Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
dr.
Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen. --- ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- kinderen --- Kinderpsychologie --- agressie --- angst --- 416.1 --- 416.2 --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Psychologie --- agressiviteit --- angststoornissen --- creativiteit --- geweten --- kinderrij --- spelen --- 159.9 ) Genetische psychologie --- 416 --- agressiviteit (agressie) --- kindertekening --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie) --- prematuriteit (preterme geboorte, vroeggeboorte) --- psychomotorische ontwikkeling --- seksualiteit --- spel --- taalverwerving --- zintuigen (receptoren) --- Ontwikkelingspsychologie: kinderen --- kleuters --- peuters --- 159.987 --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd
Choose an application
Dit boek behandelt de ontwikkelingspsychologie van kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar. In leesbare taal worden de ontwikkelingen op cognitief, sociaal en emotioneel gebied uiteengezet. De ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken worden beschreven aan de hand van ontwikkelingstaken. Zo zijn er bijvoorbeeld de ontwikkelingstaken van het verwerven van een veilige basis, het leren omgaan met anderen en het verwerven van een eigen identiteit, maar ook van het omgaan met vrije tijd en het kiezen van een opleiding en beroep. Dit boek is bedoeld voor studenten van de hbo-opleidingen Social Work. Daarnaast kan dit boek voor de opleiding hbo pedagogiek een introductie vormen in het ontwikkelingspsychologisch denken en handelen. Dit boek behandelt de ontwikkelingspsychologie van kinderen van 0 tot 18 jaar. Goed opgebouwd wordt aangegeven hoe de ontwikkeling op cognitief, emotioneel en sociaal gebied meestal verloopt. In het boek wordt gebruik gemaakt van een hoofdstukverdeling, schema's En kopjes en trefwoorden in de marge in blauwe steunkleur. Dat maakt het heel overzichtelijk en duidelijk. Het geheel wordt verlevendigd met tekeningen. In het eerste hoofdstuk wordt de opbouw van het boek uitgelegd. Bij het boek is een cd-rom gevoegd met videofragmenten ter illustratie van verschillende ontwikkelingssituaties. Ook is achterin een lijst met geraadpleegde literatuur te vinden. De twee schrijfsters zijn beiden psycholoog en hebben beiden ruime ervaring in hun vakgebied. Het boek is bedoeld voor studenten HBO sociaal werk. Daarnaast kan dit boek gebruikt worden door professionals die met kinderen werken. Op de bijgeleverde cd-rom staan videofragmenten van uiteenlopende situaties. Door middel van deze beelden en bijbehorende opdrachten maken studenten de koppeling van theorie naar praktijk. Het is voor hbo-studenten belangrijk steeds een praktijkgerichte toepassing te maken van de theorie. Wat valt op aan het gedrag van deze kinderen en jongeren, en zijn dit dan signalen van mogelijke Stoornissen of hoort het bij de leeftijdsfase? Het boek belicht ook de sterke kanten en mogelijkheden van kinderen en jongeren Inhoudsopgave : 1 Wat is ontwikkelingspsychologie? 1.1 Inleiding 1.2 Ontwikkelingstaken 1.3 Variaties in ontwikkeling 1.4 De (veer)kracht van jeugd 1.5 Van theorie naar praktijk 2 Een veilige basis 2.1 Inleiding 2.2 Ontwikkeling van een veilige basis: zo gaat het meestal 2.3 Soms gaat het anders 2.4 Hechtingsproblemen en hechtingsstoornissen 2.5 Hechtingsproblemen in de dagelijkse praktijk 2.6 Van theorie naar praktijk 3 Het verkennen van de wereld 3.1 Inleiding 3.2 Eerste ervaringen 3.3 Neurologische ontwikkeling: zo gaat het meestal 3.4 Zintuiglijke ontwikkeling: zo gaat het meestal 3.5 Motorische ontwikkeling: zo gaat het meestal 3.6 Wederzijdse benvloeding 3.7 Soms gaat het anders 3.8 Problemen en stoornissen 3.9 Van theorie naar praktijk 4 Een eigen