Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Twenty-first-century technological innovations have revolutionized the way we experience space, causing an increased sense of fragmentation, danger, and placelessness. In Geographies of Writing: Inhabiting Places and Encountering Difference, Nedra Reynolds addresses these problems in the context of higher education, arguing that theories of writing and rhetoric must engage the metaphorical implications of place without ignoring materiality. Geographies of Writing makes three closely related contributions: one theoretical, to reimagine composing as spatial, mat
Space perception. --- Place (Philosophy) --- Difference (Philosophy) --- Human geography --- English language --- Spatial perception --- Perception --- Spatial behavior --- Figure-ground perception --- Geographical perception --- Philosophy --- Anthropo-geography --- Anthropogeography --- Geographical distribution of humans --- Social geography --- Anthropology --- Geography --- Human ecology --- Study and teaching (Higher) --- Rhetoric --- Study and teaching. --- 81'272 --- Engels --- leren en onderwijzen --- literatuurwetenschap --- taalonderwijs --- toegepaste sociolinguistiek. taalbeleid --- Germanic languages
Choose an application
Taal, onderwijs en de samenleving is een kritiek op recente beleidsontwikkelingen in het taalonderwijs. Het toont dat het beleid gebaseerd is op perceptie, niet op feiten, en dat de verhoogde nadruk op grammatica, spelling, uitspraak, talige correctheid enzovoort, nefast is. Dit boek biedt meteen ook een aanzet tot een taalpedagogie die de heiligheid van de standaard afbreekt. Een taalpedagogie die rekening houdt met diversiteiten van allerlei aard, en die échte gelijke kansen garandeert. De klemtoon ligt daarbij op taalgebruik en communicatie eerder dan op taalstructuur.
Sociolinguistics --- Language and languages --- Study and teaching. --- Taalbeleid --- Taalonderwijs --- Taalsociologie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid --- taalvaardigheid --- talenonderwijs --- sociolinguïstiek --- onderwijssociologie --- Didactics of Dutch --- School management --- Flanders --- PLURIFORMITEIT -- 375.1 --- Language and education --- Social aspects --- Belgium --- 800.5 --- 803.2 --- Communicatie --- Geletterdheid --- Maatschappij --- Meertaligheid --- Nederlands --- Onderwijs --- Sociolinguïstiek --- Taal --- Taalgebruik --- onderwijs --- taal --- taalonderwijs --- 456.2 --- Leeromgeving --- 81'272 --- communicatie --- taalbeleid --- taalgebruik --- België --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- #KVHA:Taalbeleid --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- 641 Taalbeleid --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Language and culture --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- toegepaste sociolinguistiek. taalbeleid --- sociolinguïstiek, taalachterstand, taalminderheden, tweetaligheid --- Sociological aspects --- Vlaanderen --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Emigratie --- Sociolinguïstiek --- sociolinguïstiek --- België --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- sociolinguïstiek, taalachterstand, taalminderheden, tweetaligheid --- Language and languages - Study and teaching.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|