Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Fortis, the leading Benelux financial group, had been a success story of successive mergers of bank and insurance companies, with leadership in corporate social responsibility (CSR). One year after the acquisition of the major Dutch financial conglomerate ABN AMRO, the global financial crisis caused the collapse of the Fortis group. The purpose of this article is to use the case study of Fortis’s recent fall as a basis for reflective considerations on the financial crisis, from stakeholder and ethical perspectives. A selected number of key events of the history of the dramatic crisis at Fortis will be analysed from different ethical frameworks. Special consideration will be given to fairness of communication, shareholder activism and conflicts of interests of CEO’s mergers opportunities. A confrontation between the CSR policy and the reality raises the fundamental questions why the powerful CSR guidelines and ethical principles did not help in the assessment of the risks.
Choose an application
Het eerste Nederlandstalige boek over toekomstverkenning, geschreven door internationale topspecialisten. Toekomstdenken is meer dan ooit nodig in de huidige turbulente omgeving. Dit nieuwe domein steunt op multidisciplinair onderzoek rond leiderschap, strategie en besluitvorming in onzekere omstandigheden. Toekomstmakers is een onmisbare inspiratiebron voor bedrijfsleiders, beleidsmakers, ondernemers en politici. Maar bovenal voor jongeren die de toekomst zullen maken.De kunst van vooruitdenken is ook een pleidooi om het debat over de toekomst op het hoogste niveau vorm te geven. Bron : http://www.boekenbank.be
Planning. --- Strategisch management. --- Toekomstvisies. --- Sociology of policy --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes, verandering --- #SBIB:316.22H40 --- #SBIB:35H411 --- 651 Maatschappij. Algemeen --- beleidsvorming --- 331.068 --- politique economique --- previsions economiques --- 331.31 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 369.1 --- consumentengedrag --- toekomstvisies --- trends --- trendwatching --- Sociologie en beleidsprobleembenadering --- Beleidscyclus: voorbereiding (inclusief planning) --- Futurologie --- economisch beleid --- economische vooruitzichten --- Economisch beleid --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Trendwatching --- Economie --- Toekomstvisie --- Trend
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|