identiteit 4.1 Inleiding 4.2 Zo gaat het meestal: ontdekken van het ik 4.3 Soms gaat het anders 4.4 Identiteitsstoornissen 4.5 Van theorie naar praktijk 5 Leren communiceren 5.1 Inleiding 5.2 Taalontwikkeling 5.3 Non-verbale communicatie 5.4 Als het anders gaat 5.5 Stoornissen en problemen in de communicatie 5.6 Stoornissen in de verbale communicatie 5.7 Stoornissen in de non-verbale communicatie 5.8 Van theorie naar praktijk 6 Het begrijpen van de wereld 6.1 Inleiding 6.2 Ontwikkeling van het denken 6.3 Intelligentie 6.4 Als het anders gaat 6.5 Beperkingen en problemen 6.6 Van theorie naar praktijk 7 Omgaan met anderen 7.1 Inleiding 7.2 Leren omgaan met anderen: zo gaat het meestal 7.3 Als het anders gaat 7.4 Problemen en stoornissen 7.5 Van theorie naar praktijk 8 Opgroeien in een gezin 8.1 Inleiding 8.2 Het gezin als systeem 8.3 Omstandigheden van het gezin 8.4 Opvoeding 8.5 Soms gaat het anders 8.6 Gezinsproblemen en gestoorde gezinsrelaties 8.7 Gezinsbehandeling 8.8 Kinderbescherming 8.9 Van theorie naar praktijk 9 Kind en school 9.1 Inleiding 9.2 Ontwikkeling van een kind op school 9.3 Leren op school 9.4 De school Als medeopvoeder 9.5 De school als sociale omgeving 9.6 Na de basisschool 9.7 Soms gaat het anders 9.8 Leerproblemen en leerstoornissen 9.9 Van theorie naar praktijk 10 Van kind naar puber 10.1 Inleiding 10.2 Biologische veranderingen 10.3 Neurologische en cognitieve veranderingen 10.4 Veranderingen op school 10.5 Veranderingen in het gezin 10.6 Visies op puberteit 10.7 Ontwikkelingstaken voor jongeren 10.8 Soms gaat het anders 10.9 Van theorie naar praktijk 11 Een eigen persoonlijkheid 11.1 Inleiding 11.2 Emotionele ontwikkeling 11.3 Morele ontwikkeling 11.4 Identiteitsontwikkeling 11.5 Stoornissen in de emotionele ontwikkeling 11.6 Van theorie naar praktijk 12 Gezondheid en uiterlijk 12.1 Inleiding 12.2 Zelfconcept en zelfwaardering 12.3 Stoornissen in het zelfconcept 12.4 Eten, drinken en roken 12.5 Alcohol- en drugsverslaving 12.6 Bevorderen van gezond gedrag 12.7 Van theorie naar praktijk 13 Het invullen van vrije tijd 13.1 Inleiding 13.2 Zo gaat het meestal: clubjes en baantjes 13.3 Soms gaat het Anders: hangjongeren 13.4 Jeugdcriminaliteit 13.5 Van theorie naar praktijk 14 Sociale contacten en vriendschappen 14.1 Inleiding 14.2 Peergroups 14.3 Jeugdculturen en jongerenstijlen 14.4 Omgaan met groepsdruk 14.5 Soms gaat het anders: de eenling 14.6 Invloed van leeftijdsgenoten en invloed van thuis 14.7 Van theorie naar praktijk 15 Een seksuele identiteit 15.1 Inleiding 15.2 Zo gaat het meestal 15.3 Soms gaat het anders 15.4 Seksueel misbruik 15.5 Jeugdige zedendelinquenten 15.6 Loverboys 15.7 Van theorie naar praktijk 16 Kiezen voor opleiding en werk 16.1 Inleiding 16.2 Schoolbeleving 16.3 Schoolmotivatie 16.4 Kiezen voor een opleiding 16.5 Jongeren op de arbeidsmarkt 16.6 Soms gaat het anders: spijbelen 16.7 Van theorie naar praktijk 17 Een plek in de maatschappij 17.1 Inleiding 17.2 Omgaan met autoriteit 17.3 Jeugdparticipatie 17.4 Binding met de maatschappij 17.5 Van theorie naar praktijk
Ontwikkelingspsychologie. --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- kleuters --- adolescenten --- peuters --- baby's --- 416.2 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- psychologie --- 416 --- communicatie --- gezin --- identiteit --- intelligentie --- persoonlijkheid --- pubers --- school --- sociaal gedrag --- 159.98 --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Contains audio-visual material --- 159.922 --- Ontwikkelingspsychologie --- 159.92 --- Ontwikkelingspsychologie : jongeren --- Ontwikkelingspsychologie : kinderen --- Kinderen --- Pubers --- Psychologie --- Overzicht --- Kind --- Puber --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Developmental psychology --- 416 --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 416.2 --- Adolescenten --- Agressie --- Angst --- Basisonderwijs --- Biologische ontwikkeling --- Concentratieproblemen --- Faalangst --- Geboorte --- Intelligentie --- Kinderen --- Leeromgeving --- Leerproblemen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Motoriek --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- Puberteit --- Relatie leraar - leerling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- 416.1 )Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- aandachtsstoornissen --- adolescentie --- biologische ontwikkeling --- concentratiestoornissen --- erfelijkheid --- faalangst --- functiestoornissen --- leeromgeving --- leerstof --- leerstoornissen --- leertaken --- motorische ontwikkeling --- onderwijsgevende --- onderwijsleersituatie --- ontwikkelingsstoornissen --- pubertijd --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale angst --- 416.1 --- 159.9 --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Psychologie
Choose an application
Groot worden is een onmisbare handleiding voor iedereen die met kinderen samenleeft en -werkt: (toekomstige) leerkrachten, opvoeders (in de kinderopvang, jeugdbeweging, ...), verzorgers (in de verpleegkunde, kinesitherapie, logopedie) en ouders. Dit boek geeft een uitvoerig overzicht van de ontwikkeling van het kind. Het bevat zowel een eenvoudige beschrijving van theoretische modellen als authentieke voorbeelden uit onderwijssituaties en de opvoedingspraktijk.Op een logische, begrijpbare en vooral herkenbare manier geven de auteurs de grote ontwikkelingsstappen die het kind doormaakt als (ongeboren) baby, peuter, kleuter, lagereschoolkind en adolescent weer. Telkens komen verschillende ontwikkelingsdomeinen aan bod: de lichamelijke en motorische ontwikkeling, de perceptuele en tekenontwikkeling, de cognitieve en taalontwikkeling, de sociaal-emotionele en seksuele ontwikkeling, de persoonlijkheids- en morele ontwikkeling, de schoolse en spelontwikkeling.(https://www.lannoo.be/nl/groot-worden-2)
Ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- opvoedingstips --- ontwikkeling van het kind --- ontwikkelingspsychologie --- wiegendood --- opvoeding --- onderwijspraktijk --- Kinderen --- Kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- Motorische ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Cognitieve ontwikkeling --- 159.922 --- Psychologie --- Baby's --- Adolescenten --- PXL-Handboeken --- PXL-Education 2020 --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren --- Baby --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Child rearing --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- 416.2 --- adolescentiepsychologiegie - algemeen --- kinderpsychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Pedagogie --- Onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Hoe is het om kind te zijn in deze tijd? Met welke mogelijkheden, uitdagingen en beperkingen hebben kinderen te maken? In het basisonderwijs is het belangrijk te begrijpen hoe kinderen hun eigen wereld ondergaan en ervaren. Als leraren zich kunnen inleven, kunnen zij gemakkelijker en beter inspelen op de ontwikkelingsbehoeften van kinderen. In *De eigen wereld van het kind* brengen de auteurs de leefwereld aan de hand van de eigen ervaringen van kinderen in beeld. Met behulp van vele kinderuitspraken en -gedachten wordt geïllustreerd hoe kinderen tegen hun omgeving aankijken en wat zij van hun leeftijdgenoten en van volwassenen vinden. De leefwereld komt telkens vanuit een ander perspectief aan bod: allereerst vanuit historie, familie en school, vervolgens vanuit levensbeschouwing, media, de buurt en multiculturaliteit. De auteurs koppelen kennis uit de psychologie, de sociologie en de pedagogiek aan dat wat kinderen zelf te zeggen hebben.
