Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vakdidactisch overzicht van doelstellingen, methoden, leermiddelen en toetsen voor het onderwijs in de moderne vreemde talen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Didactics of languages --- talenonderwijs --- Didactics of languages. --- Vakdidactiek. --- Vreemde talen. --- didactiek. --- talenonderwijs.
Choose an application
Docenten die les geven in een vreemde taal, vertalen abstracte lesdoelen naar de lespraktijk. In Didactiek van het vreemdetalenonderwijs worden theorie en praktijk bij elkaar gebracht door analyse en verdieping te verbinden met praktijkervaringen. (Aankomende) docenten hebben een didactisch handboek nodig dat aansluit op de Nederlandse onderwijssituatie. Dat is een absolute pre van Didactiek van het vreemdetalenonderwijs. Het boek is dan ook een ‘moderne klassieker’ voor de vreemdetaaldocent.Didactiek van het vreemdetalenonderwijs begint in deel I met de achtergronden van het vreemdetalenonderwijs, met onder meer een inleiding in taalverwervingsprocessen en een zeer praktijkgerichte behandeling van de toetsingsproblematiek. In de delen II en III komt de didactiek van de vier taalvaardigheden (luisteren, lezen, schrijven en spreken) en van de deelvaardigheden (uitspraak/spelling, woordenschat en grammatica) aan bod. Tenslotte volgen in deel IV kennis van land en samenleving en literatuur. Bij het boek hoort een website met extra voorbeelden uit recente leergangen Duits, Engels, Frans en Spaans. Bij alle hoofdstukken zijn er opdrachten voor verwerking en toepassing van de theorie. Ook zijn er suggesties voor verder lezen.Didactiek van het vreemdetalenonderwijs is een handboek voor (aankomende) docenten in moderne vreemde talen in het voortgezet onderwijs voor zowel de onder- als bovenbouw.
Didactics of languages --- didactiek --- talenonderwijs --- Eindtermen ; vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Nederland --- Vreemdetalenonderwijs --- 37.026 --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taaldidactiek --- #KVHA:Vreemdetalenonderwijs --- Didactische uitgangspunten. Onderwijskundige beginselen --- Taal en letterkunde; overige talen --- 456.2 --- Didactiek
Choose an application
Phipps and Gonzalez present a variety of ways in which teachers of modern languages can position themselves favourably in a rapidly changing teaching environment. They tackle the specifics of the discipline and offer examples of incidents that reveal generic and particular difficulties in teaching modern languages.
Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs en interculturele communicatie. --- didactiek. --- Didactiek. --- Languages, Modern --- Literature --- Study and teaching (Higher)
Choose an application
Nieuwsgierigheid is de motor van het leren, zo weten we uit hersenonderzoek. Leerlingen die nieuwsgierig zijn, stellen graag vragen. Door het inzetten van beeld voelen ze zich meer betrokken bij de les en onthouden daardoor de gegeven informatie beter. Dat helpt enorm bij het aanleren van een nieuwe taal.
Taalonderwijs ; didactiek --- NT2 ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- NT2 --- Nederlands --- Didactische werkvormen --- Nederlands als tweede taal --- Beeldcommunicatie --- Werkvormen --- Nt2 --- taalonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- Werkvorm
Choose an application
Engels in het basisonderwijs biedt een helder en compleet overzicht van alles wat een leraar basisonderwijs moet kennen en kunnen om het vak Engels op een goede en verantwoorde manier te kunnen geven. Het boek sluit aan bij de kennisbasis Engels voor de pabo. In tien hoofdstukken komen de verschillende aspecten van Engels in het basisonderwijs aan de orde. Aan de hand van de beschikbare kennis over het leren van (vreemde) talen worden de didactische principes van het geven van Engels aan jonge leerlingen uitgelegd. Aan bod komen de componenten van taalonderwijs, het vierfasenmodel, verschillende taaldidactieken en recente ontwikkelingen zoals vroeg vreemdetalenonderwijs en CLIL (Content and Language Integrated Learning). Het steeds terugkerende onderdeel 'Hoe doe je dit in de praktijk?' legt een directe link van de theorie naar de praktijk. De talrijke uitgewerkte voorbeelden zijn direct toepasbaar in de Engelse les.
