Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
cultuurfilosofie --- Philosophy and psychology of culture --- History of civilization --- anno 1900-1999 --- anno 1700-1799 --- cultuurgeschiedenis --- metabletica --- 111 --- #WSCH:ETOS --- #GSDBP --- #ACA --- 130.2 --- 905.2 --- Metabletica --- 008 --- 159.99 --- Metafysica. Ontologie --- 111 Metafysica. Ontologie
Choose an application
Onze steden worden steeds meer kosmopolitische smeltkroezen. Dit boek laat een aantal betrokkenen aan het woord over die vermenging. In het eerste deel vertellen een aantal migranten hun verhaal. In het tweede deel verplaatst de auteur zich naar Suriname en Curaçao. Hij ontmoet er o.a. Alida Neslo en filmregisseur Pim de la Parra. Zij geven aan het Antwerpse plaatje een Caraïbische dimensie. In een derde deel reageren Jan Vranken, Ludo Abicht, Jef Crab, Rik Pinxten, Ronald Commers en Eric Corijn op die levensverhalen.
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- migratie --- 323.111 --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek
Choose an application
The posthumous publication of Emmanuel Levinas’s wartime diaries, postwar lectures, and drafts for two novels afford new approaches to understanding the relationship between literature, philosophy, and religion. This volume gathers an international list of experts to examine new questions raised by Levinas’s deep and creative experiment in thinking at the intersection of literature, philosophy, and religion. Chapters address the role and significance of poetry, narrative, and metaphor in accessing the ethical sense of ordinary life; Levinas's critical engagement with authors such as Leon Bloy, Paul Celan, Vassily Grossman, Marcel Proust, and Maurice Blanchot; analyses of Levinas’s draft novels Eros ou Triple opulence and La Dame de chez Wepler; and the application of Levinas's thought in reading contemporary authors such as Ian McEwen and Cormac McCarthy. Contributors include Danielle Cohen-Levinas, Kevin Hart, Eric Hoppenot, Vivian Liska, Jean-Luc Nancy and François-David Sebbah, among others.
LITERARY CRITICISM / Jewish. --- Levinas. --- Nancy. --- literature. --- Literature--Philosophy --- Jewish literature --- Lévinas, Emmanuel, - 1906-1995 --- Filosofie --- 111.6
Choose an application
1: De rechtspersoon - 2: Het optreden in rechte van de rechtsperoon - 3: Wie zijn de organen van de rechtspersoon? - 4: Het bewijs van de beslissing om in rechte op te treden - 5: Hoe wordt de identiteit van de rechtspersoon vermeld? -6: De eis om de mededeling van de organen van de rechtspersoon en het uitstel van de zaak - 7:De ondertekening van de akten van de rechtspleging
Company law. Associations --- Law of civil procedure --- Belgium --- BPB0606 --- 347.9 <493> --- 111 Gerechtelijk privaatrecht --- Gerechtelijk privaatrecht. Burgerlijk procesrecht. Burgerlijke rechtsvordering.--België --- 347.9 <493> Gerechtelijk privaatrecht. Burgerlijk procesrecht. Burgerlijke rechtsvordering.--België
Choose an application
929 <493-17> --- 929 <493> --- #A0002A --- 332 Vlaams Parlement --- Overheid 354 --- Vlaams Parlement 328.111 --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 929 <493-17> Biografie. Genealogie. Heraldiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België
Choose an application
De hedendaagse wereld wordt gekenmerkt door snelle ontwikkelingen waarin migraties een centrale rol spelen. Ook in België maakt migratie steeds meer deel uit van het maatschappelijke leven. Op het einde van de jaren tachtig werden we geconfronteerd met een nieuw concept: globalisering. Het resultaat is dat elke samenleving of groep nu deel uitmaakt van een omvattend macrosysteem dat wordt gekenmerkt door toenemende mobiliteit en 'globalisering'. Een van de gevolgen is dat 'het vreemde' noch 'het bekende' aan een bepaalde plaats zijn gebonden. De buren komen uit een ver land, de gezinsleden wonen in een (ander) ver land. Globalisering wordt vanuit bepaalde perspectieven ook als bedreigend ervaren. In deze onzekere en snel evoluerende wereld geeft etniciteit vaak een laatste gevoel van verankering.
