Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Museology --- Service industry --- Arts --- Economic aspects --- Essays --- Aspect économique --- Essais --- 7.075 --- -Arts, Fine --- Arts, Occidental --- Arts, Western --- Fine arts --- Humanities --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- -Essays --- -Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Essays. --- -7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Arts, Fine --- Aspect économique --- Finance --- Arts, Primitive --- Arts - Economic aspects - Essays
Choose an application
History --- art theory --- congres / 1987 --- congres / 1988 --- Art --- 7.01 --- 7.075 --- -Art --- -Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- -Congresses --- Philosophy --- Congresses. --- -Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- 7.01 Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- -7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Art, Occidental --- History&delete& --- Congresses --- Philosophy&delete& --- Art, Primitive
Choose an application
Art --- Economics --- Economic aspects. --- Marketing. --- Aspect économique --- Commercialisation --- 7.075 --- 351.852 --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. musea, verzamelingen, bibliotheken, archieven --- 351.852 Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. musea, verzamelingen, bibliotheken, archieven --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Aspect économique --- Economic aspects --- Marketing
Choose an application
Art --- History of Europe --- anno 1500-1799 --- anno 1400-1499 --- History --- Wedgwood, Josiah --- Rembrandt --- Rubens, Peter Paul --- Arts and society --- Arts et société --- Kunsten en maatschappij --- 7.075 --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Consumption (Economics) in art --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Economic aspects&delete& --- Economic aspects --- Kunst --- Geschiedenis van Europa --- Art, Primitive
Choose an application
Op een dag zit Picasso aan een tafeltje in een restaurant. Een vrouw komt naar hem toe met een servet en vraagt hem daar iets op te tekenen. In nog geen 30 seconden staat de tekening op papier. 'Ziezo. Dat is dan 10.000 dollar', zegt hij. '10.000 dollar? Voor nog geen 30 seconden werk?', schrikt de vrouw. 'Ja, maar ik heb er dan ook 40 jaar over gedaan om te zijn waar ik nu ben', antwoordt Picasso. In deze anekdote - waar gebeurd of niet - schuilt evenveel economie als kunst, evenveel markt als creativiteit, evenveel vraag als aanbod. De relatie tussen kunst en economie staat al een tijdje volop in de belangstelling. Creativiteit in het ondernemen is een sleutelwoord geworden: creativiteit en innovatie blijken noodzakelijke voorwaarden om te overleven. Wat hebben kunst en economie elkaar te bieden? Beide hebben een eigen kapitaal. Bij de ondernemer is dat geld om voorraden en productiemiddelen te financieren. Bij de kunstenaar is dat zijn vrijheid: de vrijheid van denken en uitdrukken. Maar er zijn ook raakvlakken. De ondernemer zoekt zingeving in wat hij doet. De kunstenaar schept een nieuwe taal om zin en duiding te geven aan wat er gebeurt. De ondernemer kan voor die inspiratie terecht bij de kunstenaar, maar ook omgekeerd. De ondernemer kan zich engageren om de kunst te steunen. De organisatie Arteconomy bracht ondernemers, kunstenaars en kunstkenners uit verschillende hoeken samen. Uit deze ontmoetingen blijkt dat deze materie complexer, genuanceerder en zelfs polemischer is dan we denken. In dit boek wil Marc Ruyters - uitgaande van deze concrete ervaring - klaarheid scheppen in dat boeiend proces. Want kunst kan niet zonder economie en economie niet zonder kunst. Sterker nog: de wereld heeft ze allebei nodig.
