Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

VUB (2)

AP (1)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2020 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs : basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan – leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers. Om aan deze actoren een goed of beter begrip van onderwijs te geven en hen te stimuleren tot een proactieve rol , reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.

Keywords

37(035) --- 37.02 --- Communicatie --- Onderwijs en diversiteit --- Onderwijs ; handboeken --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- didactiek --- pedagogie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- MAD-faculty 20 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- onderwijsbeleid --- lerarenopleiding --- 371.012 --- Leraren --- Pedagogie --- Didactiek --- 370 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 2020-2021 Educatieve Master in de economie - SLO --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs --- Leraren€ --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Teaching Method --- Training Activity --- Training Technique --- Activities, Training --- Activity, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Technic --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- OF 3 2021-2022 --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 --- 371 --- Onderwijskunde --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- Evidence-informed education --- OF 3 2022-2023 --- OF 3 2023-2024


Book
Folds of Past, Present and Future

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume brings together important theoretical and methodological issues currently being debated in the field of history of education. The contributions shed insightful and critical light on the historiography of education, on issues of de-/colonization, on the historical development of the educational sciences and on the potentiality attached to the use of new and challenging source material.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by