Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by
De mondige jeugdliteratuur
Authors: --- ---
ISBN: 9054835281 Year: 2004 Publisher: Den Haag Biblion


Book
Van mango tot tango : gids voor Zuiders genieten in Vlaanderen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9071665666 Year: 1999 Publisher: Brussel NCOS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze gids laat je kennismaken met meer dan 60 verschillende culturen. Niet alleen vind je er meer dan 600 adressen, cultuurtips en bijna 200 websites in terug. Je krijgt er ook heel wat achtergrondinformatie bij. Waarom zijn Chinezen, Kongolezen, Brazilianen, ... naar Vlaanderen gekomen? Hoe leven ze en wat doen ze hier?


Book
Circussen in Vlaanderen : informatiebrochure : afsprakennota tussen de minister van cultuur en de Vlaamse circussen : informatie, coördinaten en contactadressen.
Author:
ISBN: 9077094024 Year: 2002 Publisher: Brussel : Vlaams centrum voor volkscultuur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

8 p.


Book
Cultuur met een kleine c
Author:
ISBN: 9033456621 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een zeer grondige herwerking van het in 1995 verschenen boek Populaire cultuur, waarin de wetenschappelijke theorievorming over populaire cultuur centraal stond. Dat blijft ook het opzet van dit boek: een analyse bieden van hoe veelal elitaire intellectuelen hebben nagedacht over de cultuur zonder hoofdletter of de cultuur met een kleine c. Zoals in het Manifest van een cultuurpopulist (Acco, 2003) zit ook doorheen deze tekst een stellingname verweven, misschien niet altijd expliciet, maar dan toch impliciet. Dit boek probeert het elitaire spreken van bepaalde sociologen en culturo's over cultuur met een kleine c te ontmaskeren. Wanneer vaak elitaire doemdenkers praten over de cultuur van het volk, kan men daar een moeilijk uit te roeien dieptestructuur blootleggen, die wij `de cultuurdriehoek` hebben genoemd. Deze cultuurdriehoek (van massacultuur ten opzichte van hoge cultuur en volkscultuur) blijft het cultuurdebat hardnekkig voeden. Ter illustratie van de manier waarop populaire cultuur wel degelijk zinvol bestudeerd kan worden, zijn in dit boek nog niet eerder gepubliceerde teksten opgenomen over jeugdculturen, toerisme, BV's, sterren in reclame voor een zeepproduct, en tuinkabouters.

Come on down? : popular media culture in post-war Britain
Authors: ---
ISBN: 1280036788 0203414810 0203414853 9780203414811 0415063264 0415063272 9781134923649 9781134923687 9781134923694 9780415063265 9780415063272 Year: 1992 Publisher: London New York : Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Come on Down represents an introduction to popular media culture in Britain since 1945. It discusses the ways in which popular culture can be studied, understood and appreciated, and covers its key analytical issues and some of its most important forms and processes. The contributors analyse some of popular culture's leading and most representative expressions such as TV soaps, quizzes and game shows, TV for children, media treatment of the monarchy, Pop Music, Comedy, Advertising, Consumerism and Americanization. The diversity of both subject matter and argument is the most distinctive feature

Taking it like a man : white masculinity, masochism, and contemporary American culture
Author:
ISBN: 0691058768 0691016372 9786612753367 1400813271 1400822467 1282753363 9781400822461 9781400813278 9780691058764 9780691016375 9781282753365 6612753366 140080700X 1400806984 Year: 1998 Publisher: Princeton, N.J. Princeton University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