kinderen --- leefwereld --- ontwikkelingspsychologie --- pedagogiek --- psychologie --- sociologie --- 416.2 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leefwerelden --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Media(Communicatiemedia) --- Multiculturele samenleving --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- 416 --- 433 --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Peuter- en kleuteropvoeding (kleuteropvoeding, peuter) --- 416.1 ) psychologie van kinderen tot 13 jaar --- lager onderwijs --- media --- Multiculturele samenleving en opvoeding --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Opvoeding: praktijk --- 441 --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- Ontwikkelingspsychologie --- Opvoeding. --- Kinderen. --- Age group sociology --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- Leefwereld --- Kinderen --- Sociale psychologie --- Jeugdpsychologie --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Secundair onderwijs --- Persoonlijkheid --- Zelfstandigheid --- Agressie --- Zelfredzaamheid --- Gedragspsychologie --- Seksualiteit --- Cognitieve ontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Adolescenten --- Generatieconflicten --- Zelfbeeld --- Avonturen --- Gedragsproblemen --- Eetstoornissen --- Depressie --- Vriendschap --- Gezinssociologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- #PBIB:1998.4 --- Idealen --- 159.9 ) Genetische psychologie --- Kinderpsychologie --- adolescentie --- #KVHB:Adolescentie --- ontwikkelingspsychologie --- 416.1 --- 416.2 --- 416.25 --- Adolescentie --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Psychologie --- agressiviteit --- anorexia nervosa --- boulimia nervosa --- depressie --- egocentrisme --- intelligentie --- persoonlijkheidsleer --- seksualiteit --- waarden --- zelfdoding --- 159.922.8 --- Freud, Sigmund --- Jeugdpsychologie --- Verantwoordelijkheid --- Waarden --- adolescenten --- jeugdpsychologie --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie) --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- pubers (puberteit) --- 159.987 --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Pubertijd en adolescentie. --- Adolescent
Choose an application
Groot worden is een onmisbare handleiding voor iedereen die met kinderen samenleeft en -werkt: (toekomstige) leerkrachten, opvoeders (in de kinderopvang, jeugdbeweging, ...), verzorgers (in de verpleegkunde, kinesitherapie, logopedie) en ouders. Dit boek geeft een uitvoerig overzicht van de ontwikkeling van het kind. Het bevat zowel een eenvoudige beschrijving van theoretische modellen als authentieke voorbeelden uit onderwijssituaties en de opvoedingspraktijk.Op een logische, begrijpbare en vooral herkenbare manier geven de auteurs de grote ontwikkelingsstappen die het kind doormaakt als (ongeboren) baby, peuter, kleuter, lagereschoolkind en adolescent weer. Telkens komen verschillende ontwikkelingsdomeinen aan bod: de lichamelijke en motorische ontwikkeling, de perceptuele en tekenontwikkeling, de cognitieve en taalontwikkeling, de sociaal-emotionele en seksuele ontwikkeling, de persoonlijkheids- en morele ontwikkeling, de schoolse en spelontwikkeling.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/groot-worden-9789401470278
159.922.7 --- 159.922.8 --- Academic collection --- adolescenten --- kinderen --- kleuters --- ontwikkelingspsychologie --- peuters --- psychologie --- schoolse ontwikkeling --- 416.2 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- Adolescentie --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- Zintuiglijke ontwikkeling --- baby's --- casestudies --- didactiek --- hoekenwerk --- lagereschoolkind --- leraren --- levensloop --- ontwikkeling kinderen --- opdrachten --- portfolio's --- secundair onderwijs --- synthesespel --- voortgezet onderwijs --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- 416.2 )* ADOLESCENTENPSYCHOLOGIE --- adolescentie --- basisschoolkind --- cognitieve ontwikkeling --- lichamelijke ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- persoonlijkheidsontwikkeling --- seksuele ontwikkeling --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- taalontwikkeling --- 159.922 --- Jeugd --- Kinderen --- Ontwikkelingsfases --- Kinderen : ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Perceptuele ontwikkeling --- Schoolse ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 092320.