Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dialectology --- Language purism. --- Language planning. --- Language policy. --- Purisme --- Langues --- Politique linguistique --- Planification --- 800.6 --- #A0107A --- 640 Taal --- Language planning --- Language policy --- Language purism --- Language and languages --- Language purification --- Linguistic purity --- Purification of language --- Purism, Language --- Purity of language --- Sociolinguistics --- Glottopolitics --- Institutional linguistics --- Language and state --- Languages, National --- Languages, Official --- National languages --- Official languages --- State and language --- Communication policy --- Planned language change --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Purism --- Government policy --- Planning --- Purismen --- Taalsituatie en taalpolitiek --- Taalvarianten --- Taalzuivering --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Purismen. --- Taalsituatie en taalpolitiek. --- Taalvarianten. --- Taalzuivering. --- PURISME LINGUISTIQUE --- FRISON (LANGUE) --- AFRIKAANS (LANGUE) --- ALLEMAND (LANGUE) --- ANGLAIS (LANGUE) --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- LANGUES GERMANIQUES --- NORMALISATION --- Afrikaans (langue) --- Anglais (langue) --- Normalisation
Choose an application
?Elke dag horen, spreken en lezen we verschillende talen en taalvariëteiten. Die meertalige realiteit weerspiegelt zich in onze scholen. Hoe leren we onze leerlingen met die taaldiversiteit omgaan en hoe kunnen we deze positief aanwenden op de klasvloer? Talensensibilisering biedt kansen. Via een internationale praktijkgerichte literatuurstudie en een bevraging van internationale en Vlaamse experts werd onderzocht wat het concept talensensibilisering inhoudt en wat de effecten zijn op leerlingen en leerkrachten. Dit onderzoek leverde een wetenschappelijk rapport op en een wegwijzer voor de Vlaamse onderwijspraktijk. Dit boekje, de wegwijzer, is bedoeld voor leerkrachten, coördinatoren en directies die op hun school talensensibiliserend willen werken of meer inzicht willen krijgen in de sterke en minder sterke kanten van hun aanpak. Een vraag-antwoordmodel biedt een conceptueel kader voor een krachtige toepassing van talensensibilisering in de klas en voor de inpassing in een talenbeleid op school. Handzame tips, inspirerende praktijkvoorbeelden en referenties naar lesmaterialen geven inzicht in de kansen van talensensibilisering. KOEN VAN GORP is coördinator voorschools, basis- en secundair onderwijs bij het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven).MIEKE DEVLIEGER en CAROLIEN FRIJNS zijn er wetenschappelijk medewerker en SVEN SIERENS is wetenschappelijk medewerker bij het Steunpunt Diversiteit & Leren (UGent).Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/is-die-taal-van-ver-of-van-hier-9789033488061
Nederlands --- intercultureel onderwijs --- Sociolinguistics --- taalgemeenschappen --- meertaligheid --- taalbewustzijn --- Didactics of Dutch --- taalbeschouwing --- taalvaardigheid --- Didactic strategies --- taalstudie --- taalverwerving --- didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Taalverwerving ; kinderen --- Meertaligheid --- Talensensibilisering --- 640 Taal --- 803.93 -06 --- 803.93-07 --- 800.7 --- 800.6 --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Meertaligheid --- #KVHB:Taalonderwijs --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- talen --- talenonderwijs --- talensensibilisering --- 456 --- taalonderwijs --- 474.6 --- Diversiteit --- Taal --- 454 --- Taalbeleid --- 454.6 --- Taalonderwijs --- 456.2 --- student-tutoring --- intercultureel onderwijs (ler) --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- didactiek algemeen - overige vakken --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2015 --- taaldidactiek --- taaldiversiteit --- taalvarianten --- Kleuters --- Kinderen --- Adolescenten --- Taaldiversiteit --- Taalopvoeding --- Didactics --- Didactics of languages --- Primary education --- Secondary education --- Kleuter --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|