Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mass communications --- Communicatie --- Netwerkcommunicatie --- Netwerken --- Communicatietechnieken --- Communicatietheorieën --- Communicatiebeleid --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- 695 Communicatie --- Netwerk (ict) --- Communicatietechniek --- Communicatietheorie --- Netwerk (relationeel)
Choose an application
In elk interview is een moment aan te wijzen waarop de gesprekspartners op hun stoel gaan wiebelen, meer met hun ogen knipperen, harder of juist zachter gaan praten, of zelfs stilvallen. Een moment waarop de verandering in lichaamstaal het grootst is, of waarop de afwijking van gangbaar interviewgedrag het meest opvallend is. In Het journalistieke interview ontleedt Freerk Teunissen vijf interviews om inzichtelijk te maken waarom de verandering juist dán het grootst is en niet vijf minuten eerder of twee minuten later. Hij ontwikkelt daarmee een methode voor het lezen van lichaamstaal en het bespeuren van bewust en onbewust gedrag. Daarnaast spreken meer dan veertig journalisten zich uit over hun vak en beschrijft de auteur een groot aantal interviews. Vaak spannend, soms hilarisch en altijd inspirerend is het punt waarop het interview ontspoort, of juist gered wordt. Dit maakt Het journalistieke interview tot een zeer lezenswaardig en aanstekelijk boek voor journalisten en journalisten in opleiding.
Interviews ; journalistiek. --- Interviewtechnieken. --- journalistieke technieken --- Journalism --- interviewtechnieken --- 695 Communicatie --- Journalistiek --- Interviews --- Communicatietechnieken --- Interview --- Communicatietechniek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
#A0408A --- 695 Communicatie --- gesprekstechnieken --- veranderingsmanagement --- 499.4 --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie --- Verandering --- Communicatietechnieken --- Gesprekstechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatietechniek --- Gesprekstechniek
Choose an application
Onderwijs wordt overrompeld door nieuwe technologieën die toegang en toepassingen met een comfortabele gebruiksvriendelijkheid commercieel interessant maken. Met daaraan gekoppeld de vragen en noden vanuit het onderwijsveld, die vaak gaan over de vraag of en hoever je wel meegaat met nieuwe tendensen. Ben je een early adopter of eerder een afwachtende pragmaticus? Of een overtuigde non-believer? Omarmen of eromheen lopen dus.Dit themanummer bespreekt technologische innovatie in het onderwijs vanuit vier invalshoeken: pedagogisch-didactisch (Creëert data betere leerkansen?, Wat zijn de uitdagingen voor leerkrachten? ?), didactisch-technologisch (Wat zijn de toepassingen van AI?, Wat kunnen lerarenopleidingen hierover bijbrengen? ?), wetgevingstechnisch (Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen van gegevensbescherming?, Hoe moet digitale rust worden nagestreefd? ?) en vanuit schoolleiderschap (Hoe ervaren schoolleiders het gebruik van data in de onderwijspraktijk?).https://politeia.be/nl/publicaties/383034-data+wijs+onderwijs
Onderwijsbeleid. --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Computer assisted instruction --- schoolbeleid --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Onderwijs --- Data --- Technologie --- Onlineonderwijs --- Artificiële intelligentie --- GDPR
Choose an application
De Vlaamse communicatieadviseur geeft adviezen voor een vlotte communicatie met 'reuzen' (CEO's van grote bedrijven, ondernemers, politici, enz...) in hun taal, met hun accenten en met de juiste focus. Hij baseert zich daarbij op zijn ervaring als medewerker van een aantal leidersfiguren, waaronder topmanagers en verschillende eerste ministers.