From the Beat poets' incarnation of the "white Negro" through Iron John and the Men's Movement to the paranoid masculinity of Timothy McVeigh, white men in this country have increasingly imagined themselves as victims. In Taking It Like a Man, David Savran explores the social and sexual tensions that have helped to produce this phenomenon. Beginning with the 1940's, when many white, middle-class men moved into a rule-bound, corporate culture, Savran sifts through literary, cinematic, and journalistic examples that construct the white man as victimized, feminized, internally divided, and self-destructive. Savran considers how this widely perceived loss of male power has played itself out on both psychoanalytical and political levels as he draws upon various concepts of masochism--the most counterintuitive of the so-called perversions and the one most insistently associated with femininity. Savran begins with the writings and self-mythologization of Beat writers William Burroughs, Allen Ginsberg, and Jack Kerouac. Although their independent, law-defying lifestyles seemed distinctively and ruggedly masculine, their literary art and personal relations with other men in fact allowed them to take up social and psychic positions associated with women and racial minorities. Arguing that this dissident masculinity has become increasingly central to U.S. culture, Savran analyzes the success of Sam Shepard as both writer and star, as well as the emergence of a new kind of action hero in movies like Rambo and Twister. He contends that with the limited success of the civil rights and women's movements, white masculinity has been reconfigured to reflect the fantasy that the white male has become the victim of the scant progress made by African Americans and women. Taking It Like a Man provocatively applies psychoanalysis to history. The willingness to inflict pain upon the self, for example, serves as a measure of men's attempts to take control of their situations and their ambiguous relationship to women. Discussing S/M and sexual liberation in their historical contexts enables Savran to consider not only the psychological function of masochism but also the broader issues of political and social power as experienced by both men and women.


Book
Topstukken in Vlaanderen : gids langs beschermd cultuurgoed
Authors: ---
ISBN: 9789040302886 Year: 2009 Publisher: Brussel Kunsten en erfgoed


Book
Rituelen en gewoonten : geboorte, ziekte en dood in de multiculturele samenleving
Author:
ISBN: 9062834957 9789062834952 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zorg- en hulpverleners kunnen in hun werk geconfronteerd worden met gedrag dat zij niet begrijpen en dat voorkomt uit gebruiken en waarden die zij niet kennen. Dit boek laat zien hoe verschillende culturen in onze multiculturele samenleving omgaan met geboorte, ziekte en dood.

Keywords

ritueel --- geboorte --- ziekte --- dood --- multiculturalisme --- psychologie van leven en dood --- ziektebeleving --- Ethnology. Cultural anthropology --- rituelen --- Sociology of culture --- interculturele hulpverlening --- Hygiene. Public health. Protection --- multiculturele samenleving --- Godsdienst --- Rituelen --- Geneeskunde en cultuurverschillen --- Gezondheidszorg ; migranten --- Multiculturele samenleving --- 906.1 --- 234 --- allochtonen --- godsdienst --- huwelijk --- sterven --- uitvaart --- volkscultuur --- wereldgodsdiensten --- 392 --- Culturele antropologie --- Transculturele geneeskunde (migrantengezondheidsproblemen, interculturele geneeskunde) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- 601.4 --- gezondheidszorg (gez) --- rituelen (gez) --- sociologie (gez) --- Cultuurverschillen --- Dood --- Geboorte --- Ziekten --- hulpverlening --- zorgverlening --- Cultuurgeschiedenis --- huiselijk en maatschappelijk leven - geboorte, huwelijk en dood --- Liturgie --- departement Algemeen 11 --- samenlevingsvormen --- culturele diversiteit --- multiculturele zorgverlening --- Gewoonten --- Volksgebruiken --- Symbolen --- Antillen --- Aruba --- Suriname --- Indonesië --- Joden --- Nederland --- Marokkanen --- Turken --- Somalië --- Chinezen --- Ethiopië --- Ghana --- Ritueel --- Gewoonte --- Ziekte --- Volkscultuur --- Symbool --- Kunst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Onderwijs --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Maatschappij --- Turkije --- Minderheid --- Oudere --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur

The culture of profession in late Renaissance Italy
Authors: ---
ISBN: 0802089704 9786611992712 1442681071 1281992712 9781442681071 9781281992710 9780802089700 6611992715 Year: 2004

