Narrow your search

Library

Vlaams Parlement (26)

KU Leuven (23)

ULB (21)

ULiège (15)

LUCA School of Arts (14)

Odisee (14)

Thomas More Kempen (14)

Thomas More Mechelen (14)

UCLL (14)

VIVES (14)

More...

Resource type

periodical (17)

book (9)


Language

English (20)

French (3)

Spanish (3)


Year
From To Submit

2018 (1)

2014 (1)

2013 (1)

2011 (1)

2009 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Periodical
Contemporary issues in technology and teacher education : CITE.
Authors: ---
Year: 2000 Publisher: Charlottesville, VA : Association for the Advancement of Computing in Education,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
The journal of literacy and technology.
Year: 2000 Publisher: Big Rapids, MI : Ferris State University,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Cause/effect.
Authors: ---
Year: 1999 Publisher: Boulder, Colo. : CAUSE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Language learning & technology : LL & T.
Authors: --- ---
Year: 1997 Publisher: East Lansing, MI : Honolulu, HI : Language Learning & Technology, National Foreign Language Resource Center

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A refereed journal for second and foreign language scholars and educators.


Book
Refonder l’enseignement des langues anciennes : le défi de la lecture
Author:
ISBN: 9782843102615 2843102618 2843103606 Year: 2013 Publisher: Grenoble: Ellug,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage, issu de recherches universitaires, présente la nécessité de penser une didactique des langues anciennes qui fasse des apprenants des lecteurs de la littérature antique. La réflexion théorique s'appuie sur l'apport d'autres didactiques disciplinaires pour penser une théorie de l'apprentissage. Il s'agit alors moins de transposer au domaine des langues anciennes un modèle emprunté que de réfléchir à la spécificité du champ disciplinaire pour en déduire des principes et une pratique pédagogique, largement appuyée sur l'intégration des technologies modernes, suffisamment cohérente et efficiente pour amener les étudiants à l'appropriation d'une culture par l'assimilation d'une langue. Après avoir fait un état de la situation d'enseignement dans les établissements français, l'auteur propose un parcours d'apprentissage pour faire de l'élève un lecteur actif et autonome. Ces nouvelles orientations fondées sur une étude des processus d'acquisition et des stratégies d'apprentissage sont illustrées par des travaux d'élèves que la pratique du terrain a permis de rassembler.

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by