Listing 1 - 10 of 138 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Environmental planning --- European Union --- 711.1 --- Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Wetgeving --- Wetgeving. --- 711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- comprehensive plans [reports]
Choose an application
In het eerste deel komen beschouwingen aan bod over beeldcultuur, over het verschijnsel tv en over de noodzaak van mediavorming in het algemeen. Het tweede deel geeft een concrete analyse van Dallas. Vorm en inhoud komen aan bod, naast de maatschappelijke betekenis van het fenomeen Dalas en de maatschappelijke en individuele aspecten van het tv-aanbod. Als bijlage wordt een methodische handleiding aangeboden voor het werken met groepen rond media.
Audiovisual methods --- Mass communications --- televisieprogramma's --- soap opera's --- Sociology of leisure --- Education permanente --- Permanente vorming --- Radio en televisie --- Radio et télévision --- audiovisuele communicatie --- audiovisueel materiaal in het sociaal-cultureel werk --- televisie --- #gsdbS --- #SBIB:309H501 --- #SBIB:AGGR --- #GBIB:IDGP --- Z374 --- Z++89/7 --- 379.823 --- 37.018.43 --- 621.397 --- $?$90/07 --- #C9201 --- beeldtaal --- beeldcultuur --- media --- 007.3 --- 374 --- 384 --- Mediapedagogiek (incl. mediadidactiek) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Vanuit heel eigen invalshoeken geven specialisten terzake hun mening over de erg belangrijke relatie tussen Europa en onderwijs. Zo wil dit boek een efficiënte gedachtenwisseling op gang brengen.
Didactics of social education --- onderwijs in het buitenland --- Levels of education --- onderwijs --- School management --- Higher education --- Europe --- Enseignement --- Europa --- Onderwijs --- 37 --- 329.272 <493> --- 37.017.4 --- #GBIB:CBMER --- #PEDA xgiftkd --- Europa [werelddeel] --- Europese eenmaking --- 37.035 --- (4-67EU) --- $?$90/12 --- 37 EUR --- #A91J2 --- Onderwijs ; Europa --- (4-672EEG) --- Europese Gemeenschap: in onderwijs --- onderwijs en opvoeding --- Federalisten--België --- Staatsburgerlijke opvoeding --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- algemeen. --- didactische principes. --- 37.017.4 Staatsburgerlijke opvoeding --- 329.272 <493> Federalisten--België --- Algemeen. --- Didactische principes.
Choose an application
Notion ancienne mais qui ne cesse d'être au cœur des débats, les principes généraux du droit illustrent, comme l'a relevé le Bâtonnier Flecheux, l'idée que « le droit est plus vaste que la loi ». Le recours à ces principes dans toutes les branches du droit - qu'ils soient conçus comme une source subsidiaire ou, au contraire, comme une ossature assurant la cohérence de règles éparses - ne manque pas d'interpeller le praticien dans un système où l'inflation législative est soulignée. Comme l'écrit le Professeur Saintourens, « les principes généraux du droit suscitent un sentiment mélangé : ils attirent pour l'autorité que leur confère la majesté de leur formulation - et la commodité souvent bienvenue de leur usage ... - et dérangent dès lors qu'il s'agit de les définir et de justifier que l'on s'y réfère. » Quelle est la nature de ces principes ? Quelles sont les règles qui peuvent prétendre à cette qualité ? Quelle est leur place dans la hiérarchie des sources de droit ? Comment certains de ces principes trouvent-ils à s'appliquer à l'heure actuelle ? Ce sont quelques questions parmi tant d'autres auxquelles l'ouvrage propose réponses et pistes de réflexions, résolument centrées sur la pratique des plaideurs et des magistrats sans omettre les questions fondamentales apparaissant en filigrane telle que, par exemple, la fonction créatrice de droit de la jurisprudence.