Gesprekstechnieken. --- Leidinggeven. --- beleidsvoering --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- BPB0911 --- 695 Communicatie --- communicatie --- management --- 005.57 --- gesprekstechnieken --- leidinggeven --- Managers : communicatie --- communication --- departement Algemeen 09 --- personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Macht --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Leiderschap --- Communicatietechniek --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Het Nieuwe Werken vormt vaak een antwoord op de uitdagingen waarmee steeds meer organisaties geconfronteerd worden: de steeds mondigere klant, of ook de mix van verschillende leeftijden en verwachtingen op de werkvloer. Maar niet alle medewerkers zijn even enthousiast, en als gevolg raken nieuwe en oude methodes verstrikt met elkaar
organisatiecultuur --- Personnel management --- talentmanagement --- interne communicatie --- HRM (human resource management) --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Organisaties; communicatie --- Arbeidstevredenheid --- Nieuwe werken --- Organisaties; communicatie. --- Arbeidstevredenheid. --- Nieuwe werken. --- Le nouveau monde du travail Het nieuwe werken --- Organisation du travail Arbeidsorganisatie
Choose an application
Managing Risk and Information Security: Protect to Enable, an ApressOpen title, describes the changing risk environment and why a fresh approach to information security is needed. Because almost every aspect of an enterprise is now dependent on technology, the focus of IT security must shift from locking down assets to enabling the business while managing and surviving risk. This compact book discusses business risk from a broader perspective, including privacy and regulatory considerations. It describes the increasing number of threats and vulnerabilities, but also offers strategies for developing solutions. These include discussions of how enterprises can take advantage of new and emerging technologies—such as social media and the huge proliferation of Internet-enabled devices—while minimizing risk. With ApressOpen, content is freely available through multiple online distribution channels and electronic formats with the goal of disseminating professionally edited and technically reviewed content to the worldwide community. Here are some of the responses from reviewers of this exceptional work: “Managing Risk and Information Security is a perceptive, balanced, and often thought-provoking exploration of evolving information risk and security challenges within a business context. Harkins clearly connects the needed, but often-overlooked linkage and dialog between the business and technical worlds and offers actionable strategies. The book contains eye-opening security insights that are easily understood, even by the curious layman.” Fred Wettling, Bechtel Fellow, IS&T Ethics & Compliance Officer, Bechtel “As disruptive technology innovations and escalating cyber threats continue to create enormous information security challenges, Managing Risk and Information Security: Protect to Enable provides a much-needed perspective. This book compels information security professionals to think differently about concepts of risk management in order to be more effective. The specific and practical guidance offers a fast-track formula for developing information security strategies which are lock-step with business priorities.” Laura Robinson, Principal, Robinson Insight Chair, Security for Business Innovation Council (SBIC) Program Director, Executive Security Action Forum (ESAF) “The mandate of the information security function is being completely rewritten. Unfortunately most heads of security haven’t picked up on the change, impeding their companies’ agility and ability to innovate. This book makes the case for why security needs to change, and shows how to get started. It will be regarded as marking the turning point in information security for years to come.” Dr. Jeremy Bergsman, Practice Manager, CEB “The world we are responsible to protect is changing dramatically and at an accelerating pace. Technology is pervasive in virtually every aspect of our lives. Clouds, virtualization and mobile are redefining computing – and they are just the beginning of what is to come. Your security perimeter is defined by wherever your information and people happen to be. We are attacked by professional adversaries who are better funded than we will ever be. We in the information security profession must change as dramatically as the environment we protect. We need new skills and new strategies to do our jobs effectively. We literally need to change the way we think. Written by one of the best in the business, Managing Risk and Information Security challenges traditional security theory with clear examples of the need for change. It also provides expert advice on how to dramatically increase the success of your security strategy and methods – from dealing with the misperception of risk to how to become a Z-shaped CISO. Managing Risk and Information Security is the ultimate treatise on how to deliver effective security to the world we live in for the next 10 years. It is absolute must reading for anyone in our profession – and should be on the desk of every CISO in the world.” Dave Cullinane, CISSP CEO Security Starfish, LLC “In this overview, Malcolm Harkins delivers an insightful survey of the trends, threats, and tactics shaping information risk and security. From regulatory compliance to psychology to the changing threat