Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1998
Orthopedagogiek --- gedrags- en emotionele stoornissen. --- Neuropathology --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- Paediatrics --- 467 --- depressie --- emotionele problemen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- 416.5 --- depressie (gez) --- depressie: kinderen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- belonen --- hulpverlening --- pedagogiek --- straffen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
Dit boek geeft professionele opvoeders inzicht in het fenomeen van depressie bij kinderen. Het stelt ze in staat de depressie vroegtijdig te ontdekken en biedt heel concrete handvatten voor het handelen in het gezin, de klas en de leefgroep. De auteur vertrekt vanuit een orthopedagogisch model, dat praktische aanwijzingen aanreikt voor het doorbreken of doen verdwijnen van de stagnerende opvoedingssituatie. Vaak zullen de opvoeders daarbij de ondersteuning nodig hebben van deskundigen uit de schoolbegeleidingsdiensten of Centra voor Leerlingbegeleiding. Daarom besteedt de auteur ook veel aandacht aan de classificerende en orthopedagogische diagnostiek en aan orthopedagogische behandeling. Twee uitgewerkte casussen laten zien hoe diagnostiek en handelen concreet gestalte krijgen in de opvoedingssituatie.
Ontwikkelingspsychologie --- Speciale problemen. --- Orthopedagogics --- depressieve kinderen --- depressies --- Psychiatry --- Kindergarten --- #KVHB:Depressie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 467 --- depressie --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- kinderen --- specifiek opvoeden --- Basisonderwijs --- Depressies --- Depressieve kinderen --- Kinderen --- Kleuters --- Opvoeding --- Orthopedagogiek --- Peuters --- Psychosociale en emotionele problemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 376.43 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Preventie --- Signalen --- 606.3 --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychologie --- Depressie: kinderen --- jeugdzorg --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- 616.2 --- 362.7 --- gevallenstudie --- Depressie --- Sociale vaardigheidstrainingen --- CLB --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kinderpsychologie --- Behandeling --- Psychosociale problemen --- Onderwijs --- Diagnose --- graduaat orthopedagogie --- Kind --- Sociale vaardigheidstraining --- Jeugdpsychologie --- Psychosociaal probleem --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oorzaak --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- #gsdbP --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Choose an application
Depressie komt bij kinderen vaker voor dan men zou verwachten. Signalen van prikkelbaarheid, sombere buien en wisselende stemmingen kunnen een eerste aanwijzing zijn, dat er iets aan de hand is. Als de omgeving niet begrijpt wat er gebeurt, leidt dit tot een gevoel van machteloosheid. De auteur, docent orthopedagogiek en klinisch psycholoog, legt hier aan hulpverleners, leerkrachten en ouders uit wat een depressieve stoornis is en welke behandelingen beschikbaar zijn in Vlaanderen en Nederland. De taal is vlot, de uitleg helder en toegankelijk. De auteur baseert zich op de meest recente wetenschappelijke kennis over deze materie. De lay-out is rustig met duidelijke tekstkaders en sterke zwart-witfoto's van kinderen en jongeren. In de eerste hoofdstukken wordt stilgestaan bij de terminologie, de oorzaken en de gevolgen, met o.a. een checklist van signalen en duidelijke cases. In het volgende, meer praktische deel vinden we stappenplannen, schema's en verwijzingen naar literatuur, instanties en websites. Het boek is wetenschappelijk onderbouwd, helder en praktisch, ook in crisissituaties. Tweekleurendruk. Voor ouders, leerkrachten e.a. van kinderen en jongeren van ca. 5 t/m 17 jaar.
