Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
EVALITA. Evaluation of NLP and Speech Tools for Italian : Proceedings of the Final Workshop 7 December 2016, Naples
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 8899982554 Year: 2017 Publisher: Torino : Accademia University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

EVALITA is the evaluation campaign of Natural Language Processing and Speech Tools for the Italian language: since 2007 shared tasks have been proposed covering the analysis of both written and spoken language with the aim of enhancing the development and dissemination of resources and technologies for Italian. EVALITA is an initiative of the Italian Association for Computational Linguistics (AILC, http://www.ai-lc.it/) and it is supported by the NLP Special Interest Group of the Italian Association for Artificial Intelligence (AI*IA, http://www.aixia.it/) and by the Italian Association of Speech Science (AISV, http://www.aisv.it/). In this volume, we collect the reports of the tasks’ organisers and of the participants to all of the EVALITA 2016’s tasks, which are the following: ArtiPhone - Articulatory Phone Recognition; FactA - Event Factuality Annotation; NEEL-IT - Named Entity rEcognition and Linking in Italian Tweets; PoSTWITA - POS tagging for Italian Social Media Texts; QA4FAQ - Question Answering for Frequently Asked Questions; SENTIPOLC - SENTIment POLarity Classification. Notice that the volume does not include reports related to the IBM Watson Services Challenge organised by IBM Italy, but information can be found at http://www.evalita.it/2016/tasks/ibm-challenge. Before the task and participant reports, we also include an overview to the campaign that describes the tasks in more detail, provides figures on the participants, and, especially, highlights the innovations introduced at this year’s edition. An additional report presents a reflection on the outcome of two questionnaires filled by past participants and organisers of EVALITA, and of the panel “Raising Interest and Collecting Suggestions on the EVALITA Evaluation Campaign” held at CLIC-it 2015.


Book
Sociale media en werkgeverscontrole
Author:
ISBN: 9789046543498 Year: 2012 Volume: 2012/03 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel geeft de auteur een algemene juridische analyse van (het gebruik van) sociale media. Daarin staan de toepassing van de strafwet, het grondrecht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en de verwerking van persoonsgegevens centraal. In het tweede deel past hij de inzichten verworven in het het eerste deel toe op de arbeidsrelatie. Hierbij doorloopt hij de drie stadia van een arbeidsverhouding aanwerven, tewerkstellen, ontslaan met aandacht voor procedureaspecten


Book
Playful identities : the ludification of digital media cultures
Authors: ---
ISBN: 9789089646392 9089646396 9789048523030 9048523036 Year: 2015 Volume: *1 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Playful Identities, eighteen scholars examine the increasing role of digital media technologies in identity construction through play. Going beyond computer games, this interdisciplinary collection argues that present-day play and games are not only appropriate metaphors for capturing postmodern human identities, but are in fact the means by which people create their identity. From discussions of World of Warcraft and Foursquare to digital cartographies, the combined essays form a groundbreaking volume that features the most recent insights in play and game studies, media research, and identity studies.


Book
Sociale media anno 2015 : actuele juridische aspecten.
Authors: --- ---
ISBN: 9789400006706 9400006705 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ook anno 2015 blijven sociale media alomtegenwoordig, zowel in onze persoonlijke levenssfeer, op het werk als in onze hoedanigheid van consument. Door de laagdrempelige toegang zijn sociale media uitgegroeid tot communicatieplatformen die alsmaar dieper ingebed zijn in de samenleving, de bedrijfscultuur en het dagelijkse leven van heel veel individuen. Hoewel deze sociale media vele voordelen en opportuniteiten bieden, blijven ook misbruiken niet uit. Steeds meer en nieuwe juridische vragen duiken op, zowel vanuit gebruikers-, aanbieders- als overheidsperspectief.In dit tweede boek analyseren de auteurs, academici en advocaten de impact en het gebruik van de sociale media in een aantal rechtsdomeinen, zoals mensenrechten, gegevensbeschermingsrecht, mededingingsrecht, contractenrecht, consumentenrecht, intellectuele rechten, erfrecht, internationaal privaatrecht en bewijs- en strafprocesrecht.Het boek bevat de volgende bijdragen:- Marketing, intellectuele rechten en sociale media – Tom Heremans en Lisbeth Depypere- Socialenetwerksites als advertentienetwerk: uitdagingen en mogelijkheden voor het verkrijgen van geïnformeerde toestemming – Nathalie Bertels- Reclamewijsheid 2.0. Hoe kinderen en jongeren omgaan met marketing op sociale media – Michel Walrave, Joris Van Ouytsel, Brahim Zarouali, Koen Ponnet en Karolien Poels- Sociale media en het recht op afbeelding – Linde Dierickx- “Ik ga akkoord”. Maar waarmee? Socialenetwerksites en hun algemene voorwaarden – Ellen Wauters, Eva Lievens en Peggy Valcke- De aansprakelijkheid voor onrechtmatige reviews over hotels op Facebook en op booking- en reviewsites – Sofie De Pourcq- Sociale media en mededinging. Is het Europese concurrentietoezicht opgewassen tegen Facebook en consorten? – Inge Graef- Bewijs en sociale media in burgerlijke geschillen – Kurt Willems en Pieter-Jan Valgaeren- Statusupdate: Belgische opsporing. voelt zich #verward bij het speuren in sociale media – Charlotte Conings- Sociale media en internationaal privaatrecht – Cedric Vanleenhove- De erfrechtelijke nalatenschap 2.0: digitaal en sociaal – Elisabeth Adriaens