context, this work provides a compelling introduction to an important topic and trains helpful attention on the effects of changing technology and management practices.” Dr. Mariano-Florentino Cuéllar Professor, Stanford Law School Co-Director, Stanford Center for International Security and Cooperation (CISAC), Stanford University “Malcolm Harkins gets it. In his new book Malcolm outlines the major forces changing the information security risk landscape from a big picture perspective, and then goes on to offer effective methods of managing that risk from a practitioner's viewpoint. The combination makes this book unique and a must read for anyone interested in IT risk." Dennis Devlin AVP, Information Security and Compliance, The George Washington University “Managing Risk and Information Security is the first-to-read, must-read book on information security for C-Suite executives. It is accessible, understandable and actionable. No sky-is-falling scare tactics, no techno-babble – just straight talk about a critically important subject. There is no better primer on the economics, ergonomics and psycho-behaviourals of security than this.” Thornton May, Futurist, Executive Director & Dean, IT Leadership Academy “Managing Risk and Information Security is a wake-up call for information security executives and a ray of light for business leaders. It equips organizations with the knowledge required to transform their security programs from a “culture of no” to one focused on agility, value and competitiveness. Unlike other publications, Malcolm provides clear and immediately applicable solutions to optimally balance the frequently opposing needs of risk reduction and business growth. This book should be required reading for anyone currently serving in, or seeking to achieve, the role of Chief Information Security Officer.” Jamil Farshchi, Senior Business Leader of Strategic Planning and Initiatives, VISA “For too many years, business and security – either real or imagined – were at odds. In Managing Risk and Information Security: Protect to Enable, you get what you expect – real life practical ways to break logjams, have security actually enable business, and marries security architecture and business architecture. Why this book? It's written by a practitioner, and not just any practitioner, one of the leading minds in Security today.” John Stewart, Chief Security Officer, Cisco “This book is an invaluable guide to help security professionals address risk in new ways in this alarmingly fast changing environment. Packed with examples which makes it a pleasure to read, the book captures practical ways a forward thinking CISO can turn information security into a competitive advantage for their business. This book provides a new framework for managing risk in an entertaining and thought provoking way. This will change the way security professionals work with their business leaders, and help get products to market faster. The 6 irrefutable laws of information security should be on a stone plaque on the desk of every security professional.” Steven Proctor, VP, Audit & Risk Management, Flextronics.
Computer science --- Information systems --- Computer. Automation --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- DES (data encryption standard) --- big data --- computers --- informatica --- informatiesystemen --- computerkunde --- Data protection. --- Computers. --- Data encryption (Computer science) --- Security. --- Information Systems and Communication Service. --- Cryptology.
Choose an application
The InfoSec Handbook offers the reader an organized layout of information that is easily read and understood. Allowing beginners to enter the field and understand the key concepts and ideas, while still keeping the experienced readers updated on topics and concepts. It is intended mainly for beginners to the field of information security, written in a way that makes it easy for them to understand the detailed content of the book. The book offers a practical and simple view of the security practices while still offering somewhat technical and detailed information relating to security. It helps the reader build a strong foundation of information, allowing them to move forward from the book with a larger knowledge base. Security is a constantly growing concern that everyone must deal with. Whether it’s an average computer user or a highly skilled computer user, they are always confronted with different security risks. These risks range in danger and should always be dealt with accordingly. Unfortunately, not everyone is aware of the dangers or how to prevent them and this is where most of the issues arise in information technology (IT). When computer users do not take security into account many issues can arise from that like system compromises or loss of data and information. This is an obvious issue that is present with all computer users. This book is intended to educate the average and experienced user of what kinds of different security practices and standards exist. It will also cover how to manage security software and updates in order to be as protected as possible from all of the threats that they face.
Computer science --- Information systems --- Computer. Automation --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- DES (data encryption standard) --- computers --- informatica --- informatiesystemen --- computerkunde --- Data protection. --- Data encryption (Computer science) --- Computers. --- Security. --- Cryptology. --- Information Systems and Communication Service.
