Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Beste werknemer, wring jij weleens met de donkere kant van je werk? Voel jij je niet altijd gehoord op de werkvloer?Beste leidinggevende, voelt het aansturen van mensen soms weerbarstiger dan je aanvankelijk dacht?Beste hr-professional, pakt - ondanks de beste bedoelingen - de hr-mayonaise niet altijd?Laat je dan zeker inspireren door dit boek. Het geeft je een overzicht van de verschillende dark sides van werk en management(innovatie). Het geeft je tevens manieren om deze donkere kanten te benoemen, te aanvaarden, te veranderen, te begrenzen of om te denken. Acceptatie versnelt wanneer schaamte kan worden benoemd en stilte wordt doorbroken.In die zin is het geen fatalistisch boek. Het roept werknemers op om (pro)actief feedback te geven of op een alternatieve manier hun stem te laten horen, om op die manier (veel) wijzer en sterker in hun job te staan. Ook leidinggevenden vinden er inspiratie. Ook zij moeten herkalibreren en oude, vertrouwde peoplemanagementrecepten in een nieuw of ander jasje durven steken. Hr kan hierbij ondersteunen, inspireren en richting geven.https://www.standaardboekhandel.be/p/the-dark-side-9789463373661
Personeelsmanagement --- Arbeidsverhouding --- Leiderschap --- Veranderingsmanagement --- Arbeidsmotivatie --- Evaluatie --- Beloningssysteem --- Organisatiestructuur --- Bedrijfspsychologie --- Professionalisering --- Loopbaanbeleid --- Diversiteitsbeleid --- Industrial psychology --- veranderingsmanagement --- persoonlijk leiderschap --- leidinggeven --- organisatiecultuur --- organisatiepsychologie --- loopbaanontwikkeling
Choose an application
Wie schrijft die blijft, en wie wil bijblijven die leest. Managers, leidinggevenden, stafmedewerkers, projectmedewerkers en mandatarissen worden dan ook overspoeld met vakliteratuur voor de thema's waarvoor zij verantwoordelijkheid dragen. De weg vinden in dit enorme aanbod is een tijdrovende opdracht. En wat honderden hits oplevert, is niet noodzakelijk het meest geschikte boek voor een welbepaalde werkcontext. Een aantal vakspecialisten maakte daarom een selectie van relevante en actuele publicaties en websites voor leidinggevenden en kwaliteitscoördinatoren. Het resultaat is een handige gids, opgebouwd in drie hoofdthema's:- managen en leidinggeven,- organisatieontwikkeling en verandermanagement,- werken en lerenEen korte inleiding en/of samenvatting geeft een beeld van de essentie van het boek of het artikel. De samenvattingen werden alfabetisch ondergebracht bij een subthema. Zoeken naar een concreet onderwerp kan via het hoofd- of subthema of via een trefwoord in de trefwoordenlijst.Inhoud:Deel 1: Managen en leidinggeven1.1 Strategie en planning1.2 Resultaatgerichtheid en resultaatgericht werken: sturing en beïnvloeding1.3 Effectief leidinggeven: effectief leiderschap1.4 Samenwerken en communicatie1.5 Personeelsbeleid (HRM) en opleidingsbeleid (HRD)Deel 2: Organisatieontwikkeling en verandermanagement2.1 Cultuur en cultuurbeïnvloeding 2.2 Kwaliteitsmanagement en -verbetering: kwaliteit van dienstverlening, methoden en instrumenten voor kwaliteitszorg2.3 Begeleiden van veranderingsprocessenDeel 3: Werken en leren3.1 Lerende organisatie3.2 Werken, leren en verbeteren: VTO-beleid3.3 Methoden en werkvormen m.b.t. leren en verbeterenTrefwoordenregister
Kwaliteitszorg --- Bibliografieën. --- 660 Welzijn --- Veranderingsmanagement --- organisatieontwikkeling --- 65.012.3 --- vakliteratuur --- Management --- Leidinggeven --- Organisatieontwikkeling --- Literatuuroverzicht --- Leiderschap
Choose an application
Wie schrijft die blijft, en wie wil bijblijven die leest. Managers, leidinggevenden, stafmedewerkers, projectmedewerkers en mandatarissen worden dan ook overspoeld met vakliteratuur voor de thema’s waarvoor zij verantwoordelijkheid dragen. De weg vinden in dit enorme aanbod is een tijdrovende opdracht. En wat honderden hits oplevert, is niet noodzakelijk het meest geschikte boek voor een welbepaalde werkcontext. Een aantal vakspecialisten maakte daarom een selectie van relevante en actuele publicaties en websites voor leidinggevenden en kwaliteitscoördinatoren. Het resultaat is een handige gids, opgebouwd in drie hoofdthema’s: - Managen en leidinggeven - Organisatieontwikkeling en verandermanagement - Werken en leren (Bron: website Politeia)