Book
Frames, formats en selfies : wat moordenaars, hoofddoeken en bewakingscamera's vertellen over onze identiteit
Author:
ISBN: 9789462671461 Year: 2018 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het internet heeft een gigantische nieuwe ruimte geschapen waarin we constant spelen met normen, regeltjes en dingen die 'normaal' zijn. Maar we geven nog steeds gestalte aan onszelf aan de hand van oude formats. We leven op het snijpunt van de 'echte' en de 'virtuele' wereld. Frames, format en selfies is een prikkelend essay over schoonheidsidealen die viraal gaan in grote delen van de wereld, over de manier waarop we onszelf presenteren op sociale media en over big data. Maar ook over de vraag waarom de online en offline handelingen van een massamoordenaar op een abstract niveau nauwelijks verschillen van opzoeken op YouTube hoe we best een kip op de barbecue braden. Kortom, wat doén we eigenlijk online?Bron: https://www.epo.be/nl/sociaal-politiek/3635-frames-formats-en-selfies-9789462671461.html

Keywords

Internet --- Maatschappij --- Identiteit --- Ethiek --- Normen --- Samenleving --- Informatiemaatschappij --- Privacy --- Profilering --- Sociale media --- Big Data --- Lichaamscultuur --- Selfie --- GDPR (General Data Protection Regulation) --- Médias sociaux --- Sociologie des média --- Identité --- BPB1811 --- informatiemaatschappij --- 696.2 Sociale media --- sociální média --- обществени медии --- друштвени медиуми --- soziale Medien --- medios sociales --- družbeni mediji --- sociālie mediji --- media sociais --- sosiaalisen median väline --- media społecznościowe --- na meáin shóisialta --- sociala medier --- sociale medier --- social media --- közösségi média --- sociale media --- μέσα κοινωνικής δικτύωσης --- društveni mediji --- sotsiaalmeedia --- sociálne médiá --- media soċjali --- media sociali --- mijloace de comunicare sociale --- socialinė žiniasklaida --- mjetet e komunikimit social --- друштвени медији --- social network --- дружбени медиуми --- média social --- platformă (de comunicare) socială --- réseaux sociaux --- midja soċjali --- mezzi ta' komunikazzjoni soċjali --- sociālie plašsaziņas līdzekļi --- suhtlusmeedia --- ühismeedia --- sociální médium --- socialiniai tinklai --- rede social --- media sociale --- μέσο κοινωνικής δικτύωσης --- réseau social --- platforma społecznościowa --- Social Media --- družbeni medij --- medium soċjali --- socialt netværk --- sociálne médium --- redes sociales --- друштвена мрежа --- mezzi tax-xandir soċjali --- közösségi médium --- социјални медиуми --- social medium --- обществена медия --- социална мрежа --- sosiaalinen media --- медиуми за општење --- redes sociais --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- Mediasociologie --- Sociology of culture --- Computer architecture. Operating systems --- sociale netwerken --- cultuursociologie --- PXL-Central Office 2019 --- internetcommunicatie --- essays --- ICT en maatschappij. --- Norm (standaard) --- GDPR --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Idirlíon --- Médias sociaux --- Sociologie des média --- Identité