Choose an application
Performance management. --- business intelligence (informatica) --- Computer. Automation --- prestatiemetingsystemen --- ABC (activity based costing) --- overheidsmanagement --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Business policy --- Benchmarking (Management) --- Managerial accounting --- AA / International- internationaal --- management --- 650 --- Management --- Performance-management --- Prestatiemanagement --- Performance Prestatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Prestatie-indicatoren --- Casestudies --- Beleidsinstrumenten --- Key Performance Indicators --- Praktijk --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Prestatie-indicator --- Casestudy --- Beleidsinstrument --- Kritieke prestatie-indicator --- 097 Personeelsbeleid
Choose an application
Dit boek is geschreven voor iedereen die belang hecht aan de kracht van communiceren en die deze kracht in eigen beheer wil hebben. Communicatie is een bepalende factor in ons leven. Omdat mensen onderling afhankelijk van elkaar zijn, dienen we effectief te communiceren, zodat wij krijgen wat we nodig hebben en de ander ook krijgt wat die nodig heeft. Hierdoor behouden we onze authenticiteit. Vrijwel alle problemen en conflicten tussen mensen zijn terug te voeren tot ineffectieve communicatie. Hoe meer sturing we kunnen geven aan onze communicatie hoe meer wij in staat zijn onze relaties te beheren. Relatiebeheer in het werk, in het gezin en de familie, met vrienden en kennissen, in vrije tijd en ook, en daar begint het, met ons zelf. De communicatie zit vol voetangels en klemmen. Zo verwarren we bijvoorbeeld regelmatig onze interpretatie met feiten of denken we dat ons oordeel de waarheid is en gaan daarmee voorbij aan onze eigen verantwoordelijkheid voor het communicatieproces. Het communicatieproces Is complex, mede door de rijkdom van denken, voelen, willen, verlangen, dromen en wensen. Die complexiteit vraagt om transparantie. Alhoewel communiceren ons natuurlijk vermogen is, blijkt telkens weer dat we handvatten nodig hebben. Bewustzijn van hoe we communiceren en hoe we handvatten kunnen gebruiken geeft ons kracht en draagt bij aan ons welbevinden. Handvatten zijn o.a. de modellen van luisteren, feedback en Geweldloze Communicatie. Praktisch, direct toepasbaar en aansluitend op onze natuurlijke vermogens. Door het inzetten van wezenlijke nieuwsgierigheid, door gevoelens en behoeften te gebruiken zonder 'soft' te worden en door vorm te geven aan wat we willen, zijn we in staat contacten te leggen en te onderhouden die effectief, bevredigend en inspirerend zijn Inhoudsopgave : 1. Converseren en communiceren 2. Taal, woorden en betekenissen 3. Verwachtingen en vooronderstellingen 4. Bewustzijn en zelfreflectie 5. Kwetsbaarheid 6. Authenticiteit 7. Eigen verantwoordelijkheid 8. Wezenlijke nieuwsgierigheid 9. Hier en nu 10. Luisteren is een werkwoord 11. Proces en inhoud 12. Waarneming 13. Gevoelens 14. Gevoelens herkennen en erkennen 15. Quasi-gevoelens 16. Behoeften 17. Behoeften herkennen en erkennen 18. Strategien 19. Checken en dienstmededeling 20. Feedback 21. Goed en fout 22. Ruimte en ruimtegebrek 23. Ruimtenemers 24. Strijdcirkel 25. Beloning en straf 26. Emotionele chantage 27. Rol van 'nee' 28. Mededogen 29. Quick fix 30. Verzoek Lijsten *Begrippenlijst *Lijst gevoelens *Lijst quasi-gevoelens *Lijst behoeften *Lijst strategien Modellen *Model luisteren *Model erkenning *Model feedback *Model verzoek *Model van Geweldloze Communicatie Dialogen *Dialoog 1 *Dialoog 2 Trefwoordenlijst
Communicatie. --- Mass communications --- Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- #SBIB:309H021 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Interpersoonlijke relaties --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Geweldloosheid --- 695 Communicatie --- 305.8 --- communicatie --- geweldloze communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- 316.77 --- 110572.jpg --- Intra- en interpersonele communicatie --- Communicatietechnieken --- Geweldloze communicatie --- Communicatietechniek
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|