Droit --- Recht --- Rule of law --- Règle de droit --- Règle de droit --- Acqui 2006 --- Principes génraux du droit --- Sources du droit --- Théorie du droit
Choose an application
DEEL I Rechtspraak : 1. De wettelijke organisatie van de beroepsuitoefening in de gezondheidssector - II Rechten van de artsen - III Verplichtingen van de arts/rechten van de patiënt - IV Aansprakelijkheid van de arts - V Rechtsverhoudingen, organen en aansprakelijkheid in ziekenhuisverband - VI De arts t.o.v. beginnend leven - VII De arts t.o.v. wils- en/of handelingsonbekwamen - VIII De arts t.o.v. eindigend leven - IX De arts t.o.v. therapeutische en verdovende substanties - Deel II Teksten: I. De wettelijke organisatie van de beroepsuitoefening in de gezondheidssector - II. Rechten van de artsen - III. Verplichtigen van de arts/rechten van de patiënt - IV. Aansprakelijkheid van de arts - V. Rechtsverhoudingen, organen en aansprakelijkheid in ziekenhuisverband - VI. De arts t.o.v. beginnend leven - VII. De arts t.o.v. wils- en/of handelingsonbekwamen - VIII. De arts t.o.v. eindigend leven en afstaan van lichaamsmateriaal - IX. De arts t.o.v. therapeutische en verdovende substanties
Medical law --- Belgium --- 674 Gezondheidsrecht --- gezondheidszorg --- recht (wetgeving, rechtspraak, rechtsbeginselen, juridische aspecten, aansprakelijkheid) --- België --- soins de santé --- droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité) --- Belgique --- departement Gezondheidszorg 10 --- gezondheidsrecht --- wetteksten --- Recht --- Gezondheidszorg --- 674 Gezondheidsrecht. --- Soins de santé --- Droit (aspects juridiques, législation, jurisprudence, principes de droit, responsabilité)
Choose an application
Education --- Democracy --- Education and state --- Aims and objectives --- Citizen participation --- -Education and state --- -Democracy --- -#C9201 --- Self-government --- Political science --- Equality --- Representative government and representation --- Republics --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- -Citizen participation --- Government policy --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Citizen participation. --- didactische principes --- didactische principes. --- #C9201 --- Didactische principes. --- Education - Aims and objectives - United States --- Democracy - United States --- Education and state - United States - Citizen participation
Choose an application
Inhoudsopgave 1 De dynamische driehoek: ouders - kind - school 2 Loyaliteit 3 Loyaliteit onder druk 4 Gespleten loyaliteit 5 Onzichtbare loyaliteit 6 Overbelaste loyaliteit 7 Aanspraak maken op erkenning 8 De leerling in zijn context 9 Contextuele leerlingbegeleiding in de praktijk: een geval van faalangst 10 Contextuele leerlingbegeleiding in de praktijk: een verhaal over pesten 11 Meerzijdige partijdigheid 12 Erkennen 13 De dialoog 14 Risico's bij gescheiden ouders 15 De bijzondere situatie van allochtonen 16 Contextueel verwijzen
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes. --- Contextuele therapie. --- Leerlingbegeleiding. --- Didactic strategies --- leerlingenbegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- #A0202A --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- contextuele therapie --- loyaliteit --- psychosociale hulpverlening --- onderwijs aan allochtone groepen --- 454.23 --- D30096.jpg --- leerlingbegeleiding --- onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- #PBIB:+105.10 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- Leerlingen --- Ouders --- Relaties --- School --- 484.23 --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Allochtonen --- Echtscheiding --- Faalangst --- Gastarbeiders --- Kinderen --- Onderwijs --- Parentificatie --- Pesten --- Relatie leraar - leerling --- Relatie ouder - kind --- Relatie ouder - school --- Vluchteling --- Didactische principes --- (zie ook: teleonderwijs) --- opvoeding --- relaties --- Relatie leraar - ouder --- Relatie school - ouder
Choose an application
Wat verstaan we onder flexibele leerwegen? - Waarom heeft ons onderwijs nood aan meer flexibiliteit? - Wat zijn de randvoorwaarden en struikelblokken? Dit boek brengt het verhaal van acht basisscholen en acht secundaire scholen die ervoor kiezen hun onderwijs toe te spitsen op de noden van iedere leerling. Deze scholen organiseren elk op hun manier, binnen het wettelijk kader, flexibiliteit in wat, hoe, wanneer, waar of met wie er geleerd wordt, zonder het gemeenschappelijk curriculum uit het oog te verliezen. Elke leerling zou op school alle kansen moeten krijgen om te leren en zich te ontwikkelen. Daarom moet het onderwijs toegankelijk zijn voor leerlingen met verschillende achtergronden, mogelijkheden en behoeften. Heel wat Vlaamse scholen gaan deze uitdaging aan. De scholen in dit boek doen dit door de leerwegen beter af te stemmen op de groeiende diversiteit in de leerlingenpopulatie. Hun verhalen illustreren hoe flexibele leerwegen vorm kunnen krijgen, wat de voordelen zijn, maar ook met welke valkuilen scholen te maken krijgen.(Bron: www.lannoo.be)
differentiatie --- Ontwikkeling leerlingen --- Onderwijseffectiviteit --- Diversiteit --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Talenten --- Graadklassen --- Klasdoorbrekend werken --- 454.23 --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- 371 --- 373.3 --- 373.5 --- 460.6 --- 454.22 --- 741 Schoolorganisatie --- Didactische principes --- onderwijs - school --- lager onderwijs - basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- studiebegeleiding --- basisonderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Onderwijs. --- Secondary education --- Primary education --- flexibiliteit --- Kindergarten --- differentiële opvoeding --- School management --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Curricula --- Education [Secondary ] --- School management and organisation --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Inclusief onderwijs --- Binnenklasdifferentiatie --- Differentiërend onderwijs --- 741 Schoolorganisatie. --- Basisonderwijs. --- Differentiatie. --- Diversiteit. --- Graadklassen. --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken). --- Klasdoorbrekend werken. --- Onderwijseffectiviteit. --- Ontwikkeling leerlingen. --- Talenten. --- differentiatie. --- Didactische principes.
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. Leerkrachten, begeleiders, docenten, directies, bestuurders... worden iedere dag geconfronteerd met nieuwe uitdagingen en moeten vaak toegeven dat de oude recepten voor succes in een veranderde context niet meer werken.
Onderwijskunde. --- innovaties --- School management --- duurzame ontwikkeling --- Teaching --- onderwijsvernieuwing --- KHCA --- onderwijsinnovatie --- Onderwijsinnovatie --- 451.3 --- Onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2016 --- onderwijs --- innovatie --- duurzaam leren --- evaluatie --- hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Educational sciences --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- 720 Onderwijs
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Listing 1 - 10 of 138 | << page >> |
Sort by
|