Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
"Explains the popularity of Christopher Columbus in the early Americas. Illustrates how New World representations of Columbus integrate older discourses of empire. Shows how the idea of empire was significant in the construction of the new nations of the Americas"--
History / United States --- Literary Criticism / Caribbean & Latin American --- History / Caribbean & West Indies --- History --- Columbus, Christopher --- Influence. --- America --- Discovery and exploration --- Spanish. --- Civilization --- European influences. --- Colombo, Cristoforo --- Colomb, Christophe --- Columbus, Christoffel --- Colombus, Christophorus --- Colón, Cristóbal --- Kolumbus, Christoph --- Europe
Choose an application
Ils ont en partage un territoire sentimental et géographique, la Bretagne, et en commun le désir de confronter la question de l’écriture et de sa forme sur la scène du littéraire. Venant du cinéma et de la littérature pour l’un, des arts plastiques cl du théâtre pour l’autre, ils font tous deux une rencontre fondamentale, celle de Marguerite Duras, de son écriture, de ses écritures. De ce dialogue naît un désir de compagnonnage, c’est ainsi que Christophe Honoré, artiste associé au Théâtre de Lorient écrit La faculté pour un projet qu’Éric Vigner a nommé l’Académie. Il porte lui-même ou théâtre celte grande aventure littéraire et intellectuelle qu’est devenu le Nouveau Roman auquel Marguerite Duras, si elle en incarne une des figures majeures, se défendait d’appartenir.
Experimental fiction, French - History and criticism --- Motion picture producers and directors - France - Interviews --- French fiction - 20th century - History and criticism --- Theatrical producers and directors - France - Interviews --- Honoré, Christophe, - 1970- - Interviews --- Vigner, Éric, - 1960- - Interviews --- Theater --- écriture --- nouveau roman --- théâtre --- scénographie --- expérimentation --- spectacle --- romanesque --- Experimental fiction, French --- Motion picture producers and directors --- French fiction --- Theatrical producers and directors --- Honoré, Christophe, - 1970 --- -Vigner, Éric, - 1960 --- -Theater --- -Experimental fiction, French --- -Vigner, Éric, - 1960-
Choose an application
Littérateurs, historiens, penseurs sociaux, hagiographes ou détracteurs ont présenté, parfois créé peut-être le personnage de l’initiateur d’un monde nouveau, saint ou aventurier rapace, « restaurateur de l’esclavage » ou « rassembleur de la terre de Dieu », fondateur ou destructeur de la société moderne. Ainsi s’est-il établi un modèle d’action, positif ou négatif Et le mythe, né de l’histoire, a d’autant plus aisément eu prise sur elle qu’il a contribué à l’engendrer, qu’une vision mystique de sa vocation a pu guider Colomb lui-même, le « porte-Christ », dans sa grande entreprise. Il a pu être à la fois savant, mathématicien et illuminé. Le but de ce recueil est de montrer, non le visage du personnage historique, mais celui que lui a donné l’imaginaire collectif.
Columbus, Christopher --- Colomb, Christophe --- Congresses --- In literature --- Congrès --- Dans la littérature --- America --- Amérique dans la littérature --- Amérique --- Discovery and exploration --- Découverte et exploration --- -Columbus, Christopher --- -Colón, Cristóbal --- Colombo, Cristoforo --- Ko-lun-pu --- Gelunbu --- Colón y Fontanarrosa, Cristóbal --- Fontanarrosa, Cristóbal Colón y --- Kolumbus, Kryštof --- Kolombos, Kʻristapʻor --- Kolompos, Kʻristapʻor --- Kolumb, Khristofor --- Kolumb, Krzysztof --- Kolumbo, Kristof --- Kolumbus, Christoph --- Kolomb, Kristof --- Ḳolon, Ḳrisṭobal --- Colombo, Christovam --- Colombo, Cristóvão --- Colom --- Colom, Cristòfor --- Colom, Cristóbal --- Ḳolumbus, Ḳrisṭof --- Columbus, Ch. --- Kholupus, Khristov --- Kolampacu --- Colonne, Cristoforo --- קאלומבוס, קריסטאף --- קאלומבוס, קריסטופר --- קולומבוס --- Kolomvos, Christophoros --- -Congresses --- Americas --- New World --- Western Hemisphere --- -Congresses. --- Conferences - Meetings --- -Colomb, Christophe --- Colombus, Christophorus --- Columbus, Christoffel --- Colón, Cristóbal --- Congrès --- Dans la littérature --- Amérique dans la littérature --- Amérique --- Découverte et exploration --- Congresses. --- Columbus, Christopher - Congresses --- Columbus, Christopher - In literature - Congresses --- America - In literature - Congresses --- History --- Literary Theory & Criticism --- imaginaire collectif --- recueil --- personnage historique --- mythe --- hagiographie --- aventurier --- Colomb (christophe), 1446-1506 --- Amerique --- Influence --- Decouverte et exploration
Choose an application
Dit boek behandelt de Verenigde Staten van Amerika op een multidisciplinaire wijze, wat inhoudt dat naast een uitgebreide geschiedkundige analyse en een bespreking van de belangrijkste politieke instellingen en actoren ook een juridische en economische invalshoek te vinden is in dit boek.
