Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Risicogedrag van adolescenten 2 : prevalentie, persistentie en samenhang.
Authors: --- ---
ISBN: 9023236629 Year: 2001 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderjaren (twee mussen voor een penning)
Author:
ISBN: 9026412754 9789026412752 Year: 1981 Volume: vol *5 Publisher: Beveren : Orbis en Orion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ik heb ook wat te vertellen : communiceren met pubers en adolescenten
Author:
ISBN: 9789066656529 9066656522 Year: 2006 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pubers zij meesters in communicatie, meedogenloos afstraffend als je niet echt in contact met hen treedt. Echt communiceren met pubers is dynamisch en verrijkend, maar je moet wel de juiste houding aannemen en de juiste toon aanslaan.In haar boek Ik heb ook wat te vertellen! beschrijft de auteur hoe je met pubers en adolescenten in gesprek kunt komen. De socratische wijze van communiceren zet de hersens van pubers op 'aan'. Dat is noodzakelijk omdat hun hersens vaak uitvallen alsof ze last hebben van een stroomstoring.Ouders moeten leren een stapje terug te doen in het contact met de puber. Ze zijn vrij plotseling niet meer de belangrijksten in het leven van hun kind. De ouder-kind relatie krijgt een geheel andere vorm, waarin iedereen opnieuw zijn of haar plaats moet vinden.Ik heb ook wat te vertellen! is een helder geschreven boek, dat met vele voorbeelden de wereld van de puber op indringende wijze ontsluit. Het geeft handvatten in communicatie met, en opvoeding van pubers en adolescenten. Ook is het een uitstekend hulpmiddel om hun leefwereld te leren begrijpen. De logische opbouw en de vele oefeningen maken het boek geschikt als leerboek in opleidingen voor mensen die met jongeren werken, van leerkracht of politieagent tot therapeut.


Book
Adolescentiepsychologie
Authors: ---
ISBN: 905350706X Year: 1998 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1-12

Keywords

Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- holebi's --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- seksualiteit --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- puberteit --- Adolescentie --- adolescentie --- 305.2 --- 416.25 --- Adolescentenpsychologie --- Denkontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling --- Moraalontwikkeling --- Ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- adolescentenpsychologie --- denken --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- ethiek --- moraalontwikkeling --- psychologie --- sociale ontwikkeling --- 450.8 --- Adolescenten --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leraren --- Leren --- Lesgeven --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychologie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfstandig leren --- psychologie (gez) --- 159.987 --- Psychologie van groepen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Vanaf c. 13 jaar --- Methodiek van het studeren --- #GSDBP --- adolescentiepsychologie --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- Identiteitsontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- 159.922.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- 189 Kinderrechten en gezondheidszorg --- 159.922 --- Jeugdcriminaliteit --- Persoonlijkheid --- Seksualiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)


Book
Suïcidaal gedrag bij kinderen en adolescenten
Authors: --- ---
ISBN: 902630725X Year: 1987 Publisher: Baarn Ambo


Book
Rebelleren kan je leren : deep democracy met kinderen en jongeren
Author:
ISBN: 9789463372435 Year: 2020 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rebelleren kan je leren wil alle begeleiders van kinderen en jongeren, in het onderwijs en ook daarbuiten, onmisbare levenscompetenties aanreiken. De samenleving van vandaag heeft nood aan mensen die samenwerken, leiderschap tonen en creatief en innovatief denken. Dit boek toont je hoe de wereld er kan uitzien als we focussen op empathie, verbeelding en lef ? kwaliteiten die elke jonge rebel in zich draagt en dankzij deze uitgave de aandacht krijgen die ze verdienen. Deep democracy, de internationaal gelauwerde methode voor besluitvorming en conflictresolutie, is de ultieme inspiratiebron voor wie kinderen en jongeren op dit levenspad wil begeleiden.Na een eerste kennismaking met deep democracy in het boek Van zondebok naar zebra, gaat Fanny Matheusen ditmaal op zoek naar praktijkgerichte toepassingen van de methode voor de leefwereld van kinderen en jongeren. Ze baseert zich hiervoor onder meer op inzichten uit de kwantumfysica en de breinwetenschap. Het resultaat is een praktijkgids vol handige tips en verhalen die je goesting geven om met deep democracy aan de slag te gaan.https://www.pelckmansuitgevers.be/rebelleren-kan-je-leren.html


Book
Jeugd als sociaal fenomeen : identiteit, socialisatie en jeugdcultuur in theorie en onderzoek.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9052560471 Year: 1991 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jeugdonderzoek is 'in'; de jeugd als groep is een sociaal fenomeen dat signalen kan bevatten over maatschappelijke ontwikkelingen die op hun beurt weer bepaalde stromingen of gedragingen tot gevolg hebben. Een nieuwe werkgroep 'Socialisatie, Cultuur en Levensloop' pleit voor een gedegen onderbouwing van de verschillende vormen van 'jeugdstudie' en geeft zelf het goede voorbeeld door een aantal gedegen artikelen te publiceren waarin de verschillende mogelijke benaderingswijzen ook empirisch worden onderbouwd. Doel is het verbreden van het zicht op belangrijke processen in de samenleving, zoals die beïnvloed worden door de belangrijke groep die jongeren (de jeugd heeft de toekomst) vormen. Een zeer gedegen wetenschappelijk verslag van onderzoek en theorieontwikkeling, dat de nodige voorkennis vraagt. Niet alleen op het gebied van literatuur over jongeren in ontwikkeling, maar zeker ook in breder sociaal-pedagogisch verband. Hulde voor de redactie, de verschillende bijdragen zijn opvallend gelijk van abstractieniveau en draagwijdte, hetgeen de moeilijke stof in elk geval goed leesbaar maakt.(Biblion recensie, Drs. Monique Derhaag.)

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by