Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
drugs --- 186.3 Jeugdhulp --- adolescentie --- jeugdmisdadigheid --- probleemjongeren --- Jeugdmisdadigheid (delinquente jeugd, jeugdcriminaliteit, jeugddelinquentie) --- 613.8 --- 159.987 --- 343.3 --- 362.7
Choose an application
Dutch literature --- #C9203 --- #ACA --- Adolescentie ; verhalen --- Biografie --- Biografieën --- Letterkunde --- Puberteit --- Wereldoorlog I ; verhalen --- Wereldoorlog I --- literatuur ; verhalend --- 741 --- Proza - Nederlands --- C3 --- Kunst en cultuur
Choose an application
Pubers zij meesters in communicatie, meedogenloos afstraffend als je niet echt in contact met hen treedt. Echt communiceren met pubers is dynamisch en verrijkend, maar je moet wel de juiste houding aannemen en de juiste toon aanslaan.In haar boek Ik heb ook wat te vertellen! beschrijft de auteur hoe je met pubers en adolescenten in gesprek kunt komen. De socratische wijze van communiceren zet de hersens van pubers op 'aan'. Dat is noodzakelijk omdat hun hersens vaak uitvallen alsof ze last hebben van een stroomstoring.Ouders moeten leren een stapje terug te doen in het contact met de puber. Ze zijn vrij plotseling niet meer de belangrijksten in het leven van hun kind. De ouder-kind relatie krijgt een geheel andere vorm, waarin iedereen opnieuw zijn of haar plaats moet vinden.Ik heb ook wat te vertellen! is een helder geschreven boek, dat met vele voorbeelden de wereld van de puber op indringende wijze ontsluit. Het geeft handvatten in communicatie met, en opvoeding van pubers en adolescenten. Ook is het een uitstekend hulpmiddel om hun leefwereld te leren begrijpen. De logische opbouw en de vele oefeningen maken het boek geschikt als leerboek in opleidingen voor mensen die met jongeren werken, van leerkracht of politieagent tot therapeut.
Communicatievaardigheden --- Gesprekstechnieken. --- Adolescenten. --- puberteit --- Educational sciences --- communicatievaardigheden --- adolescenten --- luisteren --- gesprekstechnieken --- socio-emotionele opvoeding --- Communicatie ; kinderen --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+105.10 --- Communicatie --- 323 --- 443 --- 499.4 --- communicatie --- lichaamstaal --- opvoeding --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Gesprekstherapie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- S2006238.JPG --- adolescentie --- communicatie in de hulpverlening --- 663 Jeugd --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Tieners --- Mondelinge communicatie --- 159.987 --- 361.2 --- 007 --- Pubers --- Psychotherapie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Puberteit --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- 316.77 --- Gesprekstechnieken --- Jeugd --- Oefeningen --- Ontwikkeling --- Puberteit --- Puber
Choose an application
1-12
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- holebi's --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- seksualiteit --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- puberteit --- Adolescentie --- adolescentie --- 305.2 --- 416.25 --- Adolescentenpsychologie --- Denkontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling --- Moraalontwikkeling --- Ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- adolescentenpsychologie --- denken --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- ethiek --- moraalontwikkeling --- psychologie --- sociale ontwikkeling --- 450.8 --- Adolescenten --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leraren --- Leren --- Lesgeven --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychologie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfstandig leren --- psychologie (gez) --- 159.987 --- Psychologie van groepen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Vanaf c. 13 jaar --- Methodiek van het studeren --- #GSDBP --- adolescentiepsychologie --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- Identiteitsontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- 159.922.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- 189 Kinderrechten en gezondheidszorg --- 159.922 --- Jeugdcriminaliteit --- Persoonlijkheid --- Seksualiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Choose an application
Social ethics --- Age group sociology --- wetenschappelijk onderzoek --- Developmental psychology --- Demography --- levensloop --- jeugd --- Intergenerational relations --- -generaties --- gezinssociologie --- ouder-kind relatie --- adolescentie --- jeugdsociologie --- Young adults --- -#SBIB:314H330 --- 314 <493> --- 316.346 <493> --- #A9401A --- #KVHB:Levensfasen --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Adolescentie --- Intergenerational relationships --- Relations, Intergenerational --- Relationships, Intergenerational --- Interpersonal relations --- Young people --- Young persons --- Adulthood --- Youth --- 159.98 --- 392.5 --- 159.92 --- 159.987 --- 362.8 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- generaties --- #SBIB:314H330 --- Netherlands --- Flanders (Belgium)
Choose an application
ADD (Child behavior disorder) --- ADHD (Child behavior disorder) --- Aandachtstekort-hyperkinetische stoornis --- Adolescence -- Psychologie --- Adolescence -- Psychology --- Adolescent psychology --- Adolescenten -- Psychologie --- Adolescentie -- Psychologie --- Adolescents -- Psychologie --- Attention deficit disorder with hyperactivity --- Attention deficit disorders --- Attention-deficit hyperactivity disorder --- Déficit de l'attention avec hyperactivité --- Hyperactive child syndrome --- Hyperactiviteit --- Hyperactivité --- Hyperkinesia in children --- Hyperkinetic syndrome --- Psychologie dans l'adolescence --- Psychologie in adolescentie --- TDAH --- THADA --- Teenagers -- Psychologie --- Teenagers -- Psychology --- Trouble d'hyperactivité avec déficit de l'attention --- Trouble du déficit de l'attention --- Trouble du déficit de l'attention avec hyperactivité --- Troubles d'hyperactivité avec déficit de l'attention --- Troubles du déficit de l'attention avec hyperactivité --- 670 Gezondheid --- Academic collection
