Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

UCLouvain (2)

UGent (2)

ULB (2)

ULiège (2)

Vlaams Parlement (2)

FARO (1)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

National Bank of Belgium (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2012 (1)

1978 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Food consumption statistics
Authors: ---
ISBN: 9264017739 9786612640193 9264076042 1282640194 9789264076044 9789264017733 Year: 1978 Publisher: Paris: OECD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Using data from PISA 2006, this book analyzes to what extent investments in technology enhance educational outcomes. One of the most striking findings of this study is that the digital divide in education goes beyond the issue of access to technology. A new second form of digital divide has been identified: the one existing between those who have the right competencies to benefit from computer use, and those who do not. These competencies and skills are closely linked to the economic, cultural and social capital of the student. This finding has important implications for policy and practice. Governments should make an effort to clearly convey the message that computer use matters for the education of young people and do their best to engage teachers and schools in raising the frequency of computer use to a level that becomes relevant. If schools and teachers are really committed to the development of 21st century competencies, such an increase will happen naturally. And only in these circumstances will clear correlations between technology use and educational performance emerge.


Book
Reconnaissance et usages d'Internet : une sociologie critique des pratiques de l'informatique connectée
Author:
ISBN: 2356710922 2911256735 9782911256738 Year: 2012 Publisher: Paris : Transvalor-Presses des Mines,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les technologies de l’information et de la communication jouent un rôle de plus en plus essentiel dans la structuration et les transformations de l’ordre social. Ce livre propose une approche critique de cette importance et de la manière dont il est fait aujourd’hui usage d’Internet. Partant de la théorie de la reconnaissance d’Axel Honneth, il montre comment ces usages s’insèrent dans la définition des identités et participent des univers sociaux des sujets. Les pratiques de l’informatique connectée ne peuvent en effet être réduites à la simple manipulation d’artefacts techniques. Elles s’inscrivent dans la matérialité des dispositifs, mais relèvent également des conditions sociales, des sens pratiques et des dispositions des utilisateurs. Ces ajustements sociotechniques peuvent habiliter le sujet, mais également le contraindre. La démonstration s’organise en trois étapes : elle porte d’abord la focale sur les discours accompagnant le développement des TIC et l’émergence de la « société de l’information » ; elle s’intéresse ensuite aux inégalités numériques et aux usages de l’informatique connectée que développent les populations socialement défavorisées ; elle traite, enfin, des pratiques récentes de mise en visibilité et de mise en récit de soi sur Internet.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by