Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
This study is an analysis of the first three of Beethoven's late quartets, Opp. 127, 132, and 130, commissioned by Prince Nikolai Galitzin. The five late quartets, usually considered as a group, were written in the same period as the Missa solemnis and the Ninth Symphony, and are among the composer's most profound musical statements. Daniel K. L. Chua believes that of the five quartets the three that he studies trace a process of disintegration, whereas the last two, Opp. 131 and 135, reintegrate the language that Beethoven himself had destabilized.Through analyses that unearth peculiar features characteristic of the surface and of the deeper structures of the music, Chua interprets the "Galitzin" quartets as radical critiques of both music and society, a view first proposed by Theodore Adorno. From this perspective, the quartets necessarily undo the act of analysis as well, forcing the analytical traditions associated with Schenker and Schoenberg to break up into an eclectic mixture of techniques. Analysis itself thus becomes problematic and has to move in a dialectical and paradoxical fashion in order to trace Beethoven's logic of disintegration. The result is a new way of reading these works that not only reflects the preoccupations of the German Romantics of that time and the poststructuralists of today, but also opens a discussion of cultural, political, and philosophical issues.Originally published in 1995.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback and hardcover editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.
opus-127 --- 513 --- Muziekanalyse - vormleer --- String quartets --- Analysis, appreciation. --- Beethoven, Ludwig van, --- Beethoven, Ludwig Van --- Analysis, appreciation --- 526.30 --- Genre- en werkbesprekingen --- Beethoven, Ludwig van
Choose an application
'Meetkunde' is net als 'metend rekenen' een domein bij uitstek voor toepassings- of realiteitsgerichte wiskunde. Eenvoudiger gezegd: het kan voor leerlingen een bijzonder motiverende vorm van wiskunde zijn omdat ze veel aanzetten en toepassingen meteen herkennen. Dat is niet altijd zo geweest in de voorbije decennia. Maar de nieuwe eindtermen en leerplannen wiskunde brengen dat functionele en praktische karakter van de meetkunde weer volop naar voor. Die eindtermen en leerplannen staan ook garant voor een duidelijke opbouwende lijn. Dat moet voor de auteurs van Meetkunde ook best zo zijn: een opbouw die meegaat met de psychische ontwikkeling van de leerlingen. Bij de keuze en volgorde van meetkunde-activiteiten laten zij zich veeleer leiden door het niveau of de fase in de denkontwikkeling van de leerlingen dan door de systematiek van het wiskundig systeem. Voor elke ontwikkelingsfase voorzien de auteurs voldoende activiteiten vooraleer ze naar een volgende fase overgaan. Te snel formaliseren leidt tot schijn- of splintervaardigheden. Leerlingen kunnen die vaak niet toegepassen in probleemsituaties omdat een goed inzicht nog ontbreekt. Deze geleidelijke opbouw vanaf de eerste tot en met de laatste jaren van de basisschool wordt in dit boek uiteengezet en onderbouwd met praktijkgerichte voorbeelden. De auteurs kiezen uitdrukkelijk voor een geleide constructie van meetkundekennis en voor een veelzijdige aanpak in de klas: een combinatie tussen de informele én de meer formele en systematische benadering. Kinderen krijgen volop kansen om op zoek te gaan en tegelijk krijgen ze een gestructureerd aanbod, aangepast aan hun ontwikkeling.
Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- Geometry --- geometrie --- Meetkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- #KVHB:Meetkunde --- basisonderwijs --- meetkunde --- wiskunde --- 475.4 --- 470 --- Lager onderwijs --- Meetkunde --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegelen --- Vormleer --- Basisonderwijs --- Meten --- Metend rekenen --- l.o.: didactiek meetkunde (ler) --- 475.55 --- Meetkunde : basisonderwijs --- Meetkunde: didactiek lagere school --- Wiskunde: didactiek lagere school --- 510.3 --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Didactiek --- Didactics of primary education
Choose an application
#KUPV:Eekhoutcentrum --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #BSCH: vak: PAV - project algemeen vakken --- 485.6 --- 4e leerjaar b.s.o. --- Handboek/cursus --- breuken --- cirkel --- driehoeken --- geld --- gemiddelde --- grafiek --- handboek --- maateenheden --- metend rekenen --- munten --- procentberekening --- project algemene vakken --- rechthoek --- regel van drie --- schaal --- so --- tabellen --- tijdmaten --- vierkant --- vormleer --- Wiskunde --- Project algemene vakken beroepsonderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 4e leerjaar b.s.o
Choose an application
Architects today must position themselves within an extremely wide-ranging field of qualifications. This makes it all the more important to have a fresh introduction to the field that makes up one of their core competences, the field of design. This introductory presentation describes and analyzes the theories, strategies, and tools of creative design for the purposes of practical work. With thoughtfulness and expertise, it opens the reader's eyes to the processes that underlie design and demonstrates different ways of communicating about complex design work. The first section focuses on the much-discussed relationship between design and research, between architecture and the sciences. The second section describes basic design approaches, from Vitruvius and Alberti through Erwin Panofsky and Wolfgang Kemp to Otl Aicher and Vilém Flusser. The third and largest section presents the elementary tools of design, from gestures and words through drawings, models, and simulations to critique, all as instruments of creative design in architecture and its related fields. This introductory presentation describes and analyzes the theories, strategies, and tools of creative design for the purposes of practical work. With thoughtfulness and expertise, it opens the reader's eyes to the processes that underlie design and demonstrates different ways of communicating about complex design work.
design [discipline] --- Architecture --- architectural theory --- Design architectural --- Architectural design. --- 72.012/013 --- 72.02 --- 72.01 --- 373.67 --- 7.073 --- 749.01 --- Architectuur --- Architectuurontwerpen ; ontwerpmetodiek --- Architectuurtheorie ; vormleer ; ontwerptheorie --- Industrieel en grafisch design ; ontwerptheorie --- Architectuur ; design ; ontwerptheorie --- Design --- Structural design --- Ontwerp (architectuur) --- Architectonisch ontwerp --- Architectuurontwerp --- Ontwerp (techniek) --- Ontwerptechniek --- Architectuurtheorie --- Architectuur (theorie) --- Architectuuronderwijs --- Architectuuronderzoek --- Onderwijs (architectuur) --- Onderwijs (design) --- Onderzoek (architectuur) --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunst ; onderzoek in de kunsten, ontwerpproblemen --- Meubelkunst en design ; theorie, filosofie, esthetica --- Communication in architectural design. --- Architectural design --- Design architectural.
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- cognitieve ontwikkeling --- 471.4 --- didactiek --- observatie --- schoolboeken --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuteronderwijs --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Getallen --- Groot/klein --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ordenen --- Probleemoplossen --- Seriëren --- Tegenstellingen --- Tellen --- Vergelijken --- Vormen --- 474.23 --- Kleurenleer --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Vormleer --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- cognitieve ontwikkeling. --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- Cognitieve ontwikkeling. --- Getallen. --- Tellen. --- Vergelijkingen. --- Classificeren. --- Kleuren. --- Vormen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Grootte. --- Seriëren.
Choose an application
Rekenen. --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- 3e graad l.o --- 5e leerjaar l.o --- 6e leerjaar l.o --- Bol --- Cilinder --- Handboek/cursus --- Romeinse cijfers --- balk --- bewerkingen --- bol --- bouwplan --- bouwsels --- breuken --- bruto --- cilinder --- cirkel --- coördinaten --- delen --- delers --- diagram --- driehoeken --- gehele getallen --- geld --- gelijkvormigheid --- gemiddelde --- geodriehoek --- getallenkennis --- gewicht --- grondplan --- handboek --- hoeken --- hoekgrootte --- hoofdrekenen --- inhoud --- interest --- kapitaal --- kegel --- kommagetallen --- korting --- kubus --- lengte --- mediaan --- meetkunde --- meetkundige oriëntatie --- meten --- natuurlijke getallen --- netto --- ongelijke verdeling --- oppervlakte --- parallellogram --- patronen --- procent --- rechten --- rechthoek --- rekenvoordelen --- ruimtefiguren --- ruit --- schaal --- schaduwen --- spiegelas --- spiegelen --- symmetrie --- symmetrische figuren --- tarra --- temperatuur --- tijd --- trapezium --- veelhoeken --- veelvlakken --- veelvouden --- verhoudingsrekenen --- verlies --- vermenigvuldiging --- vierkant --- vlakke figuren --- volume --- vormleer --- winst --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.54 --- 475.4 --- schoolboeken --- wiskunde --- zorgverbreding --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Contractwerk --- Delen(Bewerkingen) --- Geld --- Getallenkennis --- Gewichten --- Hoekenwerk --- Hoofdrekenen --- Inhoud (wiskunde) --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Maten --- Meetkunde --- Meten --- Metend rekenen --- Oppervlakte --- Optellen(Bewerkingen) --- Schoolboeken --- Temperatuur --- Tijdmeting --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Vormleer --- Vraagstukken --- Wiskunde --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar l.o. --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- bewerkingen --- getallenkennis --- handboek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- Wiskunde (ler) --- Basisonderwijs --- Bewerkingen ; ba.o. --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.52 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- 6e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Bewerkingen ; ba.o --- Wiskunde; ba.o --- Differentiatie --- Bewerkingen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Bewerking (wiskunde)
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.54 --- schoolboeken --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Contractwerk --- Delen(Bewerkingen) --- Geld --- Getallenkennis --- Gewichten --- Hoekenwerk --- Hoofdrekenen --- Inhoud (wiskunde) --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Lengte --- Meetkunde --- Meten --- Metend rekenen --- Oppervlakte --- Optellen(Bewerkingen) --- Schoolboeken --- Temperatuur --- Tijdmeting --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Vormleer --- Vraagstukken --- Wiskunde --- 5e leerjaar l.o. --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- bewerkingen --- getallenkennis --- handboek --- meetkunde --- meten --- metend rekenen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- Wiskunde (ler) --- Basisonderwijs --- Bewerkingen ; basisonderwijs --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.52 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde: handboek lagee school --- Wiskunde: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Differentiatie --- 5e leerjaar l.o --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Wiskunde; ba.o --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde)
Choose an application
Dit boek biedt een heldere methode aan om de uiterlijke verschijningsvormen van kunstwerken systematisch te onderzoeken. In tien hoofdstukken leidt de auteur ons langs beeldaspecten als : materiaal en techniek, afmetingen en kader, ruimte, licht, kleur, beweging, standpunt en plaatsing, waarnemening en abstractie.
7.04 --- 7.01:003 --- Visual perception --- 7.01 --- abstractie --- bewegen --- compositieleer --- kleurenleer --- kunst --- kunstbeschouwing --- kunsttheorie --- kunstzinnige vorming --- licht --- materialen --- ruimtelijkheid --- vormleer --- 700.6 --- De Visser, Ad --- kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- semiotiek --- Optics, Psychological --- Vision --- 7.01:003 Semiotiek van kunst en esthetiek --- Semiotiek van kunst en esthetiek --- 7.04 Iconografie. Iconologie. Onderwerpen van kunstzinnige uitbeelding --- Iconografie. Iconologie. Onderwerpen van kunstzinnige uitbeelding --- kunst algemeen, filosofie van de kunst en vormgeving --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- Psychological aspects --- Kunsten --- Filosofie --- Kunstbeschouwing --- Art appreciation --- Abstractie --- Beweging --- Brons --- Compositie --- Computerkunst --- Contouren --- Driedimensionaal --- Factuur --- Fotografie --- Glas --- Grafiek --- Kader --- Kleurenspectrum --- Kleur --- Kunst --- Land art --- Licht --- Lichtkunst --- Materiaal --- Mozaïek --- Ordonnantie --- Perspectief --- Plasticiteit --- Plastiek --- Portret --- Realisme --- Ruimte --- Ruimtelijkheid --- Schaduw --- Schilderen --- Schriftuur --- Sculptuur --- Techniek --- Tekenen --- Textiel --- Textuur --- Tweedimensionaal --- Video --- Waarneming --- Perception --- Visual discrimination --- Appreciation of art --- Art --- Art criticism --- Analysis, interpretation, appreciation --- #KVHA:Kunst --- #KVHA:Kunstbeschouwing --- Kunsttheorie ; kunstbeschouwing --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- #gsdbA --- History --- art history --- art theory --- color [perceived attribute] --- space [composition concept] --- light [energy] --- motion --- Iconography --- techniques [processes] --- perception --- materials [matter] --- art criticism --- Aesthetics of art --- Aesthetics --- kunsteducatie --- Art appreciation. --- Visual perception. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Kunstesthetica --- kunstkritiek --- materials [substances] --- 696 --- Kunstgeschiedenis --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Reception of art --- Reception --- CDL --- kunstbeschouwing.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|