Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De auteur geeft in dit boek met veel voorbeelden aan hoe volwassenen de valkuilen kunnen omzeilen die altijd in een gesprekssituatie met een kind of puber kunnen opduiken. Rich behandelt niet alleen het gesprek met probleemkinderen maar geeft ook aan hoe de volwassene het beste kan communiceren over de alledaagse dingen met de jeugd in het algemeen.
416.1 --- adolescenten --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- kinderpsychologie --- pubers (puberteit)
Choose an application
Social psychology --- Communicatie --- Communication --- 800.95 --- Relaties --- 305.8 --- communicatie (leesbaarheid) --- relaties --- Communicatieve vaardigheden --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Voorlichting door paramedici is vaak gericht op gedragsveranderingen, op therapietrouw en zelfmanagement, kortom op compliance. Dit boek beschrijft dat proces. De therapeut heeft daarbij een rol als coach en motivator. De uiteindelijke gedragsveranderaar is echter niet de therapeut, maar de patiënt. Veel praktijkvoorbeelden illustreren hoe begeleiding van gedragsverandering en het werken aan therapietrouw en zelfmanagement in de paramedische praktijk verloopt. Het wordt gepresenteerd aan de hand van het stappenmodel voor gedragsverandering.
Verpleegkundig beroep --- gezondheidsopvoeding --- gezondheidsvoorlichting --- preventie --- patiëntenvoorlichting --- patiëntenbegeleiding --- 614.5 --- Gedrag --- Gezondheidsvoorlichting --- Preventie --- Voorlichting --- 601.6 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- communicatie (leesbaarheid) --- compliance --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- therapiemotivatie --- therapietrouw --- GVO --- communicatie --- gesprekstechnieken --- voorkoming en bestrijding van ziekten --- (zie ook: informed consent)
Choose an application
Het boek leert je stapsgewijs je zakelijke gespreksvaardigheden verbeteren. In het eerste deel staan de basisvaardigheden centraal: regulerende vaardigheden en die van luisteraar en zender. Deze theorie wordt compact en overzichtelijk behandeld, voorzien van duidelijke voorbeelden. In het tweede deel wordt het functioneel gebruik van de basisvaardigheden uitgewerkt in een aantal veelvoorkomende gespreksvormen. Deze worden besproken aan de hand van een gespreksmodel, waarmee je inzicht krijgt in de verschillende voetangels en klemmen. Het boek legt de nadruk op de praktijk
Personnel management --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- luistervaardigheid --- gespreksmodellen --- Gesprekstechnieken --- Mondelinge communicatie --- Gespreksvoering --- #KVHB:Gesprekstechniek --- 82.08 --- Luisteren --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Gesprekstechniek --- Gesprekken. --- Gesprekstechnieken. --- Nederlandse taal. --- communicatie (leesbaarheid) --- luisteren --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- functioneringsgesprek --- 499.4 --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken
Choose an application
39
Didactics of technology --- virtuele communicatie --- sociale netwerken --- elektronische communicatie --- communicatie --- zorgsector --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- elektronische informatievoorziening --- Mass communications --- 528.59 --- gezondheidszorg --- twitter --- Communicatie --- Social software --- Twitter --- sociale software --- 527 --- communicatie (leesbaarheid) --- internet --- sociale media --- sociale netwerksites --- Internet - Overige onderwerpen --- Twitteren
Choose an application
In communicatie kan veel misgaan. Miscommunicatie is extra vervelend in de relatie tussen hulpvrager en hulpverlener, waarin immers persoonlijke en indringende thema's aan de orde komen. Hoe meer eenduidigheid er bestaat over hulpvraag, doel en mogelijkheden, hoe vruchtbaarder en effectiever de samenwerking tussen hulpvrager en hulpverlener zal zijn. Om deze reden is het 'Dialoogmodel' ontwikkeld. Hiermee kunnen binnen een hulpverleningsrelatie de onderlinge communicatie en samenwerking worden verbeterd. Het model biedt een krachtige ondersteuning bij het bereiken van een werkbare overeenstemming over probleemdefiniëring, verwachtingen en doelen van behandeling.Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden - het praktisch gebruik staat centraal in dit boek - wordt geïllustreerd hoe de hulpverlener met het 'Dialoogmodel' diagnostische gegevens en behandelingsopties overzichtelijk kan ordenen en bespreken. Het proces kan van begin tot eind worden 'geregeld': van aanmelding tot aan de evaluatie van de behandeling
Sociology of social care --- Psychiatry --- Mass communications --- kinderpsychiatrie --- hulpverlening --- methoden van het sociaal werk --- communicatievaardigheden --- cliënt-hulpverlener relatie --- Communicatievaardigheden --- Hulpverlening. --- HULPVERLENING -- 616.89 --- COMMUNICATIE -- 610.1 --- HULPVERLENING -- 610.1 --- COMMUNICATIE -- 616.89 --- Hulpverlening --- Communicatietheorieën --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- cliënt-hulpverlener-relatie --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- arts-patiënt relatie (patiënt-arts-relatie) --- 499.41 --- S2007767.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2 --- Communicatietheorie
Choose an application
1. Bij wijze van kennismaking: Wie ben ik?2. Kwetsbare communicatie: Fundamenten en 10 bouwstenen.3. Kwetsbare communicatie: Enkele verkeningen.3.1. Communicatie met jongeren.3.2. Communicatie over drugs.3.3. Communicatie over relaties en seksualiteit.3.4. Communicatie met en over 'migranten'.3.5. Communicatie in crisismomenten.4. Met kwetsbare communicatie aan de slag.