Sociology of minorities --- Belgium --- Cultuursociologie --- Etnische groepen --- Groupes ethniques --- Migratie --- Migrations --- Sociologie de la culture --- migratie --- allochtonen --- globalisering --- 323.111 --- 325 --- #A0406A --- 668 Migranten --- 328.7 --- België --- etnische minderheden --- islam --- migrantenbeleid --- minderheden --- 327 --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Landverhuizing. Kolonisatie. Immigratie. Emigratie --(politiek) --- sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- Allochtone groepen --- 325 Landverhuizing. Kolonisatie. Immigratie. Emigratie --(politiek) --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek
Choose an application
Social ethics --- 241.62*2 --- 323.111 --- #gsdb5 --- Nederland --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Theologische ethiek: relaties binnen sociale groepen --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- 241.62*2 Theologische ethiek: relaties binnen sociale groepen --- Immigrants --- Minorities --- Multiculturalism --- Social integration --- Cultural diversity policy --- Cultural pluralism --- Cultural pluralism policy --- Ethnic diversity policy --- Social policy --- Anti-racism --- Ethnicity --- Cultural fusion --- Social conditions --- Moral and ethical aspects --- Government policy --- ethiek --- godsdienst --- samenleving --- sociologie
Choose an application
In dit boek herneemt Willem Schinkel zijn lucide diagnose van de 'integratie'problematiek zoals eerder uiteengezet in zijn even omvangrijke als spraakmakende studie 'Denken in een tijd van sociale hypochondrie'. In dit boek gaat Willem Schinkel in op de paradoxen in het integratiediscours in Nederland. Hij maakt duidelijk waarom dit debat gekenmerkt wordt door sociale hypochondrie - een overdreven angst voor het uiteenvallen van het sociaal lichaam 'samenleving'. In het integratiediscours is een wensbeeld van 'de samenleving' aanwezig, dat het cultureel afwijkende als 'buiten de samenleving' definieert. Dit wensbeeld doortrekt al het spreken over integratie, van de door Schinkel kritisch geanalyseerde integratiemarkt in de wetenschap tot het politieke spreken. Schinkel maakt duidelijk dat al het spreken over integratie, van politiek 'links' tot 'rechts', de cruciale kenmerken van het integratiediscours overneemt. Alleen het belichten van de paradoxen binnen dat discours kan een kritische reflectie erop bevorderen.
Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Assimilation (Sociology) --- Islam --- Social integration --- 323.111 --- 316.32 --- 668.6 Multiculturele samenleving --- multiculturaliteit --- S20080630.JPG --- integratie --- multiculturele samenleving --- sociologie --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Globale samenlevingsvormen --- samenlevingen --- 301.17 --- 325 --- 301 --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- #gsdbF --- Cultural assimilation --- Anthropology --- Socialization --- Acculturation --- Cultural fusion --- Emigration and immigration --- Minorities
Choose an application
Multiculturalisme --- Multiculturele samenleving --- 323.111 --- Multiculturalism --- -Academic collection --- #SBIB:39A6 --- #A0401A --- 668.6 Multiculturele samenleving --- interculturaliteit --- culturele antropologie --- 305.81 --- Cultural diversity policy --- Cultural pluralism --- Cultural pluralism policy --- Ethnic diversity policy --- Social policy --- Anti-racism --- Ethnicity --- Cultural fusion --- Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Government policy --- Multiculturalism. --- 323.111 Gesegmenteerde samenleving. Desegregatie. Plurale samenleving. Nationale pluraliteit --politiek --- Academic collection
Choose an application
Niet alleen volwassenen maar ook kinderen kunnen peinzen. Van nature hebben zij de neiging om vanzelfsprekendheden in vraag te stellen. Hun onderzoekende, nieuwsgierige en vragende ingesteldheid komt het sterkst tot uitdrukking in de zogenaamde waarom-vragen. Vragen die voor volwassenen vaak niet zo evident zijn om te beantwoorden. Peinzen sluit aan bij de vragende houding van kinderen. De auteurs willen hen de gelegenheid bieden om na te denken over geluk, vriendschap, de dood en vele andere meestal levensbeschouwelijke onderwerpen. In het theoretische gedeelte van het boek wordt ingegaan op de achterliggende gedachten van filosoferen met kinderen. Wat is kenmerkend voor de inhoud, de methode en de houding bij het filosoferen met kinderen? En filosoferen hoe doe je dat? In het praktische gedeelte van Peinzen zijn negenenveertig filosofische vragen uitgewerkt. Vragen die de afgelopen jaren in nauwe samenwerking met het onderwijs ontwikkeld en getoetst zijn. Peinzen is bestemd voor leerkrachten in het kleuter- en basisonderwijs, voor ouders en andere belangstellenden.
Filosofie --- Kinderen. --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- 061493.jpg --- #PBIB:+111.93 --- 182 Kinderrechteneducatie en jeugdinformatie --- #PBIB:+111.94 --- filosoferen --- 476.8 --- didactiek --- Filosoferen met kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 478.9 --- Anders-zijn --- Bang --- Basisonderwijs --- Dood --- Filosofie met kinderen --- Geluk --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten --- Verliefdheid --- Vriendschap --- 101 --- Denken --- Emoties --- Kinderen --- Persoonlijkheid --- Wijsbegeerte --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- toegepaste filosofie --- 433.2 --- filosofie: kinderen
Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|