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Time --- Homosexuality --- Social aspects --- History --- Same-sex attraction --- Sexual orientation --- Bisexuality --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology
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Transformative learning. --- Time. --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Perspective transformation --- Transformations (Adult learning) --- Transformative education --- Learning --- Critical pedagogy
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Navigation --- Periodicals. --- Périodiques --- Navigation. --- Navigation, Primitive --- offshore technology --- marine technology --- ships --- Locomotion --- Orientation --- Nautical astronomy --- Naval art and science --- Pilots and pilotage
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Cette Table ronde réexamine l’abondante documentation dont on dispose sur la détermination de la valeur du temps de déplacement des voyageurs. Elle se penche sur le domaine encore peu étudié que constitue l’augmentation du temps des transports de marchandises dans le contexte de la mondialisation. Les urbanistes, en particulier, craignent que l’attribution d’une valeur excessive au temps de transport des voyageurs n’entraîne un surinvestissement dans les infrastructures urbaines qui stimulerait le développement d’un habitat urbain de faible densité et l’étalement des villes. Les mesures des politiques des transports qui favorisent la vitesse et la fiabilité du transport de marchandises n’ont pas seulement pour effet de réduire ses coûts directs, mais elles ont également de fortes répercussions sur les politiques de stockage, la logistique, voire sur les choix d’implantation des entreprises. Comme le révèlent des études empiriques récentes, l’évolution des temps de transport international, ainsi que le raccourcissement des cycles des produits et de la mode, ont une influence sur la structure de l’investissement direct étranger et les courants d’échanges internationaux. La prise de décisions rationnelles dans le domaine de la politique des transports doit tenir compte de ces effets indirects.
Transportation --- Time --- Costs. --- Economic aspects. --- Hours (Time) --- Public transportation --- Transport --- Transportation, Primitive --- Transportation companies --- Transportation industry --- Economic aspects --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Locomotion --- Commerce --- Communication and traffic --- Storage and moving trade --- Transport. Traffic
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Il est essentiel que les ports fonctionnent de façon efficiente pour le développement économique de la vaste zone qui les entoure, mais le trafic maritime qui les dessert, la manutention des marchandises dans les installations portuaires et les activités de distribution dans l’arrière-pays peuvent avoir des impacts négatifs sur l’environnement. La présente étude passe en revue un certain nombre d’impacts environnementaux des ports, et elle examine les impacts environnementaux et économiques de divers instruments d’action qui sont ou peuvent être utilisés pour remédier à ces impacts. Elle s’appuie essentiellement sur les résultats d’études de cas consacrées à cinq des plus grands ports de la zone OCDE, – à savoir ceux de Los Angeles et Long Beach aux États-Unis, Rotterdam aux Pays-Bas, Vancouver au Canada et Busan en Corée. On trouvera dans cette étude des exemples de problèmes environnementaux liés aux activités portuaires (tels que pollution atmosphérique et émissions de gaz à effet de serre, pollution des eaux, bruit, prolifération d’espèces envahissantes, etc.) et la présentation d’un certain nombre d’instruments d’action différents pouvant être utilisés pour limiter les impacts négatifs. A ce titre, ce livre permettra aux décideurs et aux chercheurs de tirer des enseignements des expériences d’autres pays.
Harbors. --- Navigation -- Environmental aspects. --- Navigation --- Environmental aspects. --- Harbours --- Ports --- Seaports --- Navigation, Primitive --- Channels (Hydraulic engineering) --- Hydraulic structures --- Terminals (Transportation) --- Locomotion --- Orientation --- Nautical astronomy --- Naval art and science --- Pilots and pilotage --- Anchorages (Harbors)
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During the last century, navigation systems have become ubiquitous and guide drivers, cyclists, and pedestrians towards their desired destinations. While operating worldwide, they rely on line-of-sight conditions towards satellites and are thus limited to outdoor areas. However, finding a gate within an airport, a ward within a hospital, or a university's auditorium also represent navigation problems. To provide navigation within such indoor environments, new approaches are required. This thesis examines pedestrian 3D indoor localization and navigation using commodity smartphones: A desirable target platform, always at hand and equipped with a multitude of sensors. The IMU (accelerometer, gyroscope, magnetometer) and barometer allow for pedestrian dead reckoning, that is, estimating relative location changes. Absolute whereabouts can be determined via Wi-Fi, an infrastructure present within most public buildings, or by using Bluetooth Low Energy Beacons as inexpensive supplement. The building's 3D floorplan not only enables navigation, but also increases accuracy by preventing impossible movements, and serves as a visual reference for the pedestrian. All aforementioned information is fused by recursive density estimation based on a particle filter. The conducted experiments cover both, theoretical backgrounds and real-world use-cases. All discussed approaches utilize the infrastructure found within most public buildings, are easy to set up, and maintain. Overall, this thesis results in an indoor localization and navigation system that can be easily deployed, without requiring any special hardware components.