Depressie --- Kinderen --- Adolescenten --- Kinderpsychologie --- Orthopedagogiek --- Depressie (Psychiatrie) bij kinderen --- Depression [Mental ] in children --- Depression in children --- Depression mentale chez l'enfant --- Enfant [Dépression mentale chez l' ] --- Enfants [Dépression mentale chez les ] --- Kinderen [Mentale depressie bij ] --- #KVHB:Depressie --- depressie bij kinderen --- Depressieve kinderen --- Depressie bij kinderen/jongeren --- 376.43 --- depressieve kinderen --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Kinderpsychologie --- depressies --- stemmingsstoornissen --- 606.4 --- 467 --- depressie --- Behandelingen --- Depressies --- Kinderpsychiatrie --- Stemmingsstoornissen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Adolescenten. --- Kinderen. --- Psychiatry --- Developmental psychology --- Treatment --- Kind --- Adolescent --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jeugdpsychologie --- kinderen
Choose an application
Tot voor kort leefde in de kinder- en jeugdpsychiatrie de gedachte dat depressieve stoornissen bij kinderen en jonge adolescenten niet konden voorkomen. De laatste jaren wordt uit onderzoek echter duidelijk dat het tegendeel het geval is. Depressie komt voor bij zowel peuters en kleuters, kinderen in de basisschoolleeftijd als bij adolescenten. Depressie bij kinderen en adolescenten duurt vaak lang en kent veelal een ongunstig verloop. Bovendien is bij adolescenten het risico van suïcidaliteit en van drugs- en alcoholmisbruik groot. In dit boek wordt de behandeling van depressie bij kinderen en adolescenten vanuit verschillende invalshoeken belicht. Naast diagnostiek worden vooral verschillende behandelstrategieën en -settings (zoals school) besproken. Praktijkvoorbeelden krijgen daarbij ruime aandacht. Bovendien wordt speciaal stilgestaan bij preventie, suïcide, medicatie, bipolaire stoornissen en traumatische situaties (Zoals incest). Dit boek is onder andere bedoeld voor psychiaters
Ontwikkelingspsychologie --- Therapeutische technieken. --- kinderpsychiatrie --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- #KVHB:Depressie --- #KVHB:Adolescenten --- 376.43 --- Depressie --- Jongeren --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Behandelingen --- Depressies --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Jeugd --- Kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Therapie --- 606.3 --- adolescenten --- depressie --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- zelfdoding (suïcide, zelfmoord) --- Jeunes --- Dépression --- Pédopsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- Adolescenten --- Kind --- Adolescent --- ouder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Het fenomeen depressie bij kinderen wordt bevattelijk beschreven en signalen om depressie te herkennen worden in de verf gezet. Daarna gaan de auteurs uitvoerig in op de manier van aanpakken en de behandeling. Hierbij concentreren ze zich enerzijds op datgene wat in de gewone opvoedingssituatie - thuis en op school - gedaan kan worden, anderzijds op een therapeutische aanpak door specialisten. Met deze uitgave richten zij zich - via praktisch bruikbare handreikingen - tot ouders, leerkrachten, orthopedagogen, klinisch psychologen en psychotherapeuten. Al wie met kinderen met een depressie te maken heeft, zal dit op prijs stellen. Wie zich verder in de materie wil verdiepen, kan terecht in een uitgebreide bibliografie.
Depressies --- Kinderen. --- kinderpsychiatrie --- depressies --- Developmental psychology --- Orthopedagogics --- sociale vaardigheden --- orthopedagogiek --- Paediatrics --- Depressive Disorder --- Infant --- Child --- Depression --- 364.4 -053.6 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Depressie --- kinderen --- 467 --- depressie --- emotionele problemen --- psychosociale problemen --- Depressieve kinderen --- depressieve kinderen --- 606.4 --- Depressie --- Kind --- Orthopedagogie --- 376.43 --- Behandelingen --- Depressies ; kinderen --- Kinderen --- Signalen --- 606.3 --- kinderpsychologie --- 364.4 -053.6 Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- Depression, Endogenous --- Depression, Neurotic --- Depression, Unipolar --- Depressive Syndrome --- Melancholia --- Neurosis, Depressive --- Unipolar Depression --- Depressions, Endogenous --- Depressions, Neurotic --- Depressions, Unipolar --- Depressive Disorders --- Depressive Neuroses --- Depressive Neurosis --- Depressive Syndromes --- Disorder, Depressive --- Disorders, Depressive --- Endogenous Depression --- Endogenous Depressions --- Melancholias --- Neuroses, Depressive --- Neurotic Depression --- Neurotic Depressions --- Syndrome, Depressive --- Syndromes, Depressive --- Unipolar Depressions --- Emotional Depression --- Depressive Symptoms --- Depression, Emotional --- Depressions --- Depressions, Emotional --- Depressive Symptom --- Emotional Depressions --- Symptom, Depressive --- Symptoms, Depressive --- Children --- Minors --- Infants --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogiek --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
depressies --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- Paediatrics --- Enfants --- Kinderen --- Psychologie --- Psychotherapie --- Psychothérapie --- DEPRESSION, in infancy & childhood. --- Child. --- Infant. --- Depression. --- 159.922.764 --- #GBIB:IDGP --- Emotional Depression --- Depressive Symptoms --- Depression, Emotional --- Depressions --- Depressions, Emotional --- Depressive Symptom --- Emotional Depressions --- Symptom, Depressive --- Symptoms, Depressive --- Infants --- Children --- Minors --- Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- Theses --- DEPRESSION --- in infancy & childhood --- 159.922.764 Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- in infancy & childhood. --- Depression --- In infancy & childhood. --- Child --- Infant
Choose an application
Een depressie doordringt het gehele functioneren van een kind of adolescent. De prognose ervan is ongunstig en de effecten op de psychosociale ontwikkeling zijn enorm. Depressies hebben bovendien een nadelige invloed op het functioneren van ouders en overige gezinsleden, leerkrachten en klasgenoten.Een depressie die snel onderkend en adequaat gediagnosticeerd wordt is vaak goed te behandelen. Inzicht in de verschillende aspecten die een depressie kenmerken is daarvoor onmisbaar.Dit boek geeft een uitvoerig overzicht van recente theoretische en onderzoeksgegevens betreffende definitie en begripsafbakening van depressie, classificatie, algemene en differentiële symptomatologie, co-morbiditeit, etiologische determinanten en trajecten, verloop en ontwikkelingseffecten. Het hoofdstuk over procedures en instrumenten gaat uitvoerig in op de verschillende methodieken van behandeling en voorwaarden die daarvoor gelden. Het boek is geïllustreerd met casuïstisch materiaal.Depressie bij kinderen en adolescenten is bestemd voor psychiaters, psychologen, pedagogen, onderwijskundigen, kinderartsen, jeugdartsen en andere professionals werkzaam met kinderen en adolescenten met depressieve stoornissen.
kinderpsychiatrie --- adolescenten --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- Paediatrics --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Depressie --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- 606.4 --- adolescentiepsychiatrie --- depressie --- kinderen --- psychiatrie --- Depressie --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 606.3 --- casestudies --- gezondheidszorg --- psychodiagnostiek --- psychosociale ontwikkeling --- symptomen --- therapie --- Depressie bij kinderen/jongeren --- 376.43 --- Behandelingen --- Depressies --- Diagnostiek --- Kinderen --- Oorzaken --- Symptomen --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Dépression --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- departement Gezondheidszorg --- depressies --- comorbiditeit --- diagnostiek --- behandelingsmethoden --- Adolescenten --- Tests (geneeskunde) --- Diagnose --- Provincie West-Vlaanderen --- Kind --- Adolescent --- Test (geneeskunde) --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten geldt als standaardwerk voor de jeugd-ggz, een vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Deze herziening is uitgebreid van twee naar drie delen en bevat meer dan vijftig van de krachtigste behandelingen voor kinderen en adolescenten van 0 tot 18 jaar en hun ouders. Het levert hiermee een belangrijke bijdrage aan effectieve en transparante zorg voor kinderen en jongeren met uiteenlopende psychische problematiek.Evidence-based werken: klachtspecifiek en transdiagnostischNieuwe onderwerpen zijn onder meer: huilbaby's, vechtscheidingen, zelfverwondend