Organization theory --- Veranderingsmanagement --- organisatieontwikkeling --- 098 Bedrijfskunde --- 65.012.3 --- Quality control --- Handbooks, manuals, etc. --- Bibliography
Choose an application
Realiseer je droomschoolLeer structureel tijd maken voor veranderingGebruik teamcoaching als hefboomHeel wat scholen staan de komende jaren voor een veranderingstraject. Tegelijk zijn schooldirecties bezorgd over de slaagkans en de duurzaamheid van zo'n transformatie. Hoe zorg je dat elk teamlid meestapt in het verhaal? Op welke manier creëer je een schoolcultuur die innovatie en transformatie structureel maakt?In De ultieme gids voor transformatie van je school van EduNext leer je hoe je een diepe transformatie in je school aanpakt. Het deelt het veranderingstraject op in drie essentiële fasen en biedt via een nieuwe pedagogisch concept oplossingen voor vele onderwijsuitdagingen.Het boek is geïllustreerd met heel wat casussen van scholen die aan hun transformatietraject bezig zijn. Daarnaast is het de ideale inspiratiebron voor elke onderwijsvernieuwer.https://www.academiapress.be/nl/de-ultieme-gids-voor-transformatie-van-je-school
School management --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Veranderingsproces --- Schoolmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- vernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 741 Schoolorganisatie
Choose an application
John Kotter is één van de grote namen op het gebied van veranderingsmanagement. Volgens Kotter verloopt een succesvolle verandering binnen een bedrijf of organisatie in acht fasen: een gevoel van urgentie tot stand brengen; de leidende coalitie creëren; een visie en een strategie ontwikkelen; de veranderingsvisie communiceren; actie op brede basis door middel van empowerment; korte-termijn successen genereren; verbetering consolideren en meer verandering tot stand brengen; nieuwe benaderingen in de organisatiecultuur verankeren. Elke fase wordt op een erg toegankelijke manier voorgesteld met voorbeelden en aandacht voor de vele valkuilen die veranderingen vaak doen mislukken.
Sociology of work --- Labour market --- Organization theory --- veranderingsmanagement --- management --- leidinggeven --- maatschappelijke ontwikkelingen
Choose an application
#SBIB:309H251 --- 695 Communicatie --- 366.4 --- communicatiemanagement --- interne communicatie --- veranderingsmanagement --- organisatieleer --- management --- Interne communicatie en organisatie --- bedrijfsleiding, management
Choose an application
In het bedrijfsleven houden hiërarchie (letterlijk: rangorde) en hiërarchisch denken vernieuwing tegen. In onze snel veranderende wereld, stelt Tom Peters, zijn reorganisaties noodzakelijk om aan de grenzeloos geworden concurrentie het hoofd te kunnen bieden. Hiërarchisch denkende ondernemingen zijn te traag en missen de dynamiek om adequaat te kunnen reageren op de uitdagingen van de markt.Tom Peters laat aan de hand van vele voorbeelden zien hoe innovatieve ondernemingen de zaken aanpakken. Als pijlers van vernieuwing noemt hij internationalisering en informatietechnologie. Hij schetst het beeld van de nabije toekomst waarin de klant samen met de fabrikant het product ontwerpt dat hij verlangt; waarin afdelingen als Onderzoek & Ontwikkeling, Distributie en Boekhouding worden uitbesteed; waarin de hoofdtaak van het management bestaat uit het laten draaien van dit nieuwe netwerk van klanten plus leveranciers plus onderaannemers. Peters schetst een toekomst waarin de traditionele piramide van rangen en standen plaats maakt voor een platte organisatie waarin alle muren tussen mensen en afdelingen geslecht zijn. (Bron: covertekst)
