Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren. Dit boek beschrijft kenmerken van schools taalgebruik en werkt uit hoe leraren in hun vak concreet de vaktaal kunnen opbouwen. Het uitgangspunt voor taalgericht vakonderwijs ligt in de (vaak nog impliciete) talige dimensie van vakdoelen. Door onderwijs contextrijk te maken en veel gelegenheid tot interactie te geven, kunnen leraren horen hoe leerlingen vanuit hun alledaagse taal hun inzicht en vaardigheden in het vak vergroten en zich leren uitdrukken zoals in het vak de bedoeling is. Onderweg kunnen leraren zo taalsteun leveren die leerlingen nodig hebben om nieuwe leerstof te begrijpen en steeds meer zelf vaktaal te gaan gebruiken.
Taalgericht vakonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Taalbeleid --- Leerstrategieën --- Didactiek --- Vaktaal --- Nederlands --- Secundair onderwijs --- Taalvaardigheid ; onderwijs --- Taalgebruik ; onderwijs --- Taalvaardigheid --- taalgebruik --- Taalontwikkeling --- 373.5 --- Leerstrategie --- Vakjargon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of languages --- HO (hoger onderwijs) --- talenonderwijs
Choose an application
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|