Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Leerkrachten willen met hun leerlingen vooropgestelde ontwikkelingsdoelstellingen bereiken. Het is niet altijd duidelijk wat de beste weg daarnaartoe is. Zeker niet voor leerlingen met beperkingen, zowel in buitengewoon/speciaal onderwijs als in het gewoon/regulier onderwijs. Deze publicatie geeft een beeld van hoe doelgericht kan worden gewerkt met deze leerlingen. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.
Emotionele ontwikkeling --- Eindtermen --- Gehandicapten. --- Buitengewoon onderwijs --- Vlaanderen. --- Didactics --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- BUITENGEWOON ONDERWIJS -- 373 --- VLAANDEREN -- 373 --- ONTWIKKELINGSGERICHT WERKEN -- 373 --- Eindtermen ; buitengewoon onderwijs ; Vlaanderen --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Special education --- Learning disabilities --- Children with disabilities --- Education --- Development --- kinderen met beperkingen --- leerstoornissen --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- buitengewoon onderwijs (ler) --- 37.02 --- Didactiek --- Doelen --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsgericht werken --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogie --- Handelingsplannen --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- 371.3 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes --- Vlaanderen --- Gehandicapte kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Eindterm --- Kind met een handicap --- Handelingsplan --- Ontwikkelingsdoel --- Emigratie --- Handelingsgericht werken
Choose an application
In Doelgericht spelen staan het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het luisteren naar elkaar, het versterken van zelfvertrouwen en het vergroten van weerbaarheid bij kinderen centraal. Dit praktische themaboek van Jantien de Groot bestaat uit een lesboek en bijbehorende werkbladen. Door de duidelijke opzet zijn de themalessen direct toepasbaar. Het doel van de les en de benodigdheden zijn kort beschreven en in de kern staat de aanpak aangegeven. De evaluatie laat zien hoe de les kan worden afgesloten.Het boek is bedoeld voor docenten en begeleiders van kinderen vanaf zes jaar. Het is onder meer te gebruiken in het basisonderwijs, speciaal onderwijs, buitenschoolse opvang, vrouwenopvanghuizen, kindertehuizen, jeugdzorg, medische kinderopvangcentra, en (individuele) kinderbegeleiding. Sommige lesonderdelen kunnen ook gebruikt worden bij het werken met volwassenen.
spelactiviteiten --- Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- lager onderwijs --- hulpverlening --- Didactics of primary education --- 37.032 --- Sociale vaardigheden --- Emoties --- Weerbaarheid --- weerbaarheid --- Gezinsproblemen --- Luistervaardigheid --- Zelfvertrouwen --- 478.9 --- 120045.jpg --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs ; didactiek --- Spelen ; didactiek --- 454.53 --- 454.23 --- Speelleermiddelen --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Hulpverlening --- Spelen --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelactiviteiten --- Spel --- Ontwikkelingsdoel --- Spelactiviteit
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Situering en werkwijze beschrijft de manier waarop de analyse van de specifieke zorgvraag van een kleuter gebeurt, het handelen van de kleuterleidster en het handelingsplan. De volgende (nog te verschijnen) domeinboeken beschrijven de inhouden van de analyse en het handelen voor resp. de positieve ingesteldheid, de ontwikkelingsdomeinen (motoriek, zintuigen, sociaal-emotioneel-morele ontwikkeling, zelfsturing, denken, taal), de lichamelijke factoren en de omgevingsfactoren school en thuis.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- ontwikkelingsbegeleiding --- signalering --- zelfsturing --- zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Zorgverbreding --- Zelfsturing --- Kleuters ; onderwijs --- 082819.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- 471.4 --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Zelfsturend leren --- Kleuters --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kleuter
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- 454 --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuterbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zorgverbreding --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- 060383.jpg --- Kleuterschool: volgsysteem --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- Zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Ontwikkelingsbegeleiding --- Signalering --- Handelingsplannen --- 070902.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken.
zorgverbreding --- motorische ontwikkeling --- Didactic evaluation --- zintuigen --- zorgbeleid --- Orthopedagogics --- cognitieve ontwikkeling --- Kindergarten --- taalbewustzijn --- lichamelijke ontwikkeling --- didactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Handelingsplannen --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuterbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zorgverbreding --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- 051083.jpg --- Kleuterschool: volgsysteem --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- 454 --- leerlingvolgsystemen --- ervarinsgericht onderwijs --- Zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Ontwikkelingsbegeleiding --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|