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professions --- system of professions --- concept of professionalization --- professionalism --- semi-professions
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Het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) is een van de meest vooraanstaande onderzoeksinstituten ter wereld op het terrein van de sociale geschiedenis, zowel in het wetenschappelijk onderzoek als in het verzamelen en beheren van een unieke internationale collectie archieven. Dit boek onderzoekt de geschiedenis van het Instituut van 1935 tot 1989. Centraal staat de ontwikkeling van het Instituut in de richting van een steeds sterkere professionalisering. Een ontwikkeling in wisselwerking met een driehoek van externe invloeden: de politieke en maatschappelijke context; de ontwikkeling van sociale geschiedenis als academische discipline; en het institutionele en bestuurlijke kader. Het is het verhaal van betrokken historici en activisten, die het erfgoed van en uit de arbeidersbeweging en andere emancipatiebewegingen wilden veiligstellen en voor onderzoek beschikbaar maken. Het boek neemt de lezer mee naar spectaculaire reddingsacties van archieven en bibliotheken die bedreigd waren door de opkomst van Hitler, de ineenstorting van het IISG tijdens de bezetting, en de wonderbaarlijke terugkeer van de meeste collecties na de oorlog. Tijdens de wederopbouw volgde een zoektocht naar een plaats in de academische infrastructuur. Intern raakte het Instituut ontregeld tijdens de roerige jaren zestig en zeventig. In de jaren tachtig vond het IISG de weg naar verdere professionalisering zonder zijn oorspronkelijke bestaansrecht en drijfveren uit het oog te verliezen.
International Institute of Social History --- History. --- Social history --- professionalization --- institutionalization --- archives --- social movements
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Les formations à la gestion et à l’administration culturelles se sont multipliées en France depuis les années 1980 avec le développement du secteur culturel, la professionnalisation de l’emploi dans ce secteur mais aussi l’attrait pour la culture en général. Ce sont près de 300 formations, majoritairement de niveau I sous forme de masters professionnels, qui ont pu être répertoriées et caractérisées (ancienneté, nombre d’étudiants, domaine d’application et, le cas échéant, champ disciplinaire, types d’enseignement). Ces formations sont essentiellement universitaires même si des écoles de commerce consulaires ont pris position plus récemment sur ce marché. Cette explosion du nombre de formations doit être resituée dans un double contexte : celui d’un espace européen des formations initié par le processus de Bologne et la réforme LMD, qui semblent avoir contribué à la multiplication de ces formations au sein de l’Université ; celui de la territorialisation des politiques de formation et d’une implication accrue du niveau régional. L’intérêt du secteur culturel comme des étudiants attirés par ces formations est que ce marché de l’emploi de gestion et d’administration culturelles soit à la fois mieux apprécié quantitativement et mieux suivi qualitativement, et que les logiques respectives de l’enseignement supérieur et du marché de l’emploi se confrontent dans des pratiques régulières d’évaluation, permettant ainsi de rapprocher offre et demande d’emploi dans une véritable démarche de régulation. In France, since the 1980s, training in cultural management and administration has greatly expanded, in step with the cultural sector’s growth and increasing professionalisation, and the public’s liking for culture in general. Some three hundred courses, mostly level one (professional masterships), have been listed and described – their time in operation, number of trainees, field covered, subject area where relevant, nature of instruction. For the most part, training is…
Education --- Sociology --- professionalization --- artistic and cultural teaching --- cultural employment --- emploi culturel --- enseignement artistique et culturel --- formation professionnelle --- formations universitaires
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Réalisée régulièrement en collaboration avec le ministère de l’Enseignement supérieur et de la recherche, l’enquête concerne les établissements publics et privés placés sous la tutelle du ministère de la Culture et de la Communication dans les domaines des arts plastiques, du spectacle vivant, du patrimoine, du cinéma et de l’audiovisuel. Elle fait le point sur le nombre d’établissements dispensant des formations supérieures artistiques et culturelles, le nombre d’élèves, leur répartition selon les domaines et leurs caractéristiques, et le nombre de diplômés pour l’année scolaire 2010-2011. Carried out regularly in conjunction with the Ministry for Higher Education and Research, this survey covers public and private institutions administered by the Ministry of Culture and Communication within the fields of the visual arts, performing arts, cultural heritage, cinema and audiovisual media. It provides an overview of the number of institutions providing higher artistic and cultural education, the number of students, the proportion in each field and their profiles, and the number of graduates for the academic year 2010-2011.
Sociology --- Cultural studies --- artistic and cultural teaching --- professionalization --- enseignement artistique et culturel --- audiovisuel --- professionnalisation --- patrimoine --- spectacle --- cinéma --- établissements supérieurs
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Police training --- Caruth Police Institute. --- Police --- Police professionalization --- Training --- Training of --- CPI --- W.W. Caruth Jr. Police Institute
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This open access book provides an overview of issues of scientific responsibility. The volume comprises three types of contributions: first, analyses of the responsibility of science; second, analyses of the structural conditions for science and its responsibility; and third, normative versions of scientific responsibility. The questions and problems dealt with include science as a profession, ambivalence of research and dual-use, innovation vs. precaution, notions of responsibility, the role of science within society and its relation to human rights, as well as scientific and public discourses. The book addresses scholars in the fields of Science Studies and Research Policy. This is an open access book.
Ethics & moral philosophy --- Philosophy of science --- Media studies --- Responsibility --- Scientific Communities --- Responsible Research and Innovation --- Precaution --- Professionalization
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This study recommends that the Los Angeles Police Department (LAPD) adopt a concept of police professionalism that incorporates the tenets of corporateness, responsibility, and expertise as the mechanism for guiding the development and execution of its training, to include training in the areas of use of force, search and seizure, arrest procedures, community policing, and diversity awareness.