Book
Sociale media : actuele juridische aspecten
Authors: --- ---
ISBN: 9789400003705 9400003706 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociale media zijn alomtegenwoordig. Zowel in onze persoonlijke levenssfeer als op het werk, in familiale context of in onze hoedanigheid van consument zijn ze niet meer weg te denken. Door de democratische toegang tot sociale media, waarvoor men enkel een e-mailadres en een beperkte computerkennis nodig heeft, zijn sociale media uitgegroeid tot de grootste hype van het begin van deze eeuw. Hoewel de sociale media vele voordelen bieden, bleven inbreuken en misbruiken niet uit. De snelheid en dominantie waarmee sociale media hoe langer hoe meer ons internetgebruik sturen, roepen een brede waaier van juridische vragen op.Ouders stellen zich vragen over het socialemediagebruik van hun kinderen, consumenten over hun vrijheid en privacy, overheden over de gevaren van het circuleren van zoveel persoonsgegevens. Bedrijven onderzoeken de invloed van sociale media op hun klantenrelaties, op hun naam en reputatie. Ondernemers worstelen evenzeer met de bescherming van hun intellectuele eigendomen en zijn bovendien genoodzaakt positie in te nemen ten opzichte van het gebruik van sociale media door en voor hun werknemers. Regulatoren van hun kant zien nieuwe platformen ontstaan voor (kans)spelen, marketeers en headhunters daarentegen specialiseren zich in het gebruik ervan om zo direct mogelijk gebruikers te kunnen aanspreken.Dit boek laat onderzoekers en praktijkjuristen aan het woord, die vanuit het bestaande wettelijke kader en actuele rechtspraak dieper op deze vragen ingaan. Rekening houdend met de snelle ontwikkelingen, worden instrumenten aangereikt om risico's in kaart te brengen, misbruiken te voorkomen en inbreuken tegen te gaan.Bron : http://www.intersentia.be

Keywords

Human rights --- Industrial and intellectual property --- Mass communications --- Computer. Automation --- kansspelen --- identiteitscontrole --- sociale media --- auteursrecht --- wetgeving --- intellectueel eigendomsrecht --- aansprakelijkheid (recht) --- privacy --- Sociale media --- Rechtspraak --- Recht --- Privacybescherming --- Aansprakelijkheid --- Wetgeving --- Auteurswet --- PXL-Business 2014 --- wettelijk kader --- Médias --- Réseaux sociaux (Internet) --- Ebooks --- Social media --- Belgium --- Juridical aspects --- Confidential communications --- Privacy, Right of --- Online social networks --- Secret professionnel --- Droit à la vie privée --- Médias sociaux --- Réseautage personnel (Informatique) --- Law and legislation --- Droit --- BPB1307 --- 193 Kinderrechten en Media --- Médias sociaux --- recht --- Moyen de communication de masse --- Internet --- 347.83 --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- massamedia --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- media --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- mediarecht --- E-books --- Auteursrecht --- Idirlíon --- mórmheáin --- Belgique


Book
Digital constitutionalism in Europe : reframing rights and powers in the algorithmic society
Author:
ISBN: 1009071211 1316512770 1009080911 1009080717 Year: 2022 Publisher: Cambridge, United Kingdom ; New York, NY : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book is about rights and powers in the digital age. It is an attempt to reframe the role of constitutional democracies in the algorithmic society. By focusing on the European constitutional framework as a lodestar, this book examines the rise and consolidation of digital constitutionalism as a reaction to digital capitalism. The primary goal is to examine how European digital constitutionalism can protect fundamental rights and democratic values against the charm of digital liberalism and the challenges raised by platform powers. Firstly, this book investigates the reasons leading to the development of digital constitutionalism in Europe. Secondly, it provides a normative framework analysing to what extent European constitutionalism provides an architecture to protect rights and limit the exercise of unaccountable powers in the algorithmic society. This title is also available as open access on Cambridge Core.