vreemdetalenonderwijs --- Engels --- vakdidactiek --- basisonderwijs --- 475.32 --- Basisonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek --- Engelse taal --- Didactics of English --- Didactics of primary education
Choose an application
Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (toekomstige) taaldocenten wegwijs in de verschillende domeinen van het vreemdetalenonderwijs.Het boek gaat in op drie domeinen die nauw met elkaar verbonden zijn: vertrekpunten, vaardigheden en vakinhoud. Deel 1 van het boek, Vertrekpunten, biedt onderbouwde inzichten die tot de vakdidactische basisuitrusting behoren van iedere vreemdetalendocent; onmisbaar bij het ontwerpen van onderwijs en direct gerelateerd aan de dagelijkse onderwijspraktijk. Het tweede deel van het boek, Vaardig, bespreekt welke kennis, vaardigheden en strategieën leerlingen nodig hebben om zich in verschillende taalsituaties te redden én hoe docenten hun leerlingen kunnen helpen die kennis, vaardigheden en strategieën te ontwikkelen. Ten slotte nodigt deel 3 van het boek, Vakinhoudelijk bewust, docenten uit om leerlingen verschillende perspectieven op taal te bieden. Het deel besteedt aandacht aan taalkundige en (inter)culturele aspecten die schuilgaan achter taal als communicatiemiddel en als denkgereedschap, en het sluit aan bij thema?s als burgerschap en persoonsvorming.Bij het boek hoort een website met verwerkingsopdrachten, en links en tips voor verder lezen.Aan dit handboek werkten meer dan dertig vakexperts mee. Door hun expertise samen te brengen biedt dit handboek een breed en tegelijkertijd diepgaand perspectief op vreemdetalenonderwijs.Handboek vreemdetalendidactiek is geschreven voor (toekomstige) vreemdetalendocenten. Daarnaast is dit handboek een bron van kennis en inspiratie voor ervaren docenten die hun onderwijspraktijk willen vernieuwen.https://www.coutinho.nl/nl/handboek-vreemdetalendidactiek-9789046907641
Didactics of languages --- didactiek --- talenonderwijs --- Higher education --- taalverwerving --- Meertaligheid --- Intercultureel onderwijs ; didactiek --- Taalverwerving --- Vreemde-talenonderwijs --- Didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Onderwijs. --- Taalonderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Vreemde talen. --- Vreemdetalenonderwijs. --- didactiek. --- taalonderwijs. --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Nederland --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Secundair Onderwijs. --- Secundair Onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs
Choose an application
Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. De ervaring leert dat leerlingen die al doende leren, informatie langer en beter onthouden. Waar vind je als (aankomende) leraar Duits, Engels of Frans de tijd om rustig nieuwe activerende werkvormen te bedenken en deze voor te bereiden? In Vreemdetalenonderwijs geven bieden de auteurs uitgewerkte werkvormen in de context van vakdidactisch denken. Aan de hand van 11 hoofdstukken geven ze niet alleen een overzicht van wat de vakdidactiek tot nu toe bracht, maar vertalen ze ook de belangrijkste punten uit verschillende theorieën naar praktische tips. Na deze ‘basics’ volgt een bouwdoos met allerlei werkvormen die direct toegepast kunnen worden. In de tweede druk van Vreemdetalenonderwijs geven hebben de auteurs de hoofdstukken op verfrissende wijze up-to-date gebracht.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- Jongeren. --- Onderwijs. --- Secundair Onderwijs. --- Jongeren --- Onderwijs --- Secundair Onderwijs
Choose an application
Woordenschat aanleren in een vreemde taal biedt leraren en docenten vreemde talen een theoretische achtergrond bij het proces van woordenschatverwerving en een praktijkgerichte benadering in de (taal)lessen. In dit boek maken ze kennis met recente onderzoeksinzichten over hoe je woordenschat kunt aanleren en toetsen. Aan de hand van concrete voorbeelden laat de auteur zien hoe je die inzichten in de lespraktijk kunt omzetten. Dit boek behandelt onder meer:• het verloop van het woordleerproces• technieken om tijdens leesactiviteiten de leerwinst op het vlak van woordenschat te verhogen• technieken om het lexicale profiel van teksten in kaart te brengen• het belang van frasen en collocaties• valkuilen bij oefeningen op collocaties• de woordenschateisen voor lees- en luisteractiviteiten• tests om de woordenschatomvang van leerlingen en studenten te meten• methodes om audiovisueel materiaal optimaal in te zettenVoor iedereen die vreemde talen doceert, is dit een nuttig naslagwerk.
Dutch language --- Study and teaching --- Vreemdetalenonderwijs --- Woordenschat --- Didactiek. --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs ; didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- woordenschat --- taalonderwijs --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Woordenschatonderwijs --- Frans --- 456.2 --- didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- NT2 --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Didactics --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- Didactiek --- Vreemde talen --- Ondertiteling --- Onderwijs --- Didactics of languages --- Vreemde taal --- Nederlands --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. Bovendien onthouden leerlingen die iets al doende leren, langer en beter wat ze hebben geleerd.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of languages --- Didactiek : moderne talen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- Duits --- Engels --- Frans --- 485.2 --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- NT2 (Nederlands tweede taal)
Choose an application
didactiek --- taal --- talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- Leerdoelen --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Vreemde talenonderwijs
Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|