Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The Commissar Vanishes offers a chilling look at how one man - Joseph Stalin - manipulated the science of photography to advance his own political career and to erase the memory of his victims. On Stalin's orders, purged rivals were airbrushed from group portraits, and crowd scenes were altered to depict even greater legions of the faithful. In one famous image, several Party members disappeared from an official photograph, to be replaced by a sylvan glade. For the past three decades, author and photohistorian David King has assembled the world's largest archive of photographs, posters, and paintings from the Soviet era. His collection has grown to more than a quarter of a million images, the best of which have been selected for The Commissar Vanishes. The efforts of the Kremlin airbrushers were often unintentionally hilarious. A 1919 photograph showing a large crowd of Bolsheviks clustered around Lenin, for example, became, with the aid of the retoucher, an intimate portrait of Lenin and Stalin sitting alone, and then, in a later version, of Stalin by himself. The Commissar Vanishes is nothing less than the history of the Soviet Union, as retold through falsified images, many of them published here for the first time outside Russia. In each case, the juxtaposition of the original and the doctored images yields a terrifying - and often tragically funny - insight into one of the darkest chapters of modern history.
Photography --- Forgery of photographies --- History --- Propaganda, Soviet --- Photographie --- Photographies --- Histoire --- Propagande soviétique --- Faux --- Stalin, Joseph, --- Propagande soviétique --- Photographs --- Propaganda in art --- Censorship --- Political aspects --- Forgeries --- Retouching
Choose an application
Darwin's Camera tells the extraordinary story of how Charles Darwin changed the way pictures are seen and made. In his illustrated masterpiece, Expression of the Emotions in Man and Animals (1871), Darwin introduced the idea of using photographs to illustrate a scientific theory--his was the first photographically illustrated science book ever published. Using photographs to depict fleeting expressions of emotion--laughter, crying, anger, and so on--as they flit across a person's face, he managed to produce dramatic images at a time when photography was famously slow and awkward. The book desc
Darwin, Charles, --- Darwin, Charles, Robert --- Art collections. --- 575.8 --- 77 --- 77 Fotografie --- Fotografie --- 575.8 Evolution. Origin of species. Phylogeny --- Evolution. Origin of species. Phylogeny --- Darwin, Charles --- Illustrations. --- Photographie scientifique --- Darwinisme --- Photographies --- Collections de photographies. --- Et la photographie.
Choose an application
Photography --- Photographies --- Terminology --- Terminologie --- 77 <038> --- -Fotografie--Woordenboeken --- -77 <038> Fotografie--Woordenboeken --- Fotografie--Woordenboeken --- 77 <038> Fotografie--Woordenboeken
Choose an application
Simenon entretenait avec le voyage un rapport ambivalent, sa mobilité et sa curiosité insatiables contrastant avec le caractère statique d'une oeuvre où l'homme apparaît partout le même et le monde fondamentalement sans surprise. C'est cette contradiction qu'explore Benoît Denis avec finesse dans la présente anthologie. Dans les années trente, Simenon parcourt le monde sur un rythme effréné. Ces voyages donnent lieu à de nombreux reportages «violemment anti-exotiques», comme les qualifie Benoît Denis, qui a largement puisé à cette source pour composer son livre. Simenon se déclare lui-même en quête non «pas du pittoresque, mais à la recherche des hommes». Il prend un malin plaisir à dévoiler l'envers du décor, à repérer, en prenant le contre-pied de toutes les «propagandes» officielles, les signes d'un monde en crise et du déclin de la civilisation occidentale. Les voyages ont en fait représenté pour l'écrivain l'étape préliminaire à l'élaboration d'une vision de l'homme qu'il développera dans son oeuvre romanesque.
Simenon, Georges, --- Travel. --- 840.9 --- Literature French History description critical appraisal --- Simenon, Georges --- Simenon, Georges, - 1903-1989 --- Journalism --- Travel Reports --- 20th Century --- Selected Texts --- Photographies --- Voyages
Choose an application
Das "lange 19. Jahrhundert" der Nationalstaatenbildung ist auch das Jahrhundert der "Erfindung" der Fotografie wie auch der Geburt der modernen Archivwissenschaften. Die Fotografie wurde bald von den Nationalstaaten in ihrem Bedürfnis nach bildlicher Visualisierung in den Dienst genommen. Nach dem II. Weltkrieg, dem Zerfall der kolonialistischen Systeme und schließlich dem Fall der Berliner Mauer erlangten nationale Fragen erneut Aktualität - nun in einem globalen Rahmen. Die Beiträge in diesem Band untersuchen den Zusammenhang zwischen Fotografie/Fotoarchiven und der Idee der Nation, wobei das Objektiv sich nicht auf einzelne Ikonen, sondern auf die weitreichende Dimension des Archivs richtet. The connective tissue of the nation
Photograph collections. --- Art --- Historiography. --- Photograph collections --- Historiography --- Photography --- Photography, Artistic. --- Nationalism. --- Photographies --- Photographie --- Photographie artistique --- Nationalisme --- Archive applications. --- Collectionneurs et collections --- Applications en archivistique --- Historiographie
Choose an application
A l'origine de ce livre, il y a d'abord le trouble éprouvé chaque fois qu'une photographie apparaît au sein d'un film : qu'ont à faire ensemble ces images dans l'élaboration figurative ? Et surtout quel rapport entretiennent-elles avec l'empreinte sur le fond primordial de laquelle elles s'enlèvent l'une et l'autre ? Au moment où il élabore sa mécanique du désir, Freud pose un lien singulier entre le manque, l'empreinte et l'image : pas de désir sans manque, dit-il en substance, et surtout pas de désir sans empreinte et sans transformation de l'empreinte en image. L'enjeu consiste alors à revenir sur l'empreinte lumineuse à partir de l'empreinte psychique : faisant l'hypothèse que le manque est une force constitutive du travail des images-empreintes, Barbara Le Maître montrera comment l'irruption du photographique au sein du filmique nous renvoie face au premier laboratoire du désir. Des œuvres de Johan Van der Keuken, d'Atom Egoyan ou de Jean Eustache servent d'appui à une visée théorique qui reformule les propositions de Freud en termes esthétiques.