Keywords

Human rights --- Digital media --- Artificial intelligence --- Droits de l'homme --- Médias numériques --- Intelligence artificielle --- Effect of technological innovations on --- Law and legislation --- Effets des innovations technologiques. --- Droit --- Cyber-médias --- Cybermédias --- E-médias --- Médias électroniques --- Médias mobiles --- Médias sur Internet --- Médias sur le Web --- Bibliothèques numériques --- Fichiers (informatique) --- Information électronique --- Internet --- Marketing digital --- Médias audiovisuels --- Transmission numérique --- Audiovisuel numérique --- Médias sociaux --- Publications électroniques --- Médias --- AI (Artificial intelligence) --- Artificial thinking --- Electronic brains --- Intellectronics --- Intelligence, Artificial --- Intelligent machines --- Machine intelligence --- Thinking, Artificial --- Bionics --- Cognitive science --- Digital computer simulation --- Electronic data processing --- Logic machines --- Machine theory --- Self-organizing systems --- Simulation methods --- Fifth generation computers --- Neural computers --- Electronic media --- New media (Digital media) --- Mass media --- Digital communications --- Online journalism --- Basic rights --- Civil rights (International law) --- Rights, Human --- Rights of man --- Human security --- Transitional justice --- Truth commissions --- Pays de l'Union européenne. --- CEE, Pays de la --- Communauté européenne, Pays de la --- États de l'Union européenne --- Europe de Maastricht --- Pays de l'UE --- Pays de la CEE --- Pays de la Communauté économique européenne --- Pays de la Communauté européenne --- Pays des Communautés européennes --- Pays du Marché commun européen --- Union européenne, Pays de l' --- Europe --- Europe de l'Ouest --- European Union law --- law and technology --- constitutional law and theory


Book
Succesvol met sociale media : efficiënt zakendoen met Facebook, Twitter, LinkedIn...
Author:
ISBN: 9789048612253 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Evolutie of revolutie ? Technologieën veranderen ons leven drastisch en maken het boeiend, maar soms ook wel lastig. Want bijblijven is vandaag de dag geen evidentie meer. Het gaat verbazend snel vooruit.Met dit boek begeleidt Stefaan Lammertyn jou in de fascinerende en snel veranderende wereld van sociale media. Hij reikt je praktische tips aan en leert je op een efficiënte manier werken met sociale media.Stefaan Lammertyn is zaakvoerder van Pixular, een online communicatiebureau. Voor zijn eigen bedrijf zet hij dagelijks sociale media in, waarmee hij effectief contacten en contracten genereert.Pixular begeleidt verschillende KMO's en institutionelen bij het opzetten en het inzetten van LinkedIn, Twitter, Facebook ...bron : http://www.diekeure.be

Keywords