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- 159.987 --- 159.98 --- Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Contextuele therapie. --- Gezinstherapie. --- Hulpverlening --- Methodiek. --- Ontwikkelingspsychologie. --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Teacher education. Teacher's profession --- Developmental psychology --- ontwikkeling van het kind --- welzijnswerk --- gezinstherapie --- Social psychology --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- #GSDBP --- #KVHB:Welzijnswerk --- #KVHB:Contextuele therapie --- 364.044 --- Contextuele hulpverlening --- Gezinstherapie --- Methodiek --- 364.04 --- Welzijnswerk --- gezinspsychologie --- systeemgericht welzijnswerk --- 159.92 --- 361.1 --- Child rearing --- Handbooks, manuals, etc. --- Child development --- Critical pedagogy --- hulpverlening --- methodiek --- 030291.jpg --- contextuele hulpverlening --- departement Gezondheidszorg 10 --- Adolescenten --- Groei --- Onderwijs --- Boszormenyi-Nagy, Ivan --- Genogrammen --- wiegendood --- maatschappelijk werk --- Kind --- Baby --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Genogram --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling --- Muziekpedagogie
Choose an application
Groei, rijping en ontwikkeling : ontwikkeling van kinderen - moeders, baby's en vaders - zintuigen - lichaamsbeheersing ; Denkend wezen : hoe leren kinderen - denken - taal ; Bouwstenen van persoonlijkheid : bewustzijn en zelfbeeld - veilige basis - persoonlijkheid in wording ; Problemen van goed en kwaad : gewetensvorming - agressie - kinderangsten ; Creativiteit : fantasie - kinderspel - kindertekeningen ; Mens tussen de mensen : plaats in kinderrij - meisjes en jongens
ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- kinderen --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Groei --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Neonatalogie --- Psychologie --- 416.1 --- 416.2 --- 416.23 --- Agressie --- Angsten --- Denken --- Fantasie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kinderen --- Kindertekeningen --- Leeftijdsopbouw --- Leren --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Persoonlijkheidsleer --- Sekseverschillen --- Sociale ontwikkeling --- Spelen(Kinderspelen) --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Waardevorming --- Zelfvertrouwen --- Zintuiglijke ontwikkeling --- agressiviteit --- angst --- angststoornissen --- babyverzorging --- bewustzijn --- creativiteit --- denken --- gender --- geweten --- gezondheidszorg --- groei --- lichaamsbeleving --- linguïstiek --- moeders --- persoonlijkheidsontwikkeling --- psychologie --- sekseverschillen --- sociale ontwikkeling --- taal --- vaderschap --- verpleegkunde --- vroedkunde --- zelfbeeld --- zintuigen --- 416 --- Angstige kinderen --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Creativiteit --- Gewetensvorming --- Kinderpsychologie --- Lichaamsschema --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Piaget, Jean --- Spelen --- Zelfbeeld --- Zintuigen --- 159.922 --- Emoties --- Gedrag --- Persoonlijkheid --- Croissance --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Néonatalogie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Tot c. 13 jaar --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- adolescentiepsychologie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- 040255.jpg
Choose an application
. 1. Inleiding. 2. De ongeboren baby en de baby. 3. De pasgeborenen (eerste 8 weken)4. De baby (2 maanden -1,5 jaar)5. De peuter (1,5 - 3 jaar)6. De kleuter (3 - 6 jaar)7. Het lagereschoolkind (6 - 12 jaar)8. De adolescent Dit boek introduceert (toekomstige) leerkrachten, opvoeders en ouders in het proces van 'groot worden' of de ontwikkeling van het kind. We onderzoeken het belang van de ontwikkeling van het kind voor de onderwijs- en opvoedingspraktijk en bekijken hoe met deze ontwikkeling kan worden omgegaan. Authentieke voorbeelden uit échte onderwijssituaties en uit de reële opvoedingspraktijk, maken mede dit boek tot een onmisbare handleiding voor iedereen die met kinderen samen leeft en werkt: (toekomstige) leerkrachten, opvoeders (in het jeugdwerk, de kinderopvang, de jeugdbeweging, ...) en ouders.