Motion pictures --- Cinéma --- Aesthetics --- Esthétique --- Cinematography --- History and criticism --- Cinema --- Photography --- Cinéma --- Esthétique --- Photographies au cinéma. --- Empreinte --- Esthétique cinématographique --- Image --- Photographie (Image) --- Fotografia. --- Cinema. --- Fotografia cinematográfica. --- History and criticism. --- Aesthetics. --- Esthétique. --- Chronophotography --- Animated pictures --- Cinematography - History and criticism --- Motion pictures - Aesthetics
Choose an application
This volume presents a "gallery" or collection of unique portraits of the moon. The 100 detailed photographs are presented in a standard format as wide angle, low perspective views of a single feature or geographical complex, assembled from many separate lunar orbiter photos taken in high definition video. In late 2007, the Japanese Space Exploration Agency (JAXA) placed the Kaguya/ Selene spacecraft in orbit around the Moon to probe the Moon's surface and interior. But unlike previous lunar orbiters, Kaguya carries a high definition television camera (HDTV) sent beyond Earth orbit. The output shows the Moon as it would be seen by an astronaut looking through a porthole window while orbiting only 100 km above the lunar surface.
Science --- Space research --- Solar system --- Astrophysics --- zonnestelsel --- astrofysica --- popularisering wetenschap --- ruimte (astronomie) --- planeten --- ruimtevaart --- astronomie --- Planetary science. --- Satellites artificiels. --- Espace extra-atmosphérique --- Planétologie. --- Lune --- Terre --- Exploration --- Cartes. --- Recherche --- Photographies spatiales. --- KAGUYA (Artificial satellite) --- Outer space --- Earth (Planet) --- Moon --- Research --- Espace extra-atmosphérique --- Planétologie.
Choose an application
This book explores issues surrounding all aspects of visual collection management, taken from real-world experience in creating management systems and digitizing core content. Readers will gain the knowledge to manage the digitization process from beginning to end, assess and define the needs of their particular project, and evaluate digitization options. Additionally, they will select strategies which best meet current and future needs, acquire the knowledge to select the best images for digitization, and understand the legal issues surrounding digitization of visual collections.<
Libraries --- Photograph collections. --- Photographs --- Image processing --- Digital preservation. --- Cataloging of pictures. --- Iconothèques --- Photographies --- Traitement d'images --- Numérisation --- Catalogage --- Special collections --- Pictures --- Conservation and restoration. --- Digital techniques. --- Collectionneurs et collections --- Conservation et restauration --- Techniques numériques --- Illustrations, images, etc --- Photographs. --- Digitization.
Choose an application
Présentation du Crématoire de La Chaux-de-Fonds, aux pages 210-213 et 255. Analyse: P. 202-209 photographies de la Villa Karma à Burier, près de Vevey (Vaud), conçue par Adolf Loos accompagnées d'un texte p. 254 situant les conditions de sa réalisation.
72.03 --- 72.035 --- 72.036 --- 77.046 --- Photographies --- Frankrijk --- België --- Italië --- Turkije --- Liberty Style --- Art Nouveau --- Architectuur --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- negentiende eeuw-twintigste eeuw --- Spanje --- Rusland --- Tsjechoslowakije --- Oostenrijk --- Hongarije --- Groot-Brittannië --- Nederland --- Jugendstil --- Sezession --- Modernismo --- 72.035/036 --- 724.5 --- Architectuurgeschiedenis --- Architectuur (geschiedenis) --- 19de eeuw (architectuur) --- Negentiende eeuw (architectuur) --- Twintigste eeuw (architectuur) --- 20ste eeuw (architectuur) --- Architectuurfotografie --- Arts Architecture 19th century --- Art nouveau --- Art déco --- Loos, Adolf --- Loos, Adolf, --- Loos, Adolf, 1870-1933
Choose an application
Een platenalbum over de oudste katholieke universiteit ter wereld : de leuvense universiteit.
Higher education --- Louvain --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- 378.4 <493 KUL> --- 378.4 <493 LEUVEN> --- Academic collection --- #gsdbLOV --- #TCBA --- #TCBA 7.04 Leuven --- #BAVD --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 LEUVEN> Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- C6 --- 489.22 --- 378.4 <493 LEUVEN> Universities--Belgium--LEUVEN --- Universities--Belgium--LEUVEN --- KUL--geschiedenis --- Onderwijs --- Geschiedenis (Belgie) --- Universite catholique de louvain, 1435-1970 --- Photographies --- Albums --- Enseignement --- Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- Leuven --- 378 (493.2 L.)
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|