Management. --- Sociale media. --- Sociale netwerken --- Web 2.0. --- Internet. --- Applied marketing --- sociale netwerken --- sociale media --- e-business --- Computer architecture. Operating systems --- Toegepaste marketing --- Computerarchitectuur. Operating systems --- BPB1205 --- Guide --- Médias sociaux --- 695 Communicatie --- Communicatie 656:621.39 --- Media 316.774 --- LinkedIn --- Twitter --- facebook --- public relations --- Facebook --- PR --- 380.53 --- 381.0 --- AA / International- internationaal --- 316.772.5 --- marketing --- twitter --- communicatie --- internet --- verkoopbeleid --- Handboek --- Sociale media --- social media --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Binnenlandse handel: algemeenheden. --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Binnenlandse handel: algemeenheden --- Sociale communicatie --- Internet --- Cybermarketing --- Zakelijke communicatie --- Netwerken --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- ghid --- наръчник --- vejledning --- vodič --- gwida --- juhend --- handbok --- priročnik --- водич --- příručka --- handboek --- guia de informação --- príručka --- udhërrëfyes --- guía --- οδηγός --- Handbuch --- kézikönyv --- poradnik --- vadovas --- guide --- guida --- metodisks līdzeklis --- opas --- priručnik --- kasutusjuhend --- instruktážní příručka --- rokasgrāmata --- прирачник --- упатство за употреба --- håndbog --- užívateľská príručka --- guide d'information --- informationsfolder --- vade-mecum --- manual de utilizare --- návod --- lietošanas noteikumi --- guida di informazione --- průvodce uživatele --- manual --- manuel d'information --- příručka uživatele --- brugsanvisning --- kasutamisjuhend --- průvodce --- käyttäjän käsikirja --- udhëzues për përdoruesin --- käsiraamat --- Leitfaden --- informační příručka --- guía del usuario --- εγχειρίδιο του χρήστη --- guía de información --- manual de instrucciones --- Gebrauchsanweisung --- Manual do utilizador --- användarhandbok --- vartotojo žinynas --- sprievodca užívateľa --- user's guide --- manual del usuario --- handleiding --- käyttöopas --- handleiding voor de gebruiker --- käyttäjän opas --- útmutató --- instruction manual --- vademecum --- atmintinė --- lietotāja rokasgrāmata --- udhëzues --- vartotojo vadovas --- használati utasítás --- εγχειρίδιο πληροφοριών --- manual de uso --- manuale di informazione --- manual de información --- οδηγός πληροφοριών --- manuale d'uso --- Vademekum --- manuel utilisateur --- Manual de informação --- manual për përdoruesin --- user manual --- instrukcijų knyga --- felhasználói kézikönyv --- vägledning --- Benutzerhandbuch --- uživatelská příručka --- príručka pre používateľov --- guia do utilizador --- ръководство за потребителя --- user guide --- manuale dell'utente --- naudotojo vadovas --- οδηγός χρήσης --- uporabniški priročnik --- ghid al utilizatorului --- brugervejledning --- poradnik użytkownika --- указания за употреба --- εγχειρίδιο --- käsikirja --- manuel --- gebruiksaanwijzing --- gwida għall-utent --- gebruikershandleiding --- manwal --- handbook --- podręcznik --- manuale --- praktinis vadovas --- manuál --- priročnik za uporabo --- Netwerk (ict) --- KMO --- Schrijven --- Tekst --- treoir d'úsáideoirí --- Onlinemarketing --- Netwerk (relationeel)


