Narrow your search

Library

VUB (4)

KU Leuven (3)

Odisee (3)

VIVES (3)

UCLL (2)

UGent (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (2)

English (2)


Year
From To Submit

2013 (1)

2008 (1)

2006 (1)

1970 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Herbart and herbartianism : an educational ghost story
Author:
ISBN: 0226172198 Year: 1970 Publisher: Chicago (Ill.): University of Chicago press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Grote pedagogen in klein bestek
Authors: --- ---
ISBN: 9789066658615 Year: 2008 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In oude teksten over opvoeding vind je soms inzichten die naadloos aansluiten bij je eigen ideeën. Maar oude pedagogische inzichten kunnen ook inspireren doordat ze juist haaks staan op alles wat we nu vanzelfsprekend vinden. In het boek worden het gedachtegoed en de levensloop van een 50-tal grote pedagogen en denkers over opvoeding besproken: van Comenius tot Korczak en Mohammed tot Montessori. Kernvraag is steeds: hoe keken zij tegen kinderen aan, hoe dachten zij over opvoeding, en wat hebben ze ons vandaag nog te zeggen?


Book
Discontinuity in learning
Author:
ISBN: 9781139177825 9781107025219 9781107448612 9781107341760 1107341760 1139177826 9781107345515 1107345510 9781107348011 1107348013 1107025214 1107357632 9781107357631 1107236320 9781107236325 1107448611 1107349079 9781107349070 1107344263 9781107344266 1299707769 Year: 2013 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this groundbreaking book, Andrea English challenges common assumptions by arguing that discontinuous experiences, such as uncertainty and struggle, are essential to the learning process. To make this argument, Dr English draws from the works of two seminal thinkers in philosophy of education - nineteenth-century German philosopher J. F. Herbart and American pragmatist John Dewey. English's analysis considers Herbart's influence on Dewey, inverting the accepted interpretation of Dewey's thought as a dramatic break from modern European understandings of education. Three key concepts - transformational learning, tact in teaching, and perfectibility - emerge from this analysis to revitalize our understanding of education as a transformational process. Dr English's comparative approach interweaves European and Anglo-American traditions of educational thought with a contemporary scholarly perspective, contributing to a work that is both intellectually rewarding and applicable to a classroom setting. The result is a book that is essential reading for philosophers and scholars of education, as well as educators.


Book
Schoolpedagogiek : opvoeding en onderwijs in de basisschool.
Authors: ---
ISBN: 9001596363 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeding en onderwijs zijn gestoeld op een drietal pedagogische principes: elk kind is opvoedbaar, elk kind kan en wil leren en een kind wil het zelf doen. Dit boek helpt aankomende onderwijsgevenden bij het vormen van eigen opvattingen over opvoeding en onderwijs. Door middel van casussen uit twee eeuwen schoolpedagogiek wordt teruggegrepen op herkenbare praktijksituaties. Er komt op verhalende wijze een aantal kernthema's aan de orde uit de geschiedenis, de theorie en de actuatliteit van opvoeding en onderwijs. Door het werken met concrete, aan de onderwijspraktijk ontleende casussen wordt steeds de koppeling tussen de theorie en de praktijk gelegd.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by