Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of culture --- Age group sociology --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Sociology of literature --- jeugd --- leesgedrag --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- Flanders --- Children --- Teenagers --- 433.7 --- Jeugdboekactiviteiten --- Jeugd --- Jeugdliteratuur --- Leesgewoonten --- lectuur (x) --- onderzoeksrapport --- statistisch materiaal --- vrije tijd --- jeugd en televisie --- Leesgedrag van jongeren --- Academic collection --- 028 --- 82-93 --- #A9401A --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Books and reading
Choose an application
Per fragment wordt een aantal thema's behandeld, gekozen op basis van hun filosofisch potentieel. Om de eerste aanzet tot een filosofisch gesprek te vergemakkelijken, krijgt elk fragment een uitgewerkt filosofisch discussieplan en enkele verwerkingsmogelijkheden. Per thema worden verschillende vraagschema's en doe-opdrachten beschreven.
Didactics of philosophy --- Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- toegepaste filosofie --- didactiek --- filosofie --- SO (secundair onderwijs) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Jeugdliteratuur --- Werken met jeugdboeken --- Filosofie --- Filosofie in de jeugdliteratuur. --- Kinderen. --- 82-93 --- Lezen --- 060 Filosofie --- 663 Jeugd --- Leesbevordering --- 433.9 --- 433.75 --- 478.9 --- 101 --- Kinderen --- 434.8 --- Jeugdliteratuur; creatieve verwerking --- D30034.jpg --- filosoferen: kinderen --- kinderopvoeding --- leerlingen --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Overige vormingsgebieden --- 1 --- 37 --- 371.21 --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Graue and Walsh discuss the research process, emphasising the areas where work with children presents particular challenges. They present contributions from numerous researchers as well as insights from their own fieldwork with children.
82:159.9 --- 183.1 Participatie - onderzoek --- #PBIB:1999.1 --- 82-93 --- Literatuur en psychologie. Literatuur en psychoanalyse --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children --- Context effects (Psychology) in children --- Ontwikkelingspsychologie --- Research --- Methodology. --- lagere schoolleeftijd --- lagere schoolleeftijd. --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 82:159.9 Literatuur en psychologie. Literatuur en psychoanalyse --- SOCIAL SCIENCE --- Children's Studies --- Social Welfare & Social Work --- Social Sciences --- Child & Youth Development --- Methodology --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Child psychology --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Research&delete& --- 183.1 Participatie - Onderzoek --- Research. --- Child research
Choose an application
Van 1914 tot 1918 werd het dagelijkse leven volledig beheerst door de oorlog. Ook kinderen ontsnapten er niet aan het. Zo sloop de Grote Oorlog binnen in de literatuur voor kinderen. School- en leesboeken bevatten oorlogsverhalen, schriften kregen oorlogsillustraties op de cover, strips, tijdschriften, en zelfs kleurboeken toonden de oorlog in woord en vooral in beeld. Van kindvriendelijke prenten over dappere dieren die ingezet werden in de gevechten tot gruwelijke taferelen over kinderen die met de bajonet de vijand te lijf gaan. Van tekeningen van jonge kinderen die zelf geëxecuteerd werden tot heroïsche afbeeldingen van vechtende soldaten. Gevarieerd en kleurrijk spraken deze afbeeldingen ongetwijfeld tot de verbeelding van kinderen. In dit boek gaat de auteur na waarin de uitgaven voor kinderen verschillen in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk, welk onderliggend gedachtegoed ze meegeven en welke invloed ze uitoefenden op kinderen na het einde van de oorlog.
Polemology --- Children's literature. Juvenile literature --- Eerste Wereldoorlog --- jeugdliteratuur --- anno 1910-1919 --- 82-93 --- 940.3 --- 76.044 --- C3 --- kinderliteratuur --- 815 Geschiedenis --- 862 Vredesopvoeding --- 866 Herdenking en herinnering --- 927.5 --- Wereldoorlog I --- Oorlogsgeweld --- 76.044 Geschiedkundige voorstellingen: staatshandelingen; veldslagen in de prentkunst --- Geschiedkundige voorstellingen: staatshandelingen; veldslagen in de prentkunst --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 940.3 Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Kunst en cultuur --- 1914-1918; 1e wereldoorlog --- PXL-Education 2018 --- geschiedenis --- illustratie --- kinderen --- Wereldoorlog I in de letterkunde. --- Oorlog in de jeugdliteratuur. --- Kinderen en oorlog. --- communicatie --- kind --- media --- oorlog --- tijdschrift --- 1914 - 1918 --- Tweede Wereldoorlog --- Wereldoorlog I in de letterkunde --- Oorlog in de jeugdliteratuur --- Kinderen en oorlog --- World War, 1914-1918 --- History --- Pictorial works --- Children and war --- Children --- Caricatures and cartoons --- International movements --- Didactics of social education --- Didactics of history --- communicatie. --- illustratie. --- kind. --- media. --- oorlog. --- tijdschrift. --- 1914 - 1918. --- Tweede Wereldoorlog.
Choose an application
Graphics industry --- anno 1800-1999 --- Averbode --- Publishers and publishing --- Religious literature --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- History --- Publishing --- Handboeken en inleidingen. --- Averbode [deelgemeente in gemeente Scherpenheuvel-Zichem - BE] --- C3 --- Eucharistische Kruistocht --- iconografie --- jeugdliteratuur --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- missie --- ondernemingen --- overzicht --- periodiek --- uitgeverijen --- Academic collection --- #GBIB:SMM Montfort --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- #gsdbA --- #KVHA:Uitgeverijen; Vlaanderen --- 655.41 <493> AVERBODE --- 655.41 <493> --- 82-93 --- 949.3.09 --- 618 Boekwezen --- #A0212A --- geschiedenis --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 949.3.09 Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging --- Literature --- Bible as literature --- Book publishing --- Books --- Book industries and trade --- Booksellers and bookselling --- Publishing&delete& --- Kunst en cultuur --- Uitgeverij--algemeen--België--AVERBODE --- Uitgeverij--algemeen--België --- Uitgeverij Averbode --- Averbode (Publisher) --- History. --- -Religious literature --- -History --- -Publishing --- -Histoire --- tijdschrift --- uitgever --- Abbaye, histoire --- Edition, histoire --- Histoire religieuse --- #KVHA:Uitgeverijen--Vlaanderen --- 684.84 --- Geschiedenis (Belgie) --- 949.3.09:82 --- 949.3.09:82 Geschiedenis van de Vlaamse beweging-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Publishers and publishing - Belgium - History - 20th century --- Religious literature - Publishing - Belgium - History --- Averbode. --- tijdschrift. --- uitgever.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|