Book
Russian social media influence

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"A RAND Corporation study examined Russian-language content on social media and the broader propaganda threat posed to the region of former Soviet states that include Estonia, Latvia, Lithuania, Ukraine, and, to a lesser extent, Moldova and Belarus. In addition to employing a state-funded multilingual television network, operating various Kremlin-supporting news websites, and working through several constellations of Russia-backed "civil society" organizations, Russia employs a sophisticated social media campaign that includes news tweets, nonattributed comments on web pages, troll and bot social media accounts, and fake hashtag and Twitter campaigns. Nowhere is this threat more tangible than in Ukraine, which has been an active propaganda battleground since the 2014 Ukrainian revolution. Other countries in the region look at Russia's actions and annexation of Crimea and recognize the need to pay careful attention to Russia's propaganda campaign. To conduct this study, RAND researchers employed a mixed-methods approach that used careful quantitative analysis of social media data to understand the scope of Russian social media campaigns combined with interviews with regional experts and U.S. and North Atlantic Treaty Organization security experts to understand the critical ingredients to countering this campaign."--Publisher's description.

Keywords

Information warfare --- Social media --- Propaganda, Russian --- Russian propaganda --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Military art and science --- Russia $9 eng --- Ukraine --- social media --- access to information --- political propaganda --- πολιτική προπαγάνδα --- poliitiline propaganda --- politische Propaganda --- propagandë politike --- propagande politique --- propagandă politică --- politinė propaganda --- politička propaganda --- poliittinen propaganda --- propaganda polityczna --- propaganda politica --- propaganda politika --- politiskā propaganda --- политическа пропаганда --- propaganda política --- politická propaganda --- politična propaganda --- политичка пропаганда --- politisk propaganda --- politieke propaganda --- politikai propaganda --- пропаганда --- propaganda --- prístup k informáciám --- pristup informacijama --- acceso a la información --- Informationszugang --- info kättesaadavus --- accesso all'informazione --- információkhoz való hozzáférés --- prieiga prie informacijos --- пристап до информации --- acesso à informação --- zpřístupňování informací --- dostęp do informacji --- adgang til information --- acces la informație --- pieeja informācijai --- достъп до информация --- toegang tot de informatie --- πρόσβαση στην πληροφορία --- tietojen saatavuus --- tillgång till information --- приступ информацијама --- akses në informacion --- aċċess għall-informazzjoni --- accès à l'information --- dostop do informacij --- free movement of information --- circulación de la información --- slobodný pohyb informácií --- проток на информации --- információk szabad áramlása --- pohyb informace --- Informationsfluss --- tietojen vapaa liikkuvuus --- κυκλοφορία των πληροφοριών --- informație publică --- nyilvános információk --- teabe vaba liikumine --- közérdekű információk --- Information der Öffentlichkeit --- informação do público --- julkiset tiedot --- public information --- avalik teave --- nevaržomas informacijos judėjimas --- javna informacija --- slobodan pristup informacijama --- informacijos prieinamumas --- circulatie van informatie --- circolazione delle informazioni --- információk szabad mozgása --- slobodno širenje informacija --- viešoji informacija --- qarkullim i lirë i informacionit --- veřejná informace --- pristup podacima --- trasmissione delle informazioni --- laisvas informacijos judėjimas --- informācijas brīva aprite --- publiska informācija --- слободен пристап до информации --- circulation de l'information --- libera circulație a informației --- слободно ширење информации --- informim publik --- circulação da informação --- verejné informácie --- médias sociaux --- sociální média --- обществени медии --- друштвени медиуми --- soziale Medien --- medios sociales --- družbeni mediji --- sociālie mediji --- media sociais --- sosiaalisen median väline --- media społecznościowe --- na meáin shóisialta --- sociala medier --- sociale medier --- közösségi média --- sociale media --- μέσα κοινωνικής δικτύωσης --- društveni mediji --- sotsiaalmeedia --- sociálne médiá --- media soċjali --- media sociali --- mijloace de comunicare sociale --- socialinė žiniasklaida --- mjetet e komunikimit social --- друштвени медији --- social network --- дружбени медиуми --- média social --- platformă (de comunicare) socială --- réseaux sociaux --- midja soċjali --- mezzi ta' komunikazzjoni soċjali --- sociālie plašsaziņas līdzekļi --- suhtlusmeedia --- ühismeedia --- sociální médium --- socialiniai tinklai --- rede social --- media sociale --- μέσο κοινωνικής δικτύωσης --- réseau social --- platforma społecznościowa --- Social Media --- družbeni medij --- medium soċjali --- socialt netværk --- sociálne médium --- redes sociales --- друштвена мрежа --- mezzi tax-xandir soċjali --- közösségi médium --- социјални медиуми --- social medium --- обществена медия --- социална мрежа --- sosiaalinen media --- медиуми за општење --- redes sociais --- Ukraina --- Ukrajna --- l-Ukraina --- Украйна --- die Ukraine --- Ucrânia --- An Úcráin --- Украина --- Ucraina --- Ουκρανία --- Украјина --- Ukrajina --- Ucrania --- Oekraïne --- Republiek Oekraïne --- República da Ucrânia --- Република Украина --- Δημοκρατία της Ουκρανίας --- bolscaireacht pholaitíochta --- rochtain ar fhaisnéis


Book
Infocratie : digitalisering en de crisis van de democratie
Author:
ISBN: 9789025911171 9789025911188 Year: 2022 Publisher: Utrecht Ten Have

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In zijn nieuwe boek 'Infocratie' beschrijft Byung-Chul Han de huidige crisis van de democratie met het oog op deze digitalisering van het publieke domein. Han laat zien hoe we in nieuwe heerschappijvorm leven: de infocratie.De digitalisering rukt onstuitbaar op. We zijn bedwelmd door een communicatie- en informatieroes. Tegelijk voelen we ons machteloos overgeleverd aan de tsunami van informatie die over ons wordt uitgestort. Verkiezingscampagnes worden als informatieoorlogen gevoerd. Samenzweringstheorieën en propaganda beheersen het politieke debat.https://www.standaardboekhandel.be/p/infocratie-9789025911171

