Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by
Social influence in social reality : promoting individual and social change
Authors: ---
ISBN: 088937256X Year: 2001 Publisher: Seattle, WA : Hogrefe & Huber Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
The psychology of social influence : modes and modalities of shifting common sense
Authors: ---
ISBN: 9781108236423 9781108402897 9781108416375 Year: 2021 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Blackwell handbook of social psychology : intergroup processes
Authors: ---
ISBN: 1405106549 9781405106542 Year: 2003 Publisher: Oxford : Blackwell,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stereotypes and prejudice : essential readings
Author:
ISBN: 0863775888 0863775896 9780863775895 Year: 2000 Publisher: Philadelphia, Pa. : Psychology Press,


Book
Minority influence and innovation : antecedents, processes and consequences
Authors: ---
ISBN: 1841695947 9781841695945 Year: 2005 Publisher: Hove : Psychology,


Book
Dorbeck is alles! Navolging als sleutel tot enkele romans en verhalen van W.F. Hermans
Author:
ISBN: 9789056296155 9789048511921 9048511925 9056296159 1282985078 9786612985072 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Vossiuspers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom roept hoofdpersoon Henri Osewoudt in De donkere kamer van Damokles vlak voor zijn dood uit dat zijn opdrachtgever Dorbeck 'alles' is? Gaat het hier om navolging?De Franse filosoof René Girard ( geb.1923) ontdekte de grote rol van navolging en van begeerte in klassieke romans. Later wees hij erop dat navolging tijdens een crisis leidt tot het ontstaan van dubbelgangers, rivaliteit, geweld en slachtoffers die zondebokken kunnen worden. Uitgaande van De donkere kamer van Damokles, kwam Sonja Pos tot het verrassend nieuwe inzicht dat verschillende romans en verhalen van Hermans hierop berus

The psychology of group perception : perceived variability, entitativity and essentialism
Authors: --- ---
ISBN: 1841690619 9781841690612 Year: 2004 Publisher: Hove : Psychology Press,

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by