Communicatietechniek --- Verbale communicatie --- Crisiscommunicatie --- Drugs --- Persoon met een migratieachtergrond --- Kind --- Jongere --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Gespreksvoering --- C3 --- communicatie --- communicatiestoornissen (x) --- handleiding --- relatievorming --- 305.8 --- drugs --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- migranten --- relaties --- seksualiteit --- allochtonen --- communicatie (leesbaarheid) --- crisisinterventie --- jeugdproblematiek --- communicatie in de hulpverlening --- interculturele communicatie --- mondelinge communicatie --- Kunst en cultuur --- Media en communicatie --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- (zie ook: jeugdgezondheidszorg) --- 361.2 --- 007 --- 007.1 --- Social psychology --- Mass communications --- jeugd --- Gesprekstechniek
Choose an application
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Developmental psychology --- 159.91 --- #KVHB:Taaltherapie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Communicatiestoornissen; kinderen --- taaltherapie --- communicatie --- contactstoornissen --- 462.4 --- 463.4 --- 464 --- Autisme --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Contactstoornissen --- Geluiden --- Kinderen --- Spelen --- Spraakproblemen --- Taalontwikkeling --- Taaltherapie --- autisme --- communicatie (leesbaarheid) --- logopedie --- spraakstoornissen --- taalverwerving --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Autistische kinderen --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Kinderen met leerproblemen --- Therapieën
Choose an application
Hulpverlening via internet is laagdrempelig, effectief en bereikt bovendien nieuwe doelgroepen. Steeds meer instellingen uit het maatschappelijk werk, de ggz, jeugdzorg enz. bieden dan ook online hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. In 10 jaar tijd is het aantal initiatieven gegroeid van een handvol naar meer dan honderd. Wat maakt hulpverlening via internet zo bijzonder en wat is nodig voordat een instelling online hulp kan aanbieden? Dit handboek is geschreven op basis van tien jaar ervaring met hulpverlening via internet en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek van online hulpverlening komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende vormen aan bod. Verder worden organisatorische implicaties behandeld, waaronder techniek, veiligheid, recht & ethiek, PR en de rol van de medewerkers. Door het hele boek heen worden voorbeelden van bestaande online initiatieven beschreven
Online hulpverlening. --- e-health --- e-mail --- psychosociale hulpverlening --- chatten --- Hygiene. Public health. Protection --- psychotherapie --- hulpverlening --- online hulpverlening --- 321 --- 433.5 --- 460.9 --- communicatie --- methodiek --- Communicatie in de hulpverlening --- Online hulpverlening --- 364.044 --- Communicatie --- Methodiek --- Organisatie --- 364.0 --- Hulpverlening --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- internet --- online-hulpverlening --- tele-onthaal --- telecommunicatieve hulpverlening --- communicatie in de hulpverlening --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- 361.2 --- Sociology of social welfare --- Problemen --- Elektronische informatievoorziening --- Internet --- Eerstelijnshulpverlening --- Probleem --- Digitale informatievoorziening --- Onlinehulpverlening
Choose an application
Werkboek met oefeningen en principes om het zelfbeeld van kinderen te verbeteren, om goed te praten en te luisteren, om gedrag positief te beïnvloeden en om gezond te denken in relatie tot problemen met kinderen.
433 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingsstijlen --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Opvoeding in de praktijk --- Gedragspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Gesprekstechnieken --- Ouder-kindrelatie --- Pedagogiek --- Kinderpsychologie --- Relatie ouder - kind --- 37.018.1 --- kinderopvoeding --- ouder-kind relatie --- gezinsopvoeding --- communicatie (leesbaarheid) --- gedragstherapie --- gezinssociologie --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- 37 --- 159.92 --- 37.018 --- (zie ook: psychologie) --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Gesprekstechniek --- Jeugdpsychologie
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|