Narrow your search

Library

FARO (3)

KU Leuven (3)

LUCA School of Arts (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UCLL (3)

ULB (3)

ULiège (3)

VIVES (3)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (1)

French (1)

Spanish (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2016 (1)

2012 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Narrativas de Experiencia en Educación y Pedagogía de la Memoria.
Authors: ---
ISBN: 9877225263 9873617760 Year: 2016 Publisher: Buenos Aires : Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales,


Book
The narratology of comic art
Author:
ISBN: 1315410125 1315410133 1315410117 Year: 2017 Publisher: New York ; London : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

By placing comics in a lively dialogue with contemporary narrative theory, The narratology of comic art builds a systematic theory of narrative comics, going beyond the typical focus on the Anglophone tradition. This involves not just the exploration of those properties in comics that can be meaningfully investigated with existing narrative theory, but an interpretive study of the potential in narratological concepts and analytical procedures that has hitherto been overlooked. This research monograph is, then, not an application of narratology in the medium and art of comics, but a revision of narratological concepts and approaches through the study of narrative comics. Thus, while narratology is brought to bear on comics, equally comics are brought to bear on narratology.


Book
Le récit minimal : du minime au minimalisme : littérature, arts, media
Authors: --- ---
ISBN: 9782878545654 2878545656 2878547543 Year: 2012 Publisher: Paris : Presses Sorbonne Nouvelle,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce volume interroge la notion de « récit minimal », aussi bien dans ses limites qualitatives que quantitatives. Qu'est ce qu’un récit a minima ? Peut-on déterminer un contenu minimal de la narrativité : au moins une action, un événement ? Quel statut donner aux récits à l’événementialité incomplète, aux récits où « il ne se passe rien », aux récits où les actions apparaissent sans intentionalité ? Est-il possible de représenter le non-événement ? Quelles différences entre récit minimal, récit minimaliste et écriture blanche ? L’originalité de ce recueil d’essais réside dans son ouverture à plusieurs supports narratifs : aux études narratologiques et littéraires, sur des auteurs tels que Régnier, Ramuz, Larbaud, Quignard, Michon, Macé ou Chevillard, s’ajoutent des analyses sur la présence du récit minimal dans la poésie et le théâtre, ainsi que dans la bande dessinée, le cinéma, les récits de presse et la publicité.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by