History of North America --- United States --- 935 Geschiedenis per land --- Verenigde Staten --- US / United States of America - USA - Verenigde Staten - Etats Unis --- 92 --- 323.0 --- geschiedenis algemeen --- verenigde staten --- Verenigde Staten van Amerika --- Amerika --- Geschiedenis --- Politieke instellingen --- Am.n. - V.S. 944.8 --- Geschiedenis. --- Binnenlandse politiek: algemeenheden. --- histoire generalite --- états-unis --- Politics and government. --- History. --- Histoire. --- 92 Geschiedenis. --- 92 Histoire. --- 92 History. --- Binnenlandse politiek: algemeenheden --- Government --- History, Political --- Politics and government --- History --- Christophe colomb --- Colonisation --- Evolution economique des usa --- Histoire parlementaire des usa --- United States of America
Choose an application
In september 2017 is de Phoebus Foundation gestart met de uitgave van een wetenschappelijke publicatiereeks waarin pareltjes uit de collectie in de schijnwerpers worden geplaatst. Hierbij wordt voor elke nieuwe uitgave een beroep gedaan op kunsthistorici die gespecialiseerd zijn in het betreffende thema, en het verhaal op een boeiende en toegankelijke manier kunnen vertellen.
Book history
---
Graphic arts
---
prints [visual works]
---
Bibles
---
book history
---
Plantin, Christopher
---
Phoebus Foundation [Antwerp]
---
Bijbel
---
Uitgeverij Plantin-Moretus
---
boekdrukkunst
---
Plantijn, Christoffel
---
16de eeuw
---
Printing
---
094:22
---
094.1 <493 ANTWERPEN>
---
094.0 PLANTIJN, CHRISTOFFEL
---
094.0 PLANTIJN, CHRISTOFFEL Techniek van het oude boek (typografie)--PLANTIJN, CHRISTOFFEL
---
Techniek van het oude boek (typografie)--PLANTIJN, CHRISTOFFEL
---
094.1 <493 ANTWERPEN> Oude drukken: bibliografie--
Choose an application
Schiller's Don Carlos, written ten years before his great Wallenstein trilogy, testifies to the young playwright's growing power. First performed in 1787, it stands at the culmination of Schiller's formative development as a dramatist and is the first play written in his characteristic iambic pentameter. Don Carlos plunges the audience into the dangerous political and personal struggles that rupture the court of the Spanish King Philip II in 1658. The autocratic king's son Don Carlos is caught between his political ideals, fostered by his friendship with the charismatic Marquis Posa, and his doomed love for his stepmother Elisabeth of Valois. These twin passions set him against his father, the brooding and tormented Philip, and the terrible power of the Catholic Church, represented in the play by the indelible figure of the Grand Inquisitor. Schiller described Don Carlos as “a family portrait in a princely house.” It interweaves political machinations with powerful personal relationships to create a complex and resonant tragedy. The conflict between absolutism and liberty appealed not only to audiences but also to other artists and gave rise to several operas, not least to Verdi's great Don Carlos of 1867. The play, which the playwright never finished to his satisfaction, lives on nonetheless among his best-loved works and is translated here with flair and skill by Flora Kimmich. Like her translations of Schiller's Wallenstein and his Fiesco's Conspiracy at Genoa, this is a lively and accessible rendering of a classic text. As with all books in the Open Book Classics series, it is supported by an introduction and notes that will inform and enlighten both the student and the general reader.
Schiller, Friedrich, --- Philip --- Filips --- Felipe --- Filipe --- Philippe --- Filippe --- Philips --- Fīlīb --- Philipp --- Filippo --- von Schiller, Friedrich --- Schiller, Jean Christophe Frédéric --- von Schiller, --- von Schiller, Johann Christoph Friedrich --- Swillŏ, Pʻŭridŭrihi, --- Hsi-lo, --- Shiler, Fridrikh, --- Schiller, Friedrich von, --- Shiller, Fridrikh, --- Schiller, Johann Christoph Friedrich von, --- Schiller, Frederick, --- Hsi-le, --- Shiller, F. --- Schiller, Frideriko, --- Šileri, Pʻridrix, --- Šileris, Frydrichas, --- Schiller, J. C. F. von --- פריגריך פאן שיללער, --- שיללער --- שיללער פריעדריך --- שיללער, פרידריך --- שיללער, פרידריך, --- שיללער, פ., --- שילער, פרידריך --- שילער, פרידריך, --- שילר, יוהן כריסטוף פרידדריך פון, --- שילר, יוהן כריסטוף פרידריך פון, --- שילר, פרידריך --- שילר, פרידריך, --- שילר, פ. --- שלר, פרידריך, --- Schiller, J. C. Friedrich von --- glossary --- german drama --- European literature and history --- translation --- Frederich Schiller --- iambic pentameter --- Don Carlos Infante of Spain --- commentary
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|