Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dans les pays de l’OCDE, la gestion des problèmes de santé mentale dans la population d’âge actif devient un enjeu essentiel pour les politiques sociales et du marché du travail. Les gouvernements de ces pays sont de plus en plus nombreux à reconnaître que les pouvoirs publics ont un rôle important à jouer pour maintenir au travail les personnes souffrant de troubles mentaux ou pour faciliter la réintégration de celles qui sont sorties du marché de l’emploi, ainsi que pour prévenir l’apparition de ce type de troubles. Ce rapport relatif à la Belgique est le premier d’une série de travaux analysant l’approche adoptée par différents pays de l’OCDE face aux défis plus larges, décrits dans la publication Mal-être au travail ? Mythes et réalités sur la santé mentale et l’emploi (OCDE, 2012), auxquels sont confrontés les pouvoirs publics en matière d’éducation, de santé, de politique sociale et d’emploi. Sa conclusion est que la Belgique dispose déjà d’un système comportant de nombreux atouts structurels, qui ne sont cependant pas encore exploités de manière optimale.
Public policy (Law) --- Mental health --- Labor market --- Ordre public --- Santé mentale --- Marché du travail --- Santé mentale --- Marché du travail --- Ziekten en aandoeningen (niet-HRM) --- Maladies et affections (non GRH) --- Belgique --- Education --- Students --- Belgium
Choose an application
Publieke organisaties krijgen vandaag te maken met ingrijpende veranderingen op alle bestuursniveaus. Dit handboek biedt aan overheidsmanagers en aan masterstudenten die zich voorbereiden op een leidinggevende functie in de publieke sector de bouwstenen om een slagvaardig strategisch en organisatorisch beleid uit te bouwen. Met publieke sector wordt bedoeld: de 'echte' overheid maar ook alle organisaties uit de social-profitsector die vooral tot doel hebben om maatschappelijke of publieke waarde tot stand te brengen. Het werk biedt een overzicht van alle relevante theorieën en begrippen, en is onmiddellijk bruikbaar in de praktijk door de opbouw vanuit concrete vraagstukken. Het boek baseert zich op de recentste wetenschappelijke literatuur en gebruikt de nieuwste cases. Het vormt een tandem met een website met werkbladen en uitgewerkte voorbeelden, en aandacht voor de recentste ontwikkelingen.www.lannoocampus.be
Public administration --- management --- overheidsmanagement --- dienstensector --- Business management --- Affaires--planning --- Business planning --- Business--planning --- Zakendoen--planning --- 098 Bedrijfskunde --- overheidsbeleid --- publieke sector --- Management public Overheidsmanagement --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- #SBIB:35H203 --- 366.43 --- strategisch management --- politique gouvernementale --- secteur publique --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Strategisch management --- Overheidsbeleid --- Non-profitsector --- secteur public --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Management (niet-HRM) : Strategie --- Management (non GRH) : Stratégie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Nieuwe ideeën over hedendaags leiderschap en het nieuwe (samen)werkenzeg dat het je eigen fout is wees geen manager, maar een leider sla vergaderingen over leer fouten maken Als één woord onze moderne wereld kenmerkt, dan is het ambiguïteit. Er zijn geen rechte lijnen van A naar B meer. Geen handleiding tot succes. Ons geloof in voorspelbaarheid is een waanbeeld gebleken. Maar wat als we die ambiguïteit als een kans gaan beschouwen? Als we aanvaarden dat we maar een deeltje weten, en ons openstellen voor wat er daarna komt? Als we oog hebben voor wat er gebeurt, maar ook voor wat er niet werkt, voor wat onze fouten ons kunnen leren en hoe wendbaarheid een oplossing kan bieden? Op basis van zijn eigen ervaringen beschrijft topmanager Frank Van Massenhove zowel de dagelijkse realiteit als de ruimere wereld van onze moderne organisaties. Van de FOD Sociale Zekerheid tot onze jobs in de toekomst, van maandelijks verhuizen op kantoor tot een genetwerkte overheid.Bron : http://www.bol.com
