Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by
Evaluation de la compétence communicative en langue étrangère
Author:
ISBN: 2278078216 Year: 1991 Publisher: Paris Didier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Whose learning is it anyway? : developing learner autonomy through task-based language learning
Authors: --- ---
ISBN: 9044114964 9789044114966 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
C'est parti 5/6 : SET (OC) : leerwerkboek
Authors: --- ---
ISBN: 9789030691990 Year: 2020 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

C?est parti 5/6 SET(OC) is een graadmodule voor de specifieke eindtermen van de pool Moderne Vreemde Talen.In een introductie en 5 werelddelen nemen we je mee door la Francophonie. Aan de hand van authentieke, originele bronnen en didactisch doordachte opdrachten verwerven je leerlingen inzicht in de taal als systeem, in de relatie tussen taal en cultuur en in de wijze waarop communicatie functioneert. Ze blijven daarbij werken in de herkenbare en vertrouwde structuur van C'est parti.Bron: https://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/frans/cest-parti/cest-parti-voor-de-3de-graad-aso


Book
Portfolio européen des langues : pour jeunes et adultes
Author:
ISBN: 2278050796 9782278050796 Year: 2001 Publisher: Strasbourg Paris Conseil de l'Europe Didier


Book
The World a Global Village : intercultural competence in English foreign language teaching
Authors: ---
ISBN: 9789054874812 Year: 2008 Volume: 11 Publisher: Brussel VUBPRESS


Book
Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering : naar een cultuuromslag in de taalles
Author:
ISBN: 9044115324 9789044115321 Year: 2004 Volume: 11 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)


Book
L'approche par compétences dans l'enseignement des langues : enseigner à partir du Cadre européen commun de référence pour les langues
Author:
ISBN: 9782278058105 227805810X Year: 2007 Publisher: Paris Didier

Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer
Authors: ---
ISBN: 2278050753 9782278050758 Year: 2001 Publisher: Strasbourg Paris Conseil de l'Europe, division des politiques linguistiques Didier


Book
Evaluer en didactique des langues/cultures : continuités, tensions, ruptures
Authors: ---
ISBN: 9782090371260 2090371269 Year: 2013 Publisher: Paris CLE International


Book
Élaborer un cours de FLE
Author:
ISBN: 9782011552143 2011552141 Year: 2003 Publisher: Paris Hachette

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by