Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hoewel het nieuwe accreditatiemodel, de vierde generatie kwaliteitzorg en een mengvorm van de idee van instellingsaccreditatie en opleidingsaccreditatie, veel bekende elementen bevat, moeten onderwijsmakers, managers en bestuurders opnieuw heel anders tegen kwaliteitzorg en management leren aankijken. Dit boek biedt ieder die met kwaliteit en accreditatie van hoger onderwijs te maken heeft, een zowel theoretisch als praktisch diepe inkijk in interne kwaliteitzorg en externe kwaliteitbewaking. U krijgt antwoord op vragen als: Hoe verliep de ontwikkeling? Wat verandert er en waarom? Wat zijn de toekomstperspectieven tot pakweg 2017? Hoe zit het met de kosten en met andere grote veranderingen die op stapel staan? Wat komt in dit boek verder aan de orde? Besproken wordt de zelfevaluatie, de taak, rol, opstelling en positie van voormalige vbi, de onafhankelijke visitatiecommissies en secretarissen, Inspectie en NVAO. De nieuwe wetgeving en de beoordelingscriteria van het Accreditatiekader worden onder de loep genomen, evenals de omgang met de subjectiviteit die in elk beoordelingsproces besloten ligt. De maatstaf is de mate waarin het kwaliteitzorg-, visitatie- en accreditatiemodel meerwaarde levert en toegroeit naar een robuust, werkzaam èn betaalbaar Europees model dat niet na elke cyclus sleets is. Daarbij ontbreekt de internationale context niet. Nederland en Vlaanderen staan naast elkaar in het licht van internationale ontwikkelingen en van het Bolognaproces in het bijzonder.
HO (hoger onderwijs) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- accreditatie --- Higher education --- Netherlands --- Flanders --- 780 Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- hoger onderwijs --- visitaties --- 489 )* Hoger onderwijs
Choose an application
Dit boek plaatst de kwaliteitshype in een bredere maatschappelijke context. Ook wil het de traditionele visie op kwaliteit en kwaliteitszorg verbreden tot een visie en benadering die compatibel is met en ondersteunend voor de eigen opdracht van het onderwijs. Tegelijk reikt het methodieken en instrumenten aan die onderwijsorganisaties helpen bij permanente kwaliteitsontwikkeling en kwaliteitszorg. (Bron: covertekst)
School management --- onderwijs --- kwaliteitsontwikkeling --- Education --- Aims and objectives --- Handbooks, manuals, etc. --- Academic collection --- #A0303A --- 098 Bedrijfskunde --- 720 Onderwijs --- 451.2 --- 489.32 --- Accreditatie --- Beleid --- Doorlichting --- Integrale kwaliteitszorg --- Kwaliteit --- Leiderschap --- Organisatiecultuur --- Permanent leren --- Personeel --- Visitaties --- Zelfevaluatie --- basisonderwijs --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- onderwijsvernieuwing --- secundair onderwijs --- visitatie --- 450.4 --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- 030063.jpg --- Onderwijs: kwaliteitszorg --- Politiek, wetgeving en organisatie --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|