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Speciale problemen. --- zelfdoding van jongeren --- adolescentie --- gezinspsychologie --- leerlinggedrag --- #GBIB:CBMER --- #GROL:SEMI-241.63*1 --- 813 Methodologie --- 844.5 Gezondheid --- 844.6 Samenlevingsproblemen --- 848 Demografie --- 884.4 West-Europa --- #KVHB:Zelfmoord --- 179.7 --- 159.987 --- 159.92 --- 371.21 --- Kinderen --- Adolescenten --- Zelfmoord --- Geestelijke gezondheidszorg --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Rebelleren kan je leren wil alle begeleiders van kinderen en jongeren, in het onderwijs en ook daarbuiten, onmisbare levenscompetenties aanreiken. De samenleving van vandaag heeft nood aan mensen die samenwerken, leiderschap tonen en creatief en innovatief denken. Dit boek toont je hoe de wereld er kan uitzien als we focussen op empathie, verbeelding en lef ? kwaliteiten die elke jonge rebel in zich draagt en dankzij deze uitgave de aandacht krijgen die ze verdienen. Deep democracy, de internationaal gelauwerde methode voor besluitvorming en conflictresolutie, is de ultieme inspiratiebron voor wie kinderen en jongeren op dit levenspad wil begeleiden.Na een eerste kennismaking met deep democracy in het boek Van zondebok naar zebra, gaat Fanny Matheusen ditmaal op zoek naar praktijkgerichte toepassingen van de methode voor de leefwereld van kinderen en jongeren. Ze baseert zich hiervoor onder meer op inzichten uit de kwantumfysica en de breinwetenschap. Het resultaat is een praktijkgids vol handige tips en verhalen die je goesting geven om met deep democracy aan de slag te gaan.https://www.pelckmansuitgevers.be/rebelleren-kan-je-leren.html
Samenwerking --- Creatief denken --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- sociale vaardigheden --- communicatievaardigheden --- discussiemethoden --- Besluitvorming ; groepspsychologie --- Conflicthantering --- Teamwork --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- Sociale vaardigheden ; adolescentie --- Deep democracy --- Besluitvorming --- Conflicten --- besluitvorming --- samenwerking --- creatief denken --- deep democracy --- conflicten --- Groepspsychologie --- Sociale vaardigheden --- Kind --- Jongere --- Deep Democracy --- Samenwerken --- conflicthantering --- Conflicthantering, besluitvorming. --- Groepspsychologie, teamwork. --- Sociale vaardigheden.
Choose an application
Jeugdonderzoek is 'in'; de jeugd als groep is een sociaal fenomeen dat signalen kan bevatten over maatschappelijke ontwikkelingen die op hun beurt weer bepaalde stromingen of gedragingen tot gevolg hebben. Een nieuwe werkgroep 'Socialisatie, Cultuur en Levensloop' pleit voor een gedegen onderbouwing van de verschillende vormen van 'jeugdstudie' en geeft zelf het goede voorbeeld door een aantal gedegen artikelen te publiceren waarin de verschillende mogelijke benaderingswijzen ook empirisch worden onderbouwd. Doel is het verbreden van het zicht op belangrijke processen in de samenleving, zoals die beïnvloed worden door de belangrijke groep die jongeren (de jeugd heeft de toekomst) vormen. Een zeer gedegen wetenschappelijk verslag van onderzoek en theorieontwikkeling, dat de nodige voorkennis vraagt. Niet alleen op het gebied van literatuur over jongeren in ontwikkeling, maar zeker ook in breder sociaal-pedagogisch verband. Hulde voor de redactie, de verschillende bijdragen zijn opvallend gelijk van abstractieniveau en draagwijdte, hetgeen de moeilijke stof in elk geval goed leesbaar maakt.(Biblion recensie, Drs. Monique Derhaag.)
Youth --- Sociale agogiek --- Research. --- Social conditions. --- Social conditions --- Planning en beleid. --- jongerencultuur --- socialisatie --- Age group sociology --- Sociology of culture --- adolescentie --- generatieconflict --- jeugdcultuur --- jeugdsociologie --- seksualiteit van jongeren --- #SBIB:316.7C130 --- 316.7 --- #A9202A --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Research --- 159.987 --- 159.98 --- 362.8 --- 392.6 --- Groepscultuur en subculturen --- Socialisatie --- Jeugdculturen --- Identiteit --- Jeugd --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Jeugdcultuur
Choose an application
Criminologie --- Jeugd --- Jeunesse --- 343.946 --- jeugdmisdadigheid --- probleemjongeren --- ouder-kind relatie --- adolescentie --- afwijkend gedrag --- Juvenile delinquency --- -Juvenile delinquents --- Juvenile delinquents --- -#A9206A --- Delinquents --- Delinquents, Juvenile --- Juvenile offenders --- Offenders, Juvenile --- Offenders, Youthful --- Young offenders --- Youthful offenders --- Criminals --- Youth --- Delinquency, Juvenile --- Juvenile crime --- Conduct disorders in children --- Crime --- Juvenile corrections --- Reformatories --- Jeugddelinkwentie --- 343.3 --- 362.7 --- 159.92 --- 159.987 --- 301.15 --- Jeugdcriminaliteit --- Criminaliteit --- Kinderen en jeugd --- Juvenile delinquency. --- Juvenile delinquents. --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- 343.946 Jeugddelinkwentie --- #A9206A --- Jeugdbescherming en kinderrechten.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|