Cultural awareness--California--Los Angeles. --- Police professionalization--California--Los Angele. --- Police training--California--Los Angeles. --- Criminology, Penology & Juvenile Delinquency --- Social Welfare & Social Work --- Social Sciences --- Police training --- Police professionalization --- Cultural awareness --- Culture awareness --- Police professionalism --- Professionalization of police --- Police --- Training of --- Awareness --- Cultural intelligence --- Ethnic attitudes --- Training --- Vocational guidance
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Au cours des 30 dernières années, les activités de médiation culturelle ont connu un essor continu dans l’ensemble des domaines artistiques et culturels, au sein des institutions et sur les territoires, notamment sous l’impulsion des politiques publiques de la culture, de la ville et de l’emploi. Pour autant, les activités de médiation ne constituent pas aujourd’hui un ensemble homogène ; le métier et les compétences, divers selon les établissements et les secteurs, restent peu reconnus. Au moyen d’une méthode inédite qui se décline sous la forme de 6 configurations professionnelles, l’étude dresse un état des lieux actualisé des situations professionnelles rencontrées (contenus d’activité, statuts d’emploi, conditions d’accès et identités professionnelles) et identifie l’enjeu majeur que constitue la gestion des ressources humaines pour la professionnalisation des activités de médiation. Over the last 30 years, work within cultural events promotion has been growing steadily in all cultural and artistic fields, within institutions and across regions, driven by public policies on cultural, civic and business life. As such, cultural promotion now no longer covers a consistent range of activities ; the profession and its related skills vary widely across institutions and sectors and with little recognition. Using a completely new method which designates 6 separate professional categories, this study gives an up-to-date review of professional situations covered (activity, employment status, entry conditions and professional identity) and identifies the major issue of human resource management in the professionalisation of cultural promotion activities.
Sociology --- Cultural studies --- politiques publiques --- collectivités territoriales --- médiation culturelle --- emploi culturel --- professionnalisation --- France --- cultural employment --- professionalization --- public policies --- cultural promotion --- local authorities
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L’enquête sur l’insertion professionnelle des 5 500 diplômés d’établissements supérieurs relevant du ministère de la Culture et de la Communication au cours des trois années qui suivent l’obtention de leur diplôme en 2004 révèle la qualité de ces formations. Professionnalisantes à court terme, elles garantissent un accès rapide à un emploi en lien avec la formation reçue pour près de quatre diplômés sur cinq. Les résultats confirment l’importance, pour la pérennité de l’emploi, de la correspondance entre le domaine et le niveau de formation et le premier emploi exercé. Trois ans après l’obtention de leur diplôme, 81 % des diplômés de la culture travaillent, contre 77 % de l’ensemble de la génération diplômée en 2004. Enfin, la rapidité de l’insertion, le niveau de rémunération et le taux de chômage varient selon les filières : l’architecture insère rapidement ses diplômés qui travaillent le plus souvent à temps complet, tandis que les diplômés du spectacle travaillent plus souvent à temps partiel et ceux des arts plastiques connaissent un taux de chômage de 20 %. L’enquête, menée en collaboration avec le Centre d’études et de recherches sur les qualifications (Cereq) auprès de 120 établissements et concernant plus de 1 200 diplômés, est inédite pour les diplômés de la culture. The survey of the professional integration of 5,500 graduates from higher education establishments coming under the Ministry of Culture and Communication in the three years following obtaining their degree in 2004 reveals the quality of these courses. Providing immediately useable professional training, they guarantee quick access to employment related to the training received for nearly four graduates out of five. The results confirm the importance, for continuity in employment, of a match between the field, the level of education and the first job undertaken. Three years after obtaining their degree, 81% of culture graduates are working, against 77% of the whole generation graduating in…
Arts & Humanities --- Sociology --- emploi culturel --- génération --- professionnalisation --- INSEE --- analyse comparative --- analyse générationnelle --- cultural employment --- cultural statistics --- generation --- INSEE (National Institute of statistics and economic studies) --- professionalization
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Entre 1995 et 2004, le nombre de professionnels de l’audiovisuel et du spectacle a augmenté de 56 % (respectivement environ 87 000 et 135 000). Si les métiers artistiques aussi bien que techniques sont concernés, ce sont les musiciens et l’ensemble des techniciens qui ont le plus profité de cette croissance. Parallèlement, le nombre d’entreprises du secteur a progressé à un rythme soutenu, notamment à partir du début des années 2000 et particulièrement dans le secteur du spectacle vivant. L’offre d’emploi, en revanche, n’a pas évolué au même rythme, entraînant depuis 1986 une baisse mécanique d’un tiers du volume annuel moyen de travail par intermittent et d’un quart du volume moyen de rémunération. From 1995 to 2004, the number of people working in the audiovisual and performing arts sectors rose by 56 percent (to roughly 87,000 and 135,000 respectively). While both artistic and technical occupa- tions shared in this growth, the chief beneficiaries were musicians and technicians in general. At the same time, there was a steady rise in the number of enterprises concerned, particularly from the year 2000 on and more especially in the performing arts field. On the other hand, opportunities for work did not expand at the same rate ; since 1986 this has led to a decline of one third in the average annual volume of work per casual worker and of one quarter in the average volume of remuneration.
Arts & Humanities --- Sociology --- emploi culturel --- professionnalisation --- spectacle --- offre d'emploi --- cultural employment --- performing art --- professionalization --- INSEE (National Institute of statistics and economic studies)
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