutel aanreiken tot zelfkennis. Hierdoor leert hij tijdens zijn levensreis het leven zelf beter begrijpen. Met dit boek richt de auteur zich tot allen die belang stellen in de symboliek en zich willen bezinnen op de waarde van de mens en zijn wereld.
psychology --- psychologie --- Psychology --- Psychology. --- 159.9 --- #GSDBP --- 411 --- 411 )* PSYCHOLOGIE - INLEIDINGEN --- geschiedenis --- structuralisme --- functionalisme --- psychoanalyse --- behaviorisme --- Gestaltpsychologie --- ontwikkelingsleer --- Gestalttherapie --- algemene psychologie --- bejaardenpsychologie --- communicatie (leesbaarheid) --- humanistische psychologie --- intelligentie --- kinderpsychologie --- motivatie --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie) --- psychoanalyse (dieptepsychologie) --- psychologische scholen --- relaties --- volwassenenpsychologie --- zintuigen (receptoren) --- Psychologie --- Factors, Psychological --- Psychological Factors --- Psychological Side Effects --- Psychologists --- Psychosocial Factors --- Side Effects, Psychological --- Factor, Psychological --- Factor, Psychosocial --- Factors, Psychosocial --- Psychological Factor --- Psychological Side Effect --- Psychologist --- Psychosocial Factor --- Side Effect, Psychological --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- psychologie - inleidingen --- (zie ook: geriatrie, gerontologie) --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie. --- Behavioral sciences --- Mental philosophy --- Mind --- Science, Mental --- Human biology --- Philosophy --- Soul --- Mental health --- 159.9 Psychology
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|