Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Museum van het gevoel : musea op de huid van de samenleving
Authors: --- ---
ISBN: 9789057185861 Year: 2016 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Museum van het gevoel. Musea op de huid van de samenleving neemt de lezer op sleeptouw langs grotendeels onontgonnen terrein: nieuwe vormen van museumbeleving, met (hernieuwde) aandacht voor morele verantwoordelijkheid, engagement, empathie, wijsheid, schoonheid, persoonlijke betekenisgeving, zintuiglijkheid en emotionaliteit. Het rationele, intellectuele museum dat alleen maar objecten bestudeert, is voorgoed passé.Als u zich afvraagt hoe musea emoties kunnen inzetten, en waarom dat eigenlijk zou moeten, dan is dit boek beslist iets voor u. Voor iedereen die interesse heeft in musea, tentoonstellingen, erfgoedstudies en erfgoed(beleid). Aanbevolen literatuur voor museumprofessionals, (lokale) beleidsmakers, studenten (kunst-) geschiedenis, Cultural Studies en onderzoekers.


Book
Market'eum 05 : verslagboek
Authors: --- ---
ISBN: 9077464042 Year: 2005 Publisher: Berchem Culturele Biografie Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voorwoord CultuurNet Vlaanderen vzw Anne De smet (ed.) Whats in a name? Over de begrippen die ons allen om de oren vliegen... Culurele Biografie Vlaanderen vzw Hildegarde Van genechten en Tine Verhaert Marketing in musea in Vlaanderen en Brussel doorgelicht François Colbert The Cultural Consumer Jean-Michel Tobelem Faut-il avoir du marketing muséal? Gerri Morris Never mind the Width, feel the Quality: From Market Research to Visitor Insight Heather Maitland Turning Interest into Action: Reaching the Potential Visitor Annex: Objects or Inspiration: Should Museums focus on Marketing the Collection or the Experience? Fiona McLean A Museum Focused Approach to Marketing Dirk Noordman Publieksonderzoek voor het stadsbestuur Walter Rycquart Publieksonderzoek bij de Musea Brugge Roberta Doyle Marketing the Marketing Paal Mork Controlling the Museums Brand Mike Spearman Marketing Museums in a Digital world: The Emerging Role of 3D Technologies

Listing 1 - 2 of 2
Sort by