Navigation. --- Navigation, Primitive --- Locomotion --- Orientation --- Nautical astronomy --- Naval art and science --- Pilots and pilotage --- Probabilistic Sensor Fusion --- Pedestrian Dead Reckoning --- Wi-Fi Location Estimation --- Indoor Floorplans --- 3D Movement Prediction
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Is time gendered? This international, interdisciplinary anthology studies the early modern era to analyse how material objects express, shape, complicate, and extend human concepts of time and how people commemorate time differently. It examines conceptual aspects of time, such as the categories women and men use to define it, and the somatic, lived experiences of time ranging between an instant and the course of family life. Drawing on a wide array of textual and material primary sources, this book assesses the ways that gender and other categories of difference affect understandings of time.
Time --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Sociological aspects --- History --- Social aspects --- Sex differences --- Gender, history of time, temporality, early modern cultural studies. --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- History of civilization --- anno 1500-1599 --- anno 1600-1699
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Warping Time shows how narratives of the past influence what people believe about the present and future state of the world. In Benjamin Ginsberg and Jennifer Bachner’s simple experiments, in which the authors measured the impact of different stories their subjects heard about the past, these “history lessons” moved contemporary policy preferences by an average of 16 percentage points; forecasts of the future moved contemporary policy preferences by an average of 12 percentage points; the two together moved preferences an average of 21 percentage points. And, in an Orwellian twist, the authors estimate that the “history lessons” had an average “erasure effect” of 8.5 percentage points—the difference between those with long-held preferences and those who did not recall that they previously held other opinions before participating in the experiment. The fact that the past, present, and future are subject to human manipulation suggests that history is not simply the product of impersonal forces, material conditions, or past choices. Humans are the architects of history, not its captives. Political reality is tenuous. Changes in our understanding of the past or future can substantially alter perceptions of and action in the present. Finally, the manipulation of time, especially the relationship between past and future, is a powerful political tool.
Time --- Historiography --- Forecasting --- Political science --- Political aspects. --- Historical criticism --- History --- Authorship --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Administration --- Civil government --- Commonwealth, The --- Government --- Political theory --- Political thought --- Politics --- Science, Political --- Social sciences --- State, The --- Forecasts --- Futurology --- Prediction --- Criticism
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Le rapport de Diderot au temps est profondément original : à bien des égards il déconcerte une approche classique de son œuvre ; à bien d’autres, il nous fait entrer d’emblée dans la profonde modernité de sa pensée et de ses pratiques d’écriture. C’est d’abord parce que le temps diderotien n’est ni seulement, ni même proprement narratologique. Diderot réfléchit au temps long, se confronte à l’atemporalité pure de l’éternité théologique, s’engage dans le débat sur la postérité, médite sur les ruines, imagine la création et l’évolution des espèces. Il aime à s’installer dans la pluralité des temporalités : celle de l’ennui et celle du songe, celle de la conversation et celle de l’expérience, celle de l’imagination et celle de la poésie, celle de la peinture et celle du spectacle. Rarement chez Diderot le temps est donné de l’extérieur. Il est plutôt saisi dans le jeu entre action et réaction, et se mesure, s’appréhende alors, non sans interférences, en termes de passion, de caractère, de physiologie, de chimie, mais aussi de hiéroglyphe poétique. Dans le temps de la réaction, un report se fait : report de pensée, report d’altérité, par quoi l’œuvre se dialogise et se défait comme œuvre même pour devenir coopération des temporalités. Ce temps défait et projeté, fragmentaire et multiple, définit et oriente une pratique poétique qui est une herméneutique, une expérience esthétique qui est une expérience de la philosophie. C’est cette pratique et cette expérience que le présent ouvrage entend interroger.
Diderot, Denis --- Time in literature --- Time --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Philosophy --- Diderot, Denis, --- D..., --- Didero, Deni --- Diderot --- Diderot, Pantophile --- Didro, Deni --- D̲intero, D̲eni --- דידרו, דני --- דידרו, דני, --- Dīdiraw --- Dīdirū --- ديدرو --- Criticism and interpretation --- temps --- cadre du récit --- écriture
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Philosophical anthropology --- History of civilization --- cultuurgeschiedenis --- tijd --- Geschiedenis --- Histoire --- #GGSB: Filosofie --- 930.85 --- Time --- -#GROL:MEDO-930.85 --- #gsdbf --- #gsdb8 --- #A9301A --- Tijd ; geschiedenis --- 7.01 --- Tijdsbeleving ; geschiedenis --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- History --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- History. --- 930.85 Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- #GROL:MEDO-930.85 --- Filosofie --- Western world
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