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

From Latin humanists to popular writers, Italian Renaissance culture spawned a lively debate on vocational choice and the nature of profession. In The Culture of Profession in Late Renaissance Italy, George W. McClure examines the turn this debate took in the second half of the Renaissance, when the learned 'praise and rebuke' of profession began to be complemented with more popular forms of discourse, and when less learned vocations made their voice heard. Focusing primarily on sources assembled and published in the sixteenth century, McClure's study explores professional themes in comic, festive, and popular print culture. A pivotal figure is Tomaso Garzoni, a monk whose popular encyclopedia, Universal Piazza of all the Professions of the World, was published in 1585. A funnel for earlier traditions and an influence on later ones, this massive compendium treated over 150 categories of profession - juxtaposing the world of philosophers and poets, lawyers and physicians, merchants and artisans, teachers and printers, cooks and chimneysweeps, prostitutes and procurers. If the conventional view is that Italian Renaissance society generally grew more aristocratic in the later period, this and other sources reveal a professional ethos more democratic in nature and bespeak the full cultural discovery of the middling and lowly professions in the late Renaissance.

Keywords

Professions --- Occupations --- Popular culture --- Renaissance --- Career patterns --- Careers --- Jobs --- Professional services --- Interprofessional relations --- Vocational guidance --- History --- Italy --- Social life and customs --- Culture, Popular --- Mass culture --- Pop culture --- Popular arts --- Communication --- Intellectual life --- Mass society --- Recreation --- Culture --- Trades --- Work --- Repubblica italiana (1946- ) --- Italian Republic (1946- ) --- Włochy --- Regno d'Italia (1861-1946) --- Iṭalyah --- Italia --- Italie --- Italien --- Italii︠a︡ --- Kgl. Italienische Regierung --- Königliche Italienische Regierung --- إيطاليا --- Īṭāliyā --- جمهورية الإيطالية --- Jumhūrīyah al-Īṭālīyah --- Італія --- Італьянская Рэспубліка --- Italʹi︠a︡nskai︠a︡ Rėspublika --- Италия --- Италианска република --- Italianska republika --- Ιταλία --- Ιταλική Δημοκρατία --- Italikē Dēmokratia --- 이탈리아 --- It'allia --- 이탈리아 공화국 --- It'allia Konghwaguk --- איטליה --- רפובליקה האיטלקית --- Republiḳah ha-Iṭalḳit --- Lýðveldið Ítalía --- Itālija --- Itālijas Republika --- Italijos Respublika --- Olaszország --- Olasz Köztársaság --- イタリア --- Itaria --- イタリア共和国 --- Itaria Kyōwakoku --- Italiya Respublikasi --- Италия Республикаси --- Italii︠a︡ Respublikasi --- Итальянская Республика --- Італійська Республіка --- Italiĭsʹka Respublika --- İtalya --- İtalya Cumhuriyeti --- איטאליע --- Iṭalye --- 意大利 --- Yidali --- 意大利共和国 --- Yidali Gongheguo --- Laško --- Sardinia (Italy) --- 16th century --- 930.85.44 <45> --- 316.728.1 --- 391 <45> --- 094:82-91 --- 316.728.1 Popculture. Popular culture. Volkscultuur. --- Popculture. Popular culture. Volkscultuur. --- 094:82-91 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Populaire literatuur. Volksboeken --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Populaire literatuur. Volksboeken --- 391 <45> Kleding. Mode. Sieraden. Volksdracht--Italië --- Kleding. Mode. Sieraden. Volksdracht--Italië --- 930.85.44 <45> Cultuurgeschiedenis: Renaissance--Italië --- Cultuurgeschiedenis: Renaissance--Italië --- Popculture. Popular culture. Volkscultuur --- Garzoni, Tommaso --- Glisenti, Fabio --- Італійська Республіка --- Gliscentius, Fabius --- Glissenti, Fabio --- Garzoni, Tommaso, --- Garzoni, Thomaso, --- Garzonius, Thomas,


Book
Populaire cultuur
Author:
ISBN: 9053504540 Year: 1995 Volume: 1 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Woord vooraf - Cultuur - Populaire cultuur - Het culturele veld - Het cultuurdebat - Geschiedenis - Literatuur

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by