Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Alle secundaire scholen in Vlaanderen moeten een schoolreglement aan de ouders voorleggen. Dit proces houdt zowel kansen als gevaren in: enerzijds is het schoolreglement een instrument om een autonoom schoolbeleid tot stand te brengen; anderzijds bedreigt de juridisering de informaele samenlevingsstructuur van de onderwijsinstellingen. Dit boek besteedt aan beide aspecten aandacht. (Bron: covertekst)
Secondary education --- School management --- Administrative law --- onderwijsrecht --- schoolreglementen --- Administratief recht --- Droit administratif --- Enseignement --- Onderwijs --- #A9402A --- 458.1 --- schoolreglement (ler) --- 451.2 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsrecht --- Schoolcultuur --- Schoolreglementen --- Onderwijs en recht --- Schoolreglement --- schoolreglement --- 351.851 <493> --- 371.5 --- Onderwijswetgeving--België --- Ordehandhaving. Discipline. Schoolreglement. Schoolstraffen. Prijzen. Schoolverzuim. Rechtspositie van scholieren. Gezagsuitoefening in het onderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- algemeen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- 371.5 Ordehandhaving. Discipline. Schoolreglement. Schoolstraffen. Prijzen. Schoolverzuim. Rechtspositie van scholieren. Gezagsuitoefening in het onderwijs --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- Algemeen. --- Onderwijswetgeving--België
Choose an application
Hoe ga je om met situaties die uit de hand lopen? De vraagleeft bij leerkrachten en directies van basis- en secundairescholen, en bij leerlingen en ouders. Het liefst van al willenze die situaties voorkomen. Dit dossier schetst het wettelijkekader van sanctioneren op school: wat mag en wat mag niet?We reiken inspirerende praktijkvoorbeelden aan.Vertrekkend van de klachten die binnenkomen bij onzeKlachtenlijn, verkennen we de grenzen van sanctioneren.Soms blijven kansen onderbenut en is uitsluiting een te snelleweg. We moeten er alles aan doen om iedereen aan boord tehouden.Aandacht voor sancties moet samengaan met aandacht voorzorg op school. Dit dossier vraagt daarom ook aandacht voorde integriteit van de leerling, voor participatie en voor deschoolinfrastructuur. (Bron: covertekst)
schoolcultuur --- sancties --- integriteitsbeleid --- schoolreglementen --- tuchtrecht --- straffen en belonen --- sociale participatie --- School management --- Human rights --- schoolorganisatie --- schoolleiders --- Straffen ; kinderen --- VLP --- 180 Kinderrechten --- 720 Onderwijs --- kinderrechten --- didactiek --- 34 --- 371.3 --- E-books --- Straffen --- Opvoedingsstijlen --- Onderwijsstijlen --- Zorgverbreding --- Schoolmanagement --- Klassenmanagement --- 184 Kinderrechten en Onderwijs --- Straf --- Opvoedingsstijl --- Onderwijsstijl
Choose an application
onderwijs en recht --- schoolreglement --- #KVHB:Secundair onderwijs --- #KVHB:Schoolreglement --- schoolreglementen --- 481.3 --- secundair onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- #gsdbP --- secundair onderwijs --- #A9906A --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- België --- onderwijsrecht --- 458.1 --- C6 --- reglement --- middelbaar onderwijs (x) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- Organisatie - Management --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- School management --- Middelbaar onderwijs --- Wetgeving
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|