gedrag, ARFID, en angst bij jonge kinderen. Naast veertig protocollen voor specifieke klachten of doelgroepen zijn nu ook elf behandelingen opgenomen die transdiagnostisch inzetbaar zijn en ingrijpen op onderliggende cognitieve en emotionele processen, zoals perfectionisme, compassie en negatief zelfbeeld.Alle protocollen zijn grondig herzien, up-to-date gemaakt en voorzien van oefeningen, formulieren en vragenlijsten. Ook nieuw is de aandacht voor valkuilen bij elke behandeling. Hiermee krijgt de therapeut aan de hand van casussen inzicht in de lastige situaties binnen een behandeling en tips om hiermee om te gaan.Per deel zijn de volgende thema's opgenomen:Deel 1 Transdiagnostisch- Belang van evidence-based werken- Focus op cognitieve, emotionele en gedragsmatige processen- Bijzondere doelgroepen en methodenDeel 2 Externaliserend- Stoornissen in de zindelijkheid- Voedings- en eetstoornissen- Neurobiologische ontwikkelingsstoornissenDeel 3 Internaliserend- Slaap- en somatoforme stoornissen- Depressie en rouw- Angst- en verwante stoornissenFormulieren voor de cliënt en vragenlijsten zijn te downloaden via boompsychologie.nl/behandelprotocollen-kind.https://www.standaardboekhandel.be/p/protocollaire-behandelingen-voor-kinderen-en-adolescenten-met-psychische-klachten-9789024408894
Behandelingsmethoden. --- Kinderen. --- Protocollen (zorgsector). --- Psychische problemen. --- Social policy and particular groups --- obesitas --- mindfulness --- richtlijnen (zorg) --- therapie --- jeugdzorg --- psychotherapie --- psychiatrische behandelingsmethoden --- autismespectrumstoornis (ASS) --- sociale vaardigheden --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) --- gedragstherapie --- angststoornissen --- CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) --- slaapstoornissen --- eetstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- systeemtherapie --- enuresis nocturna --- spraakstoornissen --- evidence-based methodiek --- handelingsgericht onderzoek --- faalangst --- psychotrauma's --- depressieve kinderen --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Psychiatrie --- #KVHB:Adolescenten --- psychiatrie --- psychische klachten --- kinderpsychiatrie --- kinderen --- adolescenten --- #KVHB:Psychotherapie; kinderen --- kinderpsychotherapie --- Psychische stoornissen ; jeugd --- 616 --- 615.8 --- somatische symptoomstoornissen --- ticstoornissen en lichamelijke klachten --- partnerrelatie problemen --- Jeugdpsychotherapie --- Kinderpsychotherapie, jeugdpsychotherapie. --- Psychiatry
Choose an application
De psychiatrische en psychologische hulpverlening aan kinderenis een vrij jonge discipline. Is deze hulpverlening de kinderschoenen al ontgroeid en kan ze een volwaardige positie bekleden? Na een kritische blik op het diagnostisch proces gaat het boekin op een aantal specifieke problemen die bij kinderen en jongeren kunnen voorkomen, zoals depressie, suïcidaal gedrag, delinquent gedrag, eet-stoornissen, hoofdpijnklachten, nonverbale ontwikkelingsstoornissen, ... Aan de hand van verschillende thema's schetst het boek recente ontwikkelingen in de professionele psychiatrische en psychologische hulpverlening. Zowel praktijkgerichte diagnostiek, behandelingen preventie als meer theoretische beschouwingen komen aan bod. Dit boek is tot stand gekomen naar aanleiding van het Tweede Vlaams Congres Kinder- en Jeugdpsychiatrie en -psychotherapie,dat werd gehouden aan de Vrije Universiteit Brussel. De psychiatrische en psychologische hulpverlening aan kinderenis een vrij jonge discipline. Is deze hulpverlening de kinderschoenen al ontgroeid en kan ze een volwaardige positie bekleden? Na een kritische blik op het diagnostisch proces gaat het boekin op een aantal specifieke problemen die bij kinderen en jongeren kunnen voorkomen, zoals depressie, suïcidaal gedrag, delinquent gedrag, eet-stoornissen, hoofdpijnklachten, nonverbale ontwikkelingsstoornissen, ... Aan de hand van verschillende thema's schetst het boek recente ontwikkelingen in de professionele psychiatrische en psychologische hulpverlening. Zowel praktijkgerichte diagnostiek, behandelingen preventie als meer theoretische beschouwingen komen aan bod. Dit boek is tot stand gekomen naar aanleiding van het Tweede Vlaams Congres Kinder- en Jeugdpsychiatrie en -psychotherapie,dat werd gehouden aan de Vrije Universiteit Brussel.
