Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Nettiquette.
Author:
ISBN: 9041909931 Year: 2000 Publisher: Soest Sybex

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Etiquette in het buitenland : zakboek voor stijlvol reizen.
Authors: ---
ISBN: 9789056179106 Year: 2009 Publisher: Leuven : Van Halewijck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het boek Etiquette in het buitenland nemen specialist Kevin Strubbe en journaliste Liesbeth Hobert je mee op een boeiende wereldreis om je wegwijs te maken in de geheimzinnige wereld van handjes schudden, fooien, bestek en gepast schoeisel. Ook wie zakelijk op reis gaat, vindt in dit boek tal van concrete tips.


Book
Interculturele omgangsvormen
Author:
ISBN: 9013006744 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boekje wordt gepoogd aan de hand van drie thema's (verjaardag, zakenbezoek en intimiteiten) de interculturele communicatie op de werkvloer te verbeteren. Het boekje verscheen in een serie over communicatie op de werkvloer. Helaas is het boekje te dun om echt op het onderwerp in te gaan. Daarom blijft het bij algemene gespreksvaardigheden als ik-boodschappen. Ieder thema wordt ingeleid met een casus. Dan volgen mogelijke reacties en de effecten daarvan. Na een advies over de juiste aanpak is er afsluitend een grappige 'not to do list'. Voor iedereen op de werkvloer voor wie dit thema nieuw is.


Book
Het kleine boek : hoffelijkheid
Authors: --- --- ---
ISBN: 9020962930 Year: 2005 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Europees telefoneren
Author:
ISBN: 9789013045147 Year: 2007 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je regelmatig naar het buitenland belt, is het handig om dit boek als naslaghulp op je bureau te hebben. Het bevat onder meer vertaalde dialogen voor niet-moedertaalsprekers in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. - per taal 125 gangbare telefoonzinnen - telefoonalfabet per land - voorbeeldteksten voor voicemail - interculturele verschillen uitgelegd - feestdagen per land.


Book
Hoe zal ik het zeggen : sleutelen aan je stem voor sprekende professionals en professionele sprekers
Author:
ISBN: 9789461265500 Year: 2023 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heb je een goed verhaal, maar komt je boodschap niet over? Hoog tijd om aan je stem te werken!Je stem bepaalt hoe graag mensen naar je luisteren. Gelukkig is het geen statisch instrument: je kunt eraan sleutelen om je boodschap te onderstrepen en te verstevigen. Met dit boek doe je dat stapsgewijs op een speelse en vanzelfsprekende manier. Ga aan de slag met alle oefeningen, praktische tips en herkenbare voorbeelden en word een aantrekkelijke spreker.Het gaat er niet alleen om wat je zegt, maar ook hoe je het zegt.Alex Boon specialiseerde zich vanuit zijn achtergrond als logopedist tot een van Nederlands meest ervaren sprekerstrainers. Als stem en spraakdocent vond hij de sleutel voor een succesvol optreden: de stem. Met zijn concrete adviezen en met veel gevoel voor humor kreeg hij talloze professionals aan de praat, van accountants tot bestuurders, van dominees tot IT-specialisten.https://www.standaardboekhandel.be/p/hoe-zal-ik-het-zeggen-9789461265500


Book
Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet : zakelijke etiquette versus zakelijke omgangsvormen in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9789087640897 Year: 2011 Publisher: Gent Story Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beïnvloeden zakelijke omgangsvormen uw professioneel succes ? Maken of kraken ze een deal ? Wat ligt gevoelig en wat niet ? En ligt ondernemend Vlaanderen hier überhaupt wakker van ? Het was de bedrijfswereld die deze vragen stelde. Het was ook de bedrijfswereld die hierop veel antwoorden gaf. Ann Beckers en Dominique Merckx, twee dynamische zakenvrouwen, brachten de basisregels van het zakelijk verkeer en de mening van ondernemend Vlaanderen hierover in kaart. Ze bundelden hun bevindingen in een vlot naslagwerk, doorspekt met interessante wetenswaardigheden, visies, meningen, anekdotes en tips. Heel wat gezaghebbende ondernemers verleenden hun medewerking en kwamen aan het woord. De belangrijkste aspecten van het zakenleven komen in het boek aan bod: zakelijke afspraken, (online) vergaderen, professioneel telefoneren, efficiënt mailen, productief netwerken, sociale media, intermenselijke communicatie (verbaal en non-verbaal),... Succesvol zakendoen is en blijft mensenwerk en heeft veel te maken met vertrouwen en respect. Uw omgangsvormen zijn ongetwijfeld een ideaal instrument om u te onderscheiden van uw concurrenten. De uitdaging is om dit instrument goed te leren bespelen! Niet iedereen beschikt immers over het aangeboren talent om een muzikaal genie te worden, maar met de juiste noten komt u al een heel eind op weg. Met dit boek beschikt u alvast over een partituur. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Aan de slag met je klas : een oplossingsgerichte kijk op leraar zijn : tips, praktijkvoorbeelden en reflectiemomenten
Author:
ISBN: 9789044130553 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.


Book
Check mail! Adviezen voor klantvriendelijke e-mail
Author:
ISBN: 901408241X Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by