managers --- Managers Managers --- Changement Verandering --- management --- BPB9999 --- 65.012.4 --- Leidinggeven --- Teamwerk --- Samenwerken --- Nieuwe werken --- Leiding geven - Coachen --- BPB1702 --- Critique de la société --- Maatschappijkritiek --- Leiding geven - Coachen. --- Organization theory --- Personnel management --- arbeidsherverdeling --- arbeidssociologie --- Sociology of work --- organisatiepsychologie --- veranderingsmanagement --- thuiswerk --- arbeidstevredenheid --- overheidsmanagement --- Het nieuwe werken --- Verantwoordelijkheden en taken : Management (niet-HRM) --- Responsabilités et tâches : Management (non GRH) --- Leiderschap --- Samenwerking
Choose an application
Organisaties veranderen sneller dan ooit. De zorg- en welzijnssector vormt hierop geen uitzondering. Fusies, elektronische dossiers en accreditatieprogramma's zijn maar enkele voorbeelden van veranderingen die de sector vandaag doormaakt. Dit boek geeft richting in deze woelige periode.Aan de hand van drie transitiefasen toont Mozes in witte jas je hoe verandering werkt. Via twaalf workshops laat dit boek je de vertaalslag naar het eigen werkveld maken. Zo leert het je hoe leidinggevenden hun team, net als Mozes, vanuit een vertrouwde situatie door een chaotische woestenij naar een nieuw begin kunnen gidsen.http://www.mozesinwittejas.beBron : http://www.lannoocampus.be
veranderingsmanagement --- leidinggeven --- Social policy and particular groups --- zorgsector --- Social psychology --- Health care rationing --- Management --- Leidinggeven --- organisatiemanagement --- verandering --- leiderschap --- Veranderingsmanagement --- Welzijnszorg --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail --- Leiderschap --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
Hebt u al van blockchain gehoord? Deze technologie gebruikt zogenaamde ?knooppunten? op het internet om transacties zonder tussenkomst van een derde partij uit te voeren. Transparantie, zekerheid, betrouwbaarheid en traceerbaarheid zijn hierbij de sleutelwoorden. De opkomst van blockchain is volgens kenners even ingrijpend als de opkomst van het internet. Wereldwijd wordt er alvast volop geëxperimenteerd met de mogelijkheden die blockchain biedt. Een mooi voorbeeld hiervan is een digitale munt zoals Bitcoin, waarbij diensten en voorzieningen (shared services) gedeeld worden binnen een bepaalde gemeenschap (community). Het spreekt vanzelf dat blockchain ook binnen de publieke sector heel wat mogelijkheden biedt. Wat die mogelijkheden (kunnen) zijn en hoe die mogelijkheden een bedreiging dan wel een opportuniteit voor de verschillende overheden kunnen vormen? Deze vragen stonden centraal tijdens een inspiratienamiddag die op 22 juni 2016 door de Stad Antwerpen werd georganiseerd. De verschillende topics die tijdens deze inspiratienamiddag aan bod kwamen, worden uiteengezet in dit boeiende boekje. Hoe kan blockchain de werking van de overheid grondig door elkaar schudden? Hoe kan blockchain administratieve processen, zoals de aflevering van vergunningen en attesten, een pak eenvoudiger maken? Hoe kan blockchain de dienstverlening goedkoper, sneller en transparanter maken? Hoe kan blockchain de ontwikkeling van echte smart cities stimuleren?Bron : www.standaardboekhandel.be
Public administration --- Computer. Automation --- Informatique à l'administration Informatica in de overheidsdiensten --- Modernisation (administration) Modernisering (overheidsdiensten) --- Changement Verandering --- Action administrative Administratieve actie --- 096 Informatica --- Blockchain --- Bitcoins --- Digitalisering --- Internet --- Transparantie --- Zekerheid --- Betrouwbaarheid --- Smart city --- Administratieve organisatie --- Organisatieleer --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail --- Bitcoin --- Slimme stad
Choose an application
