Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aan de oorsprong van dit boek liggen twee studiedagen Nederlands aan anderstaligen, die de VON-werkgroep NT2 in 1992 en 1993 organiseerde. De ideeën rond een taakgerichte aanpak van taalonderwijs worden in dit boek theoretisch omkaderd en verder uitgespit in meer praktijkgerichte bijdragen van verschillende auteurs.
Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taakgericht onderwijs --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- #PBIB:+111.22 --- Taal --- taakgericht onderwijs --- taalonderwijs --- didactiek --- NT2 --- onderwijs aan allochtone groepen --- taakgericht taalonderwijs --- 456.1 --- 450.9 --- Grammatica --- NT2-taakgericht werken --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Taalbeschouwing --- Taalonderwijs-taakgericht --- Taalvaardigheid --- Toetsen --- Woordenschatonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- * 838.5 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; didactiek --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- 485.15 --- Taalonderwijs --- Nederlands: anderstaligen --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Achtergrondinformatie --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Overige onderwerpen --- (zie ook: zinsontleding) --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
485.1 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.3 --- Taalvaardigheid --- 485.2 --- Handboek/cursus --- NT2 --- handboek --- informatieverwerving --- script --- Nederlands ; secundair onderwijs --- Nederlands: handboek secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Taal en letterkunde; overige talen