ZELFDODING -- 159.920.1 --- Child psychiatry --- Child psychotherapy --- Problem children --- 616.89 --- Delinquenten --- depressie --- Depressies --- Diagnostiek --- drugs --- Eetstoornissen --- jeugdcriminaliteit --- jeugdhulpverlening --- Kinderpsychiatrie --- psychiatrie --- psychotherapie --- seksualiteit --- Therapie --- zelfdoding --- Zelfmoord --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- Probleemjongeren (hangjongeren, randgroepjongeren) --- 308.4 --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdzorg --- Adolescentie --- Jeugdbescherming --- jeugddelinquentie --- Jeugdgezondheidszorg --- kinderpsychiatrie --- kinderzorg --- moeilijk opvoedbare jongeren --- zelfdoding van jongeren --- 606.4 --- ADHD --- adolescenten --- babyverzorging --- communicatie --- depressieve kinderen --- dissociatieve stoornissen --- eetstoornissen --- gedragsstoornissen --- hoofdpijn --- kinderen --- neuropsychologie --- non-verbale ontwikkelingsstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- probleemgedrag --- psychodiagnostiek --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:gift 2001 --- #KVHB:Orthopedagogie --- Difficult children --- Maladjusted children --- Children --- Behavior disorders in children --- Child mental health services --- Psychotherapy --- Pediatric psychiatry --- Psychiatry, Child --- Pediatric neurology --- Psychiatry --- Child mental health --- Child psychology --- Child psychopathology --- Rehabilitation --- 616.2 --- 616 --- 362.7 --- 376 --- 179.7 --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Diseases --- Treatment --- Mental disorders --- depressies --- delinquentie --- druggebruik --- Psychosociale problemen --- Gedragsproblemen --- Preventie --- Kinderpsychologie --- Kinderpsychotherapie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Niet-verbale leerstoornis --- Depressie --- Jeugdcriminaliteit --- Hoofdpijn --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Emotionele problemen --- Adolescenten --- Probleemgedrag --- Ontwikkelingsproblemen --- Hulpverlening --- Kind --- Adolescent --- Diagnose --- Ontwikkelingsprobleem --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit boek gaat over bijzondere, maar wel ingewikkelde en complexe kinderen, die hun opvoeders soms voor grote problemen stellen. Naast een beschrijving van hun gedragsproblemen geeft de auteur praktische suggesties voor de aanpak hiervan. De kern daarvan is de bereidheid van de beroepsopvoeder om áchter het probleemgedrag te willen kijken en bestaande positieve gedragingen uit te breiden. Deze aanpak biedt meer openingen en perspectief om oplossingsgericht te werken in problematische opvoedingssituaties. Van alle problemen worden steeds dezelfde vragen beantwoord. In de twaalf hoofdstukken van het tweede deel staat telkens beschreven: hoe ziet het probleem er uit volgens het psychiatrische DSM-IV classificatiesysteem, wat zijn mogelijke oorzaken, wat zijn mogelijke handelingssuggesties, wat is de prognose en wat zijn de concrete verschijningsvormen van het probleem in een klas of groep. Door die eenduidige opbouw is het zowel een praktisch handboek als naslagwerk. Voor wie? Het boek is geschreven voor professionele opvoeders en begeleiders en voor leerkrachten. Inhoudsopgave : Deel 1: Theorie 1 Inleiding 2 Theorie over behandeling 3 Algemeen pedagogisch vakmanschap Deel 2: Praktijk 1 Angst 2 Faalangst 3 Geremdheid, teruggetrokkenheid, sociale angst 4 Depressieve gevoelens 5 Posttraumatische stressstoornis 6 ADHD - aandachttekortstoornis met hyperactiviteit 7 Oppositioneel, opstandig gedrag 8 Agressief, antisociaal gedrag 9 PDD-NOS - aan autisme verwante contactstoornis 10 Non verbal learning disability (NLD) 11 Gilles de la Tourette 12 Borderline persoonlijkheidsstoornis
#PBIB:+107.21 --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Pedagogie --- 467 --- ADHD --- Borderlinesyndroom --- Gilles de la Tourettesyndroom --- NLD --- PDD-NOS --- agressie --- faalangst --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- stress --- agressiviteit --- angststoornissen --- borderlinesyndroom --- depressie --- gedragsstoornissen --- opvoedingsondersteuning --- opvoedingsproblemen --- Agressie --- Angst --- Borderline --- Depressieve kinderen --- Faalangst --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Opstandige kinderen --- 376 --- APOS --- Depressies --- Hulpverlening --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Scholen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- Zorgverbreding --- Angsten --- Depressie --- Stress --- Trauma's --- Agressieve kinderen --- Agressieve jongeren --- Antisociaal gedrag --- Niet-verbale leerstoornis --- Behandeling --- Pedagogiek --- Agressiviteit --- Autisme --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Jeugd met opvoedingsproblemen --- Opvoedingsondersteuning --- kinderen --- Jeugd met opvoedingsproblemen. --- Opvoedingsondersteuning. --- kinderen. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- Borderlinestoornis --- Kind --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis --- 420 --- opvoeding --- psychologie van het kind --- leerproblemen --- pédagogie
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|