Narrow your search

Library

Vlaams Parlement (3)

AP (2)

UGent (2)

Arteveldehogeschool (1)

CaGeWeB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2010 (1)

1999 (1)

1993 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Mediaplanning : van marketingcommunicatie tot mediaplanning en -inkoop
Author:
ISBN: 9789047301530 Year: 2010 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mediaplanning is door het grote aanbod van mogelijkheden steeds lastiger geworden. Het is een uitdagend proces om de juiste media te selecteren, zodat zowel de campagnedoelstellingen worden gerealiseerd als de doelgroep wordt bereikt. Dit boek verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel. In Mediaplanning komen deze onderwerpen dan ook duidelijk en overzichtelijk aan de orde. Daarnaast wordt een actueel beeld geschetst van de verschillende mediumtypen met hun belangrijkste kenmerken en ontwikkelingen. Mediabegrippen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden en ter inspiratie is het boek verrijkt met relevante artikelen en citaten. Daarnaast is een aantal mediacases uit de recente praktijk ter illustratie opgenomen. Het boek is aangevuld met handige checklists die niet alleen voor studenten, maar zeker ook voor docenten en bedrijfsleven goed bruikbaar zijn. Inclusief website Op www.mediaplanning.boom.nl vind je aanvullende informatie .


Book
The handbook of European advertising : media planning, marketing analysis and country-by-country profiles
Author:
ISBN: 0749407476 Year: 1993 Publisher: London Kogan Page

Listing 1 - 3 of 3
Sort by