Art --- Economics --- anno 2000-2009 --- ondernemen --- Business policy --- kunst --- creativiteit --- Service industry --- economie --- 600 Cultuur --- 460 Economie --- 316:7 --- 316.7 --- 316:7 Kunstssociologie --- Kunstssociologie --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Kunsten --- Economie --- Ondernemerschap --- Creativiteit --- Creatief management --- #SBIB:316.7C310 --- #SBIB:316.7C333 --- #SBIB:316.7C341 --- 7.071 --- Kunst en economie --- Kunstenaars en kunstmarkt --- Arteconomy --- kunst en economie --- sponsoring --- mecenaat --- 7.01 --- 7.075 --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Cultuurbeleid: algemeen --- Kunstenaars --- Cultuursponsoring --- Kunst ; kunstenaars en beroep --- Kunst --- Musiceren
Choose an application
Painting --- trade [function] --- History of Antwerp --- art market --- Iconography --- markets [events] --- Vranckx, Sebastiaan --- Snyders, Frans --- Beuckelaer, Joachim --- Aertsen, Pieter --- Bruegel, Jan [Elder] --- Mostaert, Gillis [Elder] --- anno 1600-1699 --- anno 1500-1599 --- Antwerp --- markten --- economie --- handel --- 16de eeuw --- 17de eeuw --- Antwerpen --- 7.075 --- 75 <493 ANTWERPEN> --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Schilderkunst--België--ANTWERPEN --- Art and society --- Painting, Modern --- Values --- History --- Marketing. --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- 75 <493 ANTWERPEN> Schilderkunst--België--ANTWERPEN --- Marketing --- Axiology --- Worth --- Aesthetics --- Knowledge, Theory of --- Metaphysics --- Psychology --- Ethics --- Oil painting --- Painting, Primitive --- Paintings --- Graphic arts --- Art --- Art and sociology --- Society and art --- Sociology and art --- Social aspects --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- 16th century --- 17th century --- markten. --- economie. --- handel. --- Aertsen, Pieter. --- 16de eeuw. --- 17de eeuw. --- Antwerpen. --- trade [general function] --- marktstukken --- Antwerpse school
Choose an application
Deze studie brengt een verhelderende analyse van de werking van deze kunstgalerie. In de afgelopen veertig jaar werden naast tentoonstellingen ook nevenactiviteiten ontwikkeld, zoals voordrachten, filmvoorstellingen, concerten, boekpresentaties en kunstmappenedities. De Zwarte Panter is daarmee vandaag uitgegroeid tot een trefpunt van auteurs en beeldende kunstenaars.
kunsthandel --- Raemdonck, Adriaan --- Galerie De Zwarte Panter [Antwerp] --- 7 <493> "19" --- 7.075 --- 709.04 --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Arts 20th century (1900 - 1999) --- Exhibitions --- Art, Belgian --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- 7 <493> "19" Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- art market --- art galleries [buildings] --- art dealers --- kunst --- kunstmarkt --- galerie --- 7.038/039 --- 7.038 --- Raemdonck Adriaan --- België --- archivering --- archieven --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- De Zwarte¨Panter --- Antwerpen --- Galerij De Zwarte Panter (Antwerp, Belgium) --- Galerij De Zwarte Panter --- Zwarte Panter (Art gallery : Antwerp, Belgium) --- "Black Panther" (Art gallery : Antwerp, Belgium) --- De Zwarte Panter Gallery [Antwerp] --- Galerie De Zwarte Panter (Antwerpen) --- Galerie De Zwarte Panter (Antwerpen).
Choose an application
This group of essays focuses on three main issues: the demand for art, including the range of art objects purchased by various social groups; the conditions of artistic creativity and communication between different producing centres and artistic milieux; and the emergence of art markets which served to link the first two phenomena. The work draws on new research by art historians and economic and social historians from Europe and the United States, and covers the period from the late Middle Ages to the early nineteenth century.
kunstmarkten --- 1400 - 1800 --- 15de eeuw --- 16de eeuw --- 17de eeuw --- 18de eeuw --- Europa --- 7.074 "14" --- 7.074 "15" --- 7.074 "16" --- 7.074 "17" --- 7.075 --- 7.078 --- Art --- -Art --- -Art, European --- -Art, Modern --- European art --- Nouveaux réalistes (Group of artists) --- Zaj (Group of artists) --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--15e eeuw. Periode 1400-1499 --- Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--17e eeuw. Periode 1600-1699 --- Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--18e eeuw. Periode 1700-1799 --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors managers producers --- Kunstbescherming. Kunstbevordering --- Collectors and collecting --- -History --- -Marketing --- Art, European --- History --- Marketing. --- -Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--15e eeuw. Periode 1400-1499 --- 7.078 Kunstbescherming. Kunstbevordering --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors managers producers --- 7.074 "17" Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--18e eeuw. Periode 1700-1799 --- 7.074 "16" Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--17e eeuw. Periode 1600-1699 --- 7.074 "15" Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- 7.074 "14" Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars--15e eeuw. Periode 1400-1499 --- -Nouveaux réalistes (Group of artists) --- Art, Modern --- -7.078 Kunstbescherming. Kunstbevordering --- art market --- congres / 1997 --- Economic relations. Trade --- Art européen --- Commercialisation --- Collectionneurs et collections --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- 7.075 Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers --- Art européen --- Marketing --- History of civilization --- anno 1500-1799 --- anno 1400-1499 --- Europe --- 15th-18th centuries --- kunsthandel --- Art, Primitive --- Art - Europe - Marketing --- Art, European - 15th century --- Art, European - 16th century --- Art - Collectors and collecting - Europe - History - 15th century --- Art - Collectors and collecting - Europe - History - 16th century --- 1400 - 1800. --- 15de eeuw. --- 16de eeuw. --- 17de eeuw. --- 18de eeuw. --- Europa. --- geschiedenis --- koopvaardij, scheepvaart --- havens --- economie --- Schelde. --- Antwerpen.
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|