Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Herbart, Johann Friedrich --- Herbart, Johann Friedrich, --- Gerbart, I. F., --- Ho-êrh-pa-tʻê, --- Herbart, J. F. --- Herbart, G. F. --- Herbart, Giovanni Federico,
Choose an application
In oude teksten over opvoeding vind je soms inzichten die naadloos aansluiten bij je eigen ideeën. Maar oude pedagogische inzichten kunnen ook inspireren doordat ze juist haaks staan op alles wat we nu vanzelfsprekend vinden. In het boek worden het gedachtegoed en de levensloop van een 50-tal grote pedagogen en denkers over opvoeding besproken: van Comenius tot Korczak en Mohammed tot Montessori. Kernvraag is steeds: hoe keken zij tegen kinderen aan, hoe dachten zij over opvoeding, en wat hebben ze ons vandaag nog te zeggen?
Pedagogie --- Biografieënverzamelingen. --- historische pedagogiek --- History of education and educational sciences --- Educators --- 37.013 --- 431 --- Biografieën --- Ideologieën --- Opvoeding --- Pedagogen --- Pedagogie ; biografieënverzamelingen --- 450.1 --- 453 --- Boeke, Kees --- Bowly, John --- Decroly, Ovide --- Dewey, John --- Erasmus, Desiderius --- Freinet, Célestin --- Freire, Paolo --- Fröbel, Friedrich --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Herbart, Friedrich --- Kohnstamm, Philip --- Korczak, Janusz --- Langeveld, Martinus J --- Ligthart, Jan --- Montessori, Maria --- Onderwijsstelsels --- Parkhurst, Helen --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Petersen, Peter --- Pikler, Emmi (1902-1984) --- Rousseau, Jean-Jacques --- Spock, Benjamin McLane --- Steiner, Rudolf --- 080874.jpg --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Herbart, Johann Friedrich --- Opvoeding (Pedagogie) --- Pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In this groundbreaking book, Andrea English challenges common assumptions by arguing that discontinuous experiences, such as uncertainty and struggle, are essential to the learning process. To make this argument, Dr English draws from the works of two seminal thinkers in philosophy of education - nineteenth-century German philosopher J. F. Herbart and American pragmatist John Dewey. English's analysis considers Herbart's influence on Dewey, inverting the accepted interpretation of Dewey's thought as a dramatic break from modern European understandings of education. Three key concepts - transformational learning, tact in teaching, and perfectibility - emerge from this analysis to revitalize our understanding of education as a transformational process. Dr English's comparative approach interweaves European and Anglo-American traditions of educational thought with a contemporary scholarly perspective, contributing to a work that is both intellectually rewarding and applicable to a classroom setting. The result is a book that is essential reading for philosophers and scholars of education, as well as educators.
Education --- Learning, Psychology of --- 37.001 --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Philosophy --- Psychological aspects --- Dewey, John, --- Herbart, Johann Friedrich, --- Gerbart, I. F., --- Ho-êrh-pa-tʻê, --- Herbart, J. F. --- Herbart, G. F. --- Herbart, Giovanni Federico, --- Tu-wei, --- Tu-wei, Yüeh-han, --- Dyui, --- Dʹi︠u︡i, Dzhon, --- Dyuʼi, G'on, --- Дьюи, Джон, --- ديوى، جون، --- 杜威, --- Dīvīy, Jān, --- ديويي، جان --- Dīwʼī, Jān, --- Dīwiʼī, Jān, --- ديوئى، جان --- Diyūʼī, Jān, --- Learning, Psychology of. --- Philosophy. --- Dyūwi, Jon, --- Dyūi, Jon, --- デューウィジョン, --- デューイジョン, --- ジョン・デューウィ, --- ジョン・デューイ, --- Health Sciences --- Psychiatry & Psychology
Choose an application
Opvoeding en onderwijs zijn gestoeld op een drietal pedagogische principes: elk kind is opvoedbaar, elk kind kan en wil leren en een kind wil het zelf doen. Dit boek helpt aankomende onderwijsgevenden bij het vormen van eigen opvattingen over opvoeding en onderwijs. Door middel van casussen uit twee eeuwen schoolpedagogiek wordt teruggegrepen op herkenbare praktijksituaties. Er komt op verhalende wijze een aantal kernthema's aan de orde uit de geschiedenis, de theorie en de actuatliteit van opvoeding en onderwijs. Door het werken met concrete, aan de onderwijspraktijk ontleende casussen wordt steeds de koppeling tussen de theorie en de praktijk gelegd.
Pedagogie --- geschiedenis --- onderwijs --- onderwijskunde --- opvoedkunde --- pedagogiek --- 431 --- 432 --- Comenius, Johan Amos --- Dewey, John --- Didactische werkvormen --- Freinet, Célestin --- Fröbel, Friedrich --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Herbart, Johann Friedrich --- Korczak, Janusz --- Leerinhoud --- Leren --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijstheorieën --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedingstheorieën --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Piaget, Jean --- Vygotsky --- 472.1 --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Klassikaal onderwijs --- Leerinhouden --- Omgevingsonderwijs --- Opvoeden tot burgerzin (Burgerschap) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Rechten van het kind --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Relatie ouder - school --- Taakgericht werken --- 472 ) Lager onderwijs --- 472 --- basisonderwijs --- basisschool (ler) --- didactische werkvormen --- geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- kinderen --- kinderrechten --- klassikaal onderwijs --- leerinhouden --- leren --- opvoeden (ler) --- opvoeden tot burgerzin --- opvoeding --- pedagogie (ler) --- relatie onderwijs-maatschappij --- relatie ouders-school --- taakgericht onderwijs --- Theoretische opvoedkunde --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Onderwijskunde)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|