Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

EHC (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KMSKA (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

Vlaams Parlement (2)

DB (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2010 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
De persattaché is een boer : opzetten en onderhouden van persrelaties
Author:
ISBN: 9789030188957 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ik kom in de pers, dus ik ben ... Een organisatie die de media niet haalt, bestaat niet voor het publiek. ?De media halen? is voor vele organisaties - verenigingen, instellingen, bedrijven, openbare diensten, lokale besturen ... ? dan ook een must. Hun reputatie en inkomsten hangen ervan af of ze hebben de media nodig om hun maatschappelijke rol te kunnen vervullen. Maar in de pers geraak je niet vanzelf, daar moet aan gewerkt worden, met kennis van zaken. De vraag is dus: persrelaties, hoe doen we dat? Wat zijn de ingrediënten van een mediagenieke actie, hoe maak je een goed persbericht, wanneer organiseer je een persconferentie, hoe knoop je relaties aan met journalisten ...? Om op al die vragen een antwoord te vinden, neemt Koen Van den Broeck de lezer in dit boek mee naar het land van de persattachés. Hij laat gereputeerde woordvoerders aan het woord, put uit eigen ervaringen en laat enkele journalisten hun kijk op hun voornaamste tegenspelers geven. Talrijke citaten en knipsels uit de media en de literatuur illustreren het verhaal. Dit boek is een must voor wie vandaag nog studeert ? voorlichting, bedrijfscommunicatie, public relations ... - en de ambitie heeft in de toekomst als woordvoerder of persattaché aan de slag te gaan. Maar ook wie vandaag al in zijn organisatie met die opdracht belast is, zij het als full time, deeltijds of vrijwillig persattaché, woordvoerder, PR-medewerker of hoe de functie ook genoemd wordt, vindt in dit boek inzichten en tips om meer succes te boeken.


Book
Met woorden verleiden : schrijftips voor uw mailings, presentaties en andere wervende teksten
Author:
ISBN: 9789020989526 Year: 2010 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw wervende teksten? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt? In deze openhartige handleiding krijgt u schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. Responscijfers in split run tests bewijzen dat de tips werken voor uw brieven en e-mails, voor wervende enveloppen en antwoorddocumenten, voor sterke advertenties. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere tekstsoorten: van uw persbericht over uw PowerPointpresentatie tot zelfs uw vergaderverslag. Responscopywriter Mark Van Bogaert laat u strikt persoonlijk meekijken in zijn testresultaten. En tussendoor ook naar de 'mailigheid' die hij in zijn eigen brievenbus en mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.

Keywords

Handelscorrespondentie --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- Applied marketing --- presenteren --- commercials [oral or performed works] --- direct mail --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- reclame --- idiomen --- Mass communications --- Stilistics --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 803.93 -06 --- 659.2 --- C4 --- handleiding --- taalgebruik --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Reclame --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- Schrijfadviezen --- advertenties --- communicatie --- e-marketing --- mailing --- marketing --- schrijven --- E110043.jpg --- Verkopen per post --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Media en communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Correspondentie --- departement Algemeen 10 --- presentaties --- e-mail --- Media 316.774 --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Schrijven --- Marketing --- Financiewezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- zakelijke communicatie --- communication [function] --- creatief schrijven

Listing 1 - 2 of 2
Sort by