management --- Business policy --- #ECO:01.11:economie politiek economisch perspectief --- #A9410A --- E110786.jpg --- economische politiek --- Management --- Bureaucratie --- Bedrijfskunde --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Internationalisering --- Informatietechnologie --- Bedrijfsmanagement --- IT
Choose an application
Zonder beweging zijn mensen en organisaties ten dode opgeschreven. Maar hoe blijf je net die stap voor op de rest? En hoe weet je wat je kunt verwachten en hoe je daarop in kunt spelen? Op basis van 24 evoluties en een wetenschappelijke blik geven de auteurs je tips en tricks om veranderingen in je voordeel te laten werken. De evoluties in dit boek zorgen ervoor dat jij als individu en de organisatie waarin je werkt, mee blijven gaan in de tijd. Iedere evolutie biedt een nieuw perspectief. Vandaag is anders dan morgen en dit boek zorgt ervoor dat je de geschiedenis van de beweging kent, weet waar we nu staan en wat dit te bieden heeft voor de toekomst. Of het nu gaat om zelfgestuurd leren, bevlogenheid, leiderschap, impact van trajecten of leertechnologie.Verbind wetenschap en praktijkHoogleraren en praktijkexperts uit Nederland en België zetten hun expertise in om je een doorkijk te geven in de tijd. En bieden je inzicht, tips en handvatten om de evolutie te omarmen. Dit boek maakt de unieke verbinding tussen wetenschap en praktijk. Want zoals Simon Sinek beweert, is er een groot gat tussen wat we weten vanuit de wetenschap en wat we daarmee doen in de praktijk. Dit is het boek dat je pakt om dat gat te dichten. De resultaten Daarmee is Mensenorganisaties een must voor iedereen die Strategisch Human Resource Development aanstuurt of vormgeeft: een eyeopener voor het speelveld waar we ons in bevinden. Kortom: een onmisbare encyclopedie over de trends die van invloed zijn op en in het HRD-veldBron : http://www.bol.com
organisatiemanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- personeelsbeleid --- management --- 098 Bedrijfskunde --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Organisatieveranderingen --- Organisatiemanagement --- Leidinggeven --- Teamwerk --- Veranderingsmanagement --- Organisatieverandering --- Leiderschap
Choose an application
#A0408A --- 695 Communicatie --- gesprekstechnieken --- veranderingsmanagement --- 499.4 --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie --- Verandering --- Communicatietechnieken --- Gesprekstechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatietechniek --- Gesprekstechniek
Choose an application
OVER PROJECTPLANNEN EN METHODOLOGIEEN - 1. Inleiding - 2. Fasering van projecten - 3. Ontwikkelingsmethodieken - VAN STRATEGIE TOT UITVOERING: PORTFOLIO-, PROGRAMMA-, EN PROJECTBEHEER - 1. Inleiding - 2. Begrippen - 3. Portfoliomanagement: tussen strategie, veranderinitiatieven en de dagelijkse werking (Management of Portfolios - MolP) - 5. Projectmanagement: nieuwe of geoptimaliseerde capaciteiten binnen de organisatie (PRojects IN a Controlled Environment - PRINCE2) - 6. Bestaande methodologieën - MAKE OR BUY IN EEN IT-OMGEVING - 1. Inleiding - 2. Definitie - 3. Probleemstelling voor organisaties met een IT-afdeling - 4. Pragmatische aanpak - 5. Probleemstelling voor organisaties zonder IT-afdeling - 6. Conclusie: make or buy? - 7. Beslissingstabel - OUTSOURCED IT-SERVICE MANAGEMENT - 1. Introductie - 2. Outsourcing is niet nieuw - 3. Outsourcing is big business - 4. Welke IT-competenties worden uitbesteed? - 5. Service Management en ITIL - 6. De servicecatalogus - 7. Partnerschap - 8. Afspraken maken - 9. Conclusie - RISICOBEHEER BIJ INFORMATIESYSTEMEN - 1. Inleiding - 2. Waarom risicobeheer? - 3. Waaruit bestaat risicobeheer? - 4. Besluit
informatiemanagment --- Informatiesystemen. --- Information systems --- management --- informatie --- C6 --- information --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Informatietechnologie --- Projectmanagement --- Veranderingsmanagement --- Database systemen --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Informatiesysteem --- IT --- Database systeem
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|