Narrow your search

Library

Vlaams Parlement (897)

KU Leuven (847)

ULB (847)

ULiège (845)

UCLL (798)

Odisee (777)

Thomas More Mechelen (761)

VIVES (760)

LUCA School of Arts (754)

Thomas More Kempen (750)

More...

Resource type

periodical (480)

book (419)

dissertation (1)


Language

English (456)

Spanish (147)

Portuguese (64)

German (54)

French (53)

More...

Year
From To Submit

2023 (18)

2022 (20)

2021 (56)

2020 (51)

2019 (34)

More...
Listing 1 - 10 of 897 << page
of 90
>>
Sort by

Book
Jeugdwerk en sociale uitsluiting : de toegankelijkheidsdiscussie voorbij?
Author:
Year: 2011 Publisher: Gent Academiapress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De titel van dit boek doet ongetwijfeld een belletje rinkelen bij iedereen die betrokken is op het jeugdwerk in Vlaanderen. Het beeld van de ‘witte’, ‘middenklasse’ jeugdbeweging die aangesproken wordt op haar (on)toegankelijkheid is alvast niet onbekend. Wie meer wil weten over ‘jeugdwerk en sociale uitsluiting’ is met dit boek aan het goede adres. De auteur verwerkt in dit boek secundaire data en eigen onderzoeksmateriaal, studies uit eigen land en uit het buitenland. Dit leidt in eerste instantie tot een genuanceerde kijk op het waarom en waartoe van het toegankelijkheidsstreven en de ‘praktische’ problemen die hierbij opduiken. Maar dit boek brengt meer dan een gedetailleerde analyse van het toegankelijkheidsvraagstuk. Er worden standpunten ingenomen. Centraal staat de these dat men het moet hebben over mogelijkheden en aspiraties van concrete kinderen en jongeren eerder dan over ontoegankelijkheid (van het jeugdwerk) en non-participatie (aan het jeugdwerk). Deze these wordt gestaafd met bevindingen uit een ‘multiple case study’. De zorgvuldig neergeschreven studie van het doen en laten van 5 jeugdwerkinitiatieven in een Gentse buurt doet twijfelen aan vermeende ‘best practices’ binnen het jeugdwerk en zelfs aan de belangrijkheid van het spel dat men jeugdwerk noemt. Letterlijk: een uitdagend boek voor geëngageerde jeugdwerkers… en sociaal werkers.


Periodical
Reflexiones
Author:
ISSN: 16592859 Year: 1992 Publisher: San José, Costa Rica : Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Costa Rica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
NAU social.
Author:
ISSN: 21795738 Year: 2010 Publisher: Salvador, BA : Escola de Administração da Universidade Federal da Bahia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Jurnalul practicilor comunitare pozitive.
Author:
ISSN: 22476571 Year: 2001 Publisher: Bucureşti : Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică Catalactica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Journal of social sciences.
ISSN: 15586987 Year: 2005 Publisher: New York : Science Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Nouvelles perspectives en sciences sociales.
Author:
ISSN: 19187475 17128307 Year: 2005 Publisher: Sudbury, Ont. : Prise de parole,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Revue internationale de systémique complexe et d'études relationnelles."


Periodical
Journal of Techno-Social
Author:
ISSN: 19859740 Publisher: Batu Pahat, Johor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
MPIfG discussion paper
Author:
ISSN: 18644325 Year: 1987 Publisher: Cologne : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mediennutzungsgewohnheiten im Wandel : Ergebnisse einer Befragung zur studiumsbezogenen Mediennutzung
Authors: ---
ISBN: 1000022524 3866446659 Year: 2011 Publisher: Karlsruhe : KIT Scientific Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jüngste Entwicklungen im Medienbereich, oft umschrieben mit dem Begriff "Web 2.0", führten zu tiefgreifenden Veränderungen in Studium. Die empirische Untersuchung beschreibt die Nutzung von 43 verschiedenen Medienangeboten (Web 2.0-Dienste, Printmedien und E-Learning-Angebote) durch 1.500 Studierende. Auf Basis der Ergebnisse werden Zusammenhänge der Medienakzeptanz mit verschiedenen Faktoren (Lernverhalten, soziodemographische Größen) aufgezeigt und eine Medientypologie des Studiums entworfen.

Mexican Border Ballads and Other Lore
Authors: ---
ISBN: 0585285675 1574410903 Year: 1946 Publisher: University of North Texas Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 897 << page
of 90
>>
Sort by