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Adolescenten. --- Baby's. --- Kinderen. --- Kleuters. --- Peuters. --- children [people by age group] --- Educational sciences --- Primary education --- infancy --- Developmental psychology --- infants --- kleuters --- Architecture --- adolescents --- toddlers --- Psychology --- ontwikkelingspsychologie --- Teacher education. Teacher's profession --- ontwikkeling van het kind --- Personality development --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- 159.922.7 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+107.10 --- #PBIB:gift 2004 --- Academic collection --- Achtergrondinformatie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 159.92 --- 371.13 --- 612.6 --- motorische ontwikkeling --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- spelontwikkeling --- taalontwikkeling --- 416.2 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- psychologie --- 416.1 --- Adolescenten --- Baby --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling --- Contractwerk --- Hoekenwerk --- Jeugd(Jongeren) --- Kinderen --- Kinderpsychologie --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Motoriek --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Peuters --- Portfolio's --- Schoolkind --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelontwikkeling --- Taalontwikkeling --- adolescenten --- baby's --- babyverzorging --- casestudies --- didactiek --- geboorte --- hoekenwerk --- lagereschoolkind --- leraren --- levensloop --- lichamelijke ontwikkeling --- morele vorming --- ontwikkeling kinderen --- opdrachten --- perceptuele ontwikkeling --- persoonlijkheidsontwikkeling --- peuters --- portfolio's --- psychische ontwikkeling --- secundair onderwijs --- seksuele ontwikkeling --- sociaal emotionele ontwikkeling --- voortgezet onderwijs --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Peuter- en kleuteropvoeding (kleuteropvoeding, peuter) --- 159.922 --- Jeugd --- Ontwikkelingsfases --- Motorische ontwikkeling --- Perceptuele ontwikkeling --- Schoolse ontwikkeling --- 032166.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- kinderopvoeding --- onderwijs --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Fysiologie: voortplanting & ontwikkeling. Levensperioden --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- 37 --- 371 --- 159.98 --- 050371.jpg --- kinderen --- pedagogiek --- pediatrie --- Lerarenopleiding : CVO --- Psychologie --- 050365.jpg --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- 050369.jpg --- 050367.jpg --- neuropsychologie
Choose an application
Leren op de basisschool : lezen - schrijven - rekenen - kennis en inzicht ; Als individu de wereld in : variaties en persoonlijkheid - zelfstandig worden - moraal - kinderzorgen ; Kinderen en media : kinderboeken - televisiewereld - computerkinderen ; Tussen de anderen : klasgenoten - thuis
Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- schoolleeftijd --- Groei --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 416.1 --- 416.2 --- 416.23 --- 433.75 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk rekenen --- Aanvankelijk schrijven --- Basisschool --- Computers --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Inzicht --- Jeugdliteratuur --- Kennis --- Kinderboeken --- Kinderen en computers --- Kinderen en televisie --- Lezen --- Moraal --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Relationele opvoeding --- TV --- Thuis --- Waardevorming --- Wiskundige initiatie --- Zelfstandigheid --- computerkinderen --- ethiek --- gezin --- gezinssituatie --- kinderen --- klasproblemen --- persoonlijkheid --- psychologie --- rekenen --- schrijven --- 416 --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Gezinsopvoeding --- Ik en de anderen --- Kinderen --- Media --- Ontwikkeling van kinderen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Rekenen --- School --- Schrijven --- Televisie --- Waardeontwikkeling --- 159.922 --- Leren --- Persoonlijkheid --- Samenleving --- gedrag --- persoonlijke ontwikkeling --- Lerarenopleiding : CVO --- Ontwikkelingspsychologie : kinderen --- 159.922.76 --- Croissance --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Tot c. 13 jaar --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- #gsdbP --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 159.92 --- ontwikkelingspychologie --- Schoolleeftijd --- kinderpsychologie --- 159.9 ) Genetische psychologie --- pediatrie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- 159.987 --- 040256.jpg --- Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Kinderen. --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|