Narrow your search

Library

AP (2)

KBR (2)

Vlaams Parlement (2)

ACV - CSC (1)

ADVO-A (1)

Arteveldehogeschool (1)

CaGeWeB (1)

DB (1)

FOD Finances (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2015 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Doeltreffende klokkenluidersregelingen
Authors: --- ---
ISBN: 9789046536483 9046536483 Year: 2011 Volume: 2011/1 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

‘Whistleblowing’ heeft haar bakermat in de Verenigde Staten, doch dit concept krijgt langzaam maar zeker een plaats in het ‘good governance’ beleid van Europese organisaties en ondernemingen. Niet langer beschouwd als een verplicht nummer, lijkt steeds breder het besef te groeien dat een dergelijke regeling wel degelijk een toegevoegde waarde kan hebben. Niet alleen bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven. (Daar waar het vroeger aanzien werd als een exotische bijkomstigheid, wordt een dergelijke regeling meer en meer ingezet als hoeksteen van een weloverwogen integriteitbeleid binnen ondernemingen.) Goed uitgebalanceerde klokkenluiders-regelingen kunnen een sterk wapen zijn om de negatieve impact van immorele of illegale praktijken op ondernemingen aanzienlijk te verminderen en tegelijkertijd de verwezenlijking van een (meer) ethische werkplek te ondersteunen. Veel ondernemingen worstelen evenwel nog met tal van vooroordelen en vrezen een lawine van onterechte meldingen. Dit werk wil op een onderbouwde manier komaf maken met de bestaande misverstanden en beschrijft tegelijkertijd een aantal goede praktijken en technieken om een doeltreffend klokkenluidersysteem te laten functioneren binnen een private onderneming. Daarbij wordt zowel aandacht besteed aan aan het organisatorische luik als aan het juridische luik.


Book
Straffe school : de grenzen van sanctioneren verkend : dossier
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789077021309 Year: 2015 Volume: *5 Publisher: Brussel Kinderrechtencommissariaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ga je om met situaties die uit de hand lopen? De vraagleeft bij leerkrachten en directies van basis- en secundairescholen, en bij leerlingen en ouders. Het liefst van al willenze die situaties voorkomen. Dit dossier schetst het wettelijkekader van sanctioneren op school: wat mag en wat mag niet?We reiken inspirerende praktijkvoorbeelden aan.Vertrekkend van de klachten die binnenkomen bij onzeKlachtenlijn, verkennen we de grenzen van sanctioneren.Soms blijven kansen onderbenut en is uitsluiting een te snelleweg. We moeten er alles aan doen om iedereen aan boord tehouden.Aandacht voor sancties moet samengaan met aandacht voorzorg op school. Dit dossier vraagt daarom ook aandacht voorde integriteit van de leerling, voor participatie en voor deschoolinfrastructuur. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by