Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Accreditatie, oud en nieuw : kwaliteitszorg hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen
Author:
ISBN: 9789012132299 Year: 2009 Publisher: Den Haag Sdu Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Accreditatie in het hoger onderwijs : achtergrond en praktijk in Nederland en Vlaanderen
Authors: --- ---
ISBN: 9012099978 Year: 2003 Publisher: Den Haag Sdu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : 1. Accreditatie:concept en context 2. Bespiegelingen over beleid 3. Bespiegelingen over het recht 4. De NVAO en de VBI's 5. Werking van het stelsel: gevolgen voor de instellingen 6. Risico's en dilemma's


Book
Accreditatie en kwaliteitzorg : de accreditatie van hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789012571296 Year: 2011 Publisher: Den Haag Sdu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel het nieuwe accreditatiemodel, de vierde generatie kwaliteitzorg en een mengvorm van de idee van instellingsaccreditatie en opleidingsaccreditatie, veel bekende elementen bevat, moeten onderwijsmakers, managers en bestuurders opnieuw heel anders tegen kwaliteitzorg en management leren aankijken. Dit boek biedt ieder die met kwaliteit en accreditatie van hoger onderwijs te maken heeft, een zowel theoretisch als praktisch diepe inkijk in interne kwaliteitzorg en externe kwaliteitbewaking. 

U krijgt antwoord op vragen als: 

Hoe verliep de ontwikkeling? 
Wat verandert er en waarom? 
Wat zijn de toekomstperspectieven tot pakweg 2017? 
Hoe zit het met de kosten en met andere grote veranderingen die op stapel staan? 

Wat komt in dit boek verder aan de orde? 
Besproken wordt de zelfevaluatie, de taak, rol, opstelling en positie van voormalige vbi, de onafhankelijke visitatiecommissies en secretarissen, Inspectie en NVAO. De nieuwe wetgeving en de beoordelingscriteria van het Accreditatiekader worden onder de loep genomen, evenals de omgang met de subjectiviteit die in elk beoordelingsproces besloten ligt. De maatstaf is de mate waarin het kwaliteitzorg-, visitatie- en accreditatiemodel meerwaarde levert en toegroeit naar een robuust, werkzaam èn betaalbaar Europees model dat niet na elke cyclus sleets is. Daarbij ontbreekt de internationale context niet. Nederland en Vlaanderen staan naast elkaar in het licht van internationale ontwikkelingen en van het Bolognaproces in het bijzonder.



Book
Kwaliteitsontwikkeling in het onderwijs
Author:
ISBN: 9044113143 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek plaatst de kwaliteitshype in een bredere maatschappelijke context. Ook wil het de traditionele visie op kwaliteit en kwaliteitszorg verbreden tot een visie en benadering die compatibel is met en ondersteunend voor de eigen opdracht van het onderwijs. Tegelijk reikt het methodieken en instrumenten aan die onderwijsorganisaties helpen bij permanente kwaliteitsontwikkeling en kwaliteitszorg. (Bron: covertekst)


Periodical
Delta : tijdschrift voor hoger onderwijs.
Authors: ---
ISSN: 17806941 Publisher: Brugge : Die Keure,


Book
Elders verworven competenties : vergelijkende studie van systemen voor erkenning in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Finland. Met bijzondere aandacht voor de relatie met het onderwijssysteem
Authors: ---
ISBN: 9044112279 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.

Keywords

Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport

Listing 1 - 6 of 6
Sort by