Keywords

130.2 --- filosofie --- cultuurfilosofie --- digitalisering --- politiek --- neoliberalisme --- sociologie --- Political philosophy. Social philosophy --- Mass communications --- politieke filosofie --- democratie --- 213 Democratie --- 696.2 Sociale media --- 691 Informatiebeleid --- 654 Publieke opinie --- BPB9999 --- BPB2306 --- politique --- numérisation --- médias sociaux --- démocratie --- δημοκρατία --- demokrácia --- demokrātija --- democracia --- demokraatia --- democrazia --- demokracija --- demokratija --- daonlathas --- democrație --- democracy --- demokratia --- demokracie --- demokracja --- demokrati --- demokraci --- demokracia --- Demokratie --- demokrazija --- демокрация --- демократија --- politický pluralizmus --- pluralizm polityczny --- πολιτικός πλουραλισμός --- folkstyre --- folkestyre --- politischer Pluralismus --- politiskais plurālisms --- demokrātiska vienlīdzība --- politikai pluralizmus --- égalité démocratique --- politický pluralismus --- ugwaljanza demokratika --- pluraliżmu politiku --- barazi demokratike --- pluralismo político --- politinis pliuralizmas --- politisk jämlikhet --- демократична равнопоставеност --- igualdad democrática --- democratische gelijkheid --- demokratische Gleichheit --- δημοκρατικό πολίτευμα --- demokraattinen yhdenvertaisuus --- poliittinen pluralismi --- politiek pluralisme --- demokratična enakost --- democratic equality --- demokratikus egyenlőség --- pluralisme politique --- politisk mångfald --- demokraatlik võrdsus --- igualdade democrática --- politisk pluralism --- ludowładztwo --- политически плурализъм --- politisk pluralisme --- pluralism politic --- pluralismo politico --- pluralizëm politik --- demokratická rovnost --- politički pluralizam --- uguaglianza democratica --- politični pluralizem --- egalitate democratică --- demokratická rovnosť --- political pluralism --- poliitiline pluralism --- demokratinė lygybė --- политички плурализам --- sociální média --- обществени медии --- друштвени медиуми --- soziale Medien --- medios sociales --- družbeni mediji --- sociālie mediji --- media sociais --- sosiaalisen median väline --- media społecznościowe --- na meáin shóisialta --- sociala medier --- sociale medier --- social media --- közösségi média --- sociale media --- μέσα κοινωνικής δικτύωσης --- društveni mediji --- sotsiaalmeedia --- sociálne médiá --- media soċjali --- media sociali --- mijloace de comunicare sociale --- socialinė žiniasklaida --- mjetet e komunikimit social --- друштвени медији --- social network --- дружбени медиуми --- média social --- platformă (de comunicare) socială --- réseaux sociaux --- midja soċjali --- mezzi ta' komunikazzjoni soċjali --- sociālie plašsaziņas līdzekļi --- suhtlusmeedia --- ühismeedia --- sociální médium --- socialiniai tinklai --- rede social --- media sociale --- μέσο κοινωνικής δικτύωσης --- réseau social --- platforma społecznościowa --- Social Media --- družbeni medij --- medium soċjali --- socialt netværk --- sociálne médium --- redes sociales --- друштвена мрежа --- mezzi tax-xandir soċjali --- közösségi médium --- социјални медиуми --- social medium --- обществена медия --- социална мрежа --- sosiaalinen media --- медиуми за општење --- redes sociais --- sociología --- socjologia --- sosiologia --- sociologi --- κοινωνιολογία --- sotsioloogia --- soċjoloġija --- социологија --- социология --- sociologija --- szociológia --- sociológia --- socioloģija --- socheolaíocht --- sociology --- sociologia --- sociologji --- Soziologie --- gender studies --- Entwicklungssoziologie --- sociobiologie --- sociológia politického života --- digitalização --- digitiú --- digitalisointi --- дигитализација --- skaitmeninimas --- digitaliziranje --- ciparošana --- digitalizácia --- digitalizace dokumentů --- digitalizacja --- diġitalizzazzjoni --- дигитализация --- numerizzazione --- digitalizare --- digitisation --- ψηφιοποίηση --- digjitalizim --- Digitalisierung --- digitalización --- digitalizálás --- digiteerimine --- digitalizacija --- skaitmeninis keitimas --- digitalisation --- numerizzazzjoni --- digitalizzazione --- transformace dat --- digitalizace dat --- politica --- politika --- Politik --- politică --- politikë --- política --- polityka --- πολιτική --- polaitíocht --- poliitika --- politics --- политика --- politik --- politiikka --- politisches Leben --- πολιτική ζωή --- politisk liv --- vida política --- политички живот --- politikai élet --- политически живот --- politisk verksamhet --- politiek leven --- poliittinen elämä --- jetë politike --- viață politică --- politiskā dzīve --- życie polityczne --- politički život --- politinis gyvenimas --- politiskt liv --- vie politique --- ħajja politika --- politično življenje --- politický život --- political life --- vita politica --- Political systems --- Cultuurfilosofie --- Digitalisering --- Digitale transformatie --- Informatiemaatschappij --- Democratie

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by