Als we de hand in eigen boezem steken, moeten we toegeven dat we allemaal wel eens roddelen. Het kan immers deugd doen om je hart te luchten, je ‘ei’ kwijt te raken en je gesteund te voelen door anderen.Toch is roddelen niet zo onschuldig als het lijkt en kan het in organisaties heel wat negatieve gevolgen teweegbrengen voor individuen, de sfeer in het team, de organisatie als groter geheel en helaas ook voor de eindgebruikers. Er blijken machtsstructuren aan het werk te zijn, verborgen maar ook openlijk strijden gestreden te worden, conflicten te sluimeren en te escaleren ... Dat is bijzonder jammer, want als er tijdig kan worden ingegrepen, kan het relationele weefsel in teams herstellen en krijgt het niet de kans om als een sluipend gif de organisatie te verzieken.Dit boek, doorspekt met praktijkervaringen, wil de lezer meer inzicht geven in het vrij onontgonnen terrein van het disfunctioneren in teams. In het boek wordt ingezoomd op wat we precies verstaan onder roddelen, wat erover gekend is, wat de menselijke drijfveren zijn om het te doen en hoe het destructieve systeem kan escaleren. Er wordt dieper ingegaan op de effecten en gevolgen van roddelen, maar er worden ook tips en tricks aangereikt waarmee je als medewerker, leidinggevende of organisatie actief aan de slag kan gaan.
Personnel management --- organisatiecultuur --- pesten --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- 098 Bedrijfskunde --- bedrijfssociologie --- roddelen --- PXL-Education 2018 --- groepsdynamica --- communicatie --- communicatie op het werk --- Teams in the workplace --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail
Choose an application
1. Overheid, management en omgeving - 2. Management in een politieke omgeving - 3. Strategisch management - 4. Organiseren en organisatieontwerp - 5. Organisatiecultuur - 6. Human resource management - 7. Financieel management - 8. Prestatiemanagement - 9. Veranderingsmanagement - 10. Innovatie - 11. Leiderschap - 12. Interorganisationele coördinatie en netwerkmanagement 13. Digitale Overheid - 14. Governance van transities
#SBIB:35H200 --- Overheidsmanagement: algemene werken --- 404 Bestuurskunde --- Public administration --- Belgium --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Business management --- Management (niet-HRM) : Strategie --- Management (non GRH) : Stratégie --- Management public Overheidsmanagement --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Personnel dans l'administration Personeel (overheidsdiensten) --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Réforme de l'administration Bestuurshervorming --- BPB9999 --- BPB2212
Choose an application
Leçon inaugurale prononcée le 7 janvier 2010 Chaire internationale Savoirs contre pauvreté (2009-2010) Trente années de riposte mondiale à l’épidémie du sida ont transformé la pratique de la santé publique et influencé les politiques de développement international. Longtemps directeur de l’ONUSIDA, Peter Piot en dresse le bilan. Il montre comment la lutte pour la prévention et pour le traitement des personnes porteuses du VIH a favorisé les approches multidisciplinaires et multisectorielles, l’engagement des communautés affectées, la promotion des droits de la personne, une évaluation rigoureuse des programmes, et une mobilisation mondiale des gouvernements et de la société civile. Ces approches peuvent être appliquées à d’autres problèmes de santé et de développement. La chaire internationale Savoirs contre pauvreté reçoit le soutien de l’Agence Française de Développement. Inaugural lecture given on January 7th 2010 International Chair in Knowledge against Poverty (2009-2010) The world’s response to the AIDS epidemic over the last thirty years has transformed public health practices and influenced international development policies. Here Peter Piot gives an appraisal of his work as the Founding Executive Director of UNAIDs from 1994 to 2008. He shows how the fight for AIDS prevention and the treatment of HIV-positive patients encouraged and helped develop multidisciplinary and multi-sectoral approaches, the involvement of the communities affected by the disease, the promotion of individuals’ rights, the stringent assessment of health programmes and the world-wide mobilisation of governments and civil society alike. Such approaches can be applied to help solve other health and development problems. The International Knowledge against Poverty Chair receives support from the French Development Agency (Agence Française de Développement, AFD).
AIDS (Disease) --- Public health. --- Public Health --- Health & Biological Sciences --- Communicable Diseases --- Aids --- Epidemiology --- Social aspects --- Prevention --- Community health --- Health services --- Hygiene, Public --- Hygiene, Social --- Public health services --- Public hygiene --- Sanitary affairs --- Social hygiene --- Acquired immune deficiency syndrome --- Acquired immunodeficiency syndrome --- Acquired immunological deficiency syndrome --- Health --- Human services --- Biosecurity --- Health literacy --- Medicine, Preventive --- National health services --- Sanitation --- HIV infections --- Immunological deficiency syndromes --- Virus-induced immunosuppression --- Public health --- Ziekten en aandoeningen (niet-HRM) : Aids --- Maladies et affections (non GRH) : Sida
Choose an application
I: Geschiedenis van een honderdjarige - II: Juridische aard van de arbeidsongevallenwet - III: Toepassingsgebied van de wet - IV: Begrip arbeidsongeval - V: Arbeidswegongeval - VI: Ongevallen in bijzondere omstandigheden - VII: Dodelijk arbeidsongeval - VIII: Arbeidsongeschiktheid - IX: Geneeskundige zorgen en de verplaatsingskosten - X: Herziening - XI: Basisloon - XII: Verzekering - XIII: Administratieve en jurisdictionele regeling bij arbeidsongeval - XIV: Fonds voor arbeidsongevallen
Social law. Labour law --- Belgium --- Industrial accidents --- Travail --- Law and legislation --- Accidents --- Droit --- 132 Sociale zekerheid --- arbeidsongeval --- 351.84*5 <493> --- BPB0510 --- arbeidsongevallen --- arbeidsrecht --- belgie --- BE / Belgium - België - Belgique --- 332.821 --- 349.1 --- 368.41 --- V25 - Droit de la sécurité sociale/Accidents du travail - Sociaal zekerheidsrecht/Arbeidsongevallen --- 396.5 --- arbeidsongeschiktheid --- verzekering --- 06.01.B --- 351.84*5 <493> Arbeidsongevallen. Beroepsziekten--België --- Arbeidsongevallen. Beroepsziekten--België --- accidents de travail --- droit du travail --- belgique --- Arbeidsveiligheid.Arbeidsongevallen. --- Sociale wetgeving. --- Verzekering tegen arbeidsongevallen. --- Arbeidsongevallen ; Beroepsziekten ; België --- Arbeidsveiligheid.Arbeidsongevallen --- Sociale wetgeving --- Verzekering tegen arbeidsongevallen --- Sociale zekerheid : Arbeidsongevallen (socialezekerheidstak, niet-HRM) --- Sécurité sociale : Accidents de travail (branche de la sécurité sociale, non GRH) --- ACCIDENTS DU TRAVAIL --- ASSURANCE --- INCAPACITE DE TRAVAIL --- FONDS DES ACCIDENTS DU TRAVAIL --- ACCIDENTS SUR LE CHEMIN DU TRAVAIL --- ACCIDENTS MORTELS --- SOINS MEDICAUX --- ACCIDENT DU TRAVAIL
Choose an application
1. Klagen of niet klagen - 2. Niet alles is een klacht - 3. Waarom klagers klagen - 4. De impact van de klager en de klachtbehandelaar - 5. Soorten klachten - 6. De strategie om klachten te behandelen : het LEON-principe - 7. Cases
Klachten --- Klachtenbehandeling. --- Communicatie. --- organisatieonderzoek --- communicatiemanagement --- klachtenbehandeling --- Mass communications --- Klachtenregeling --- BPB1504 --- 695 Communicatie --- Communication --- 007 communicatie --- 369 --- klachten --- klanten --- communicatie --- Communicatie --- in- en verkooporganisatie en -techniek --- Klachtenbehandeling --- Praktijk --- Klantgericht ondernemen --- Klantendienst --- Klantentevredenheid --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- Management (niet-HRM) : Kwaliteitsbeheer --- klachtenafhandeling --- Management (non GRH) : Gestion de la qualité --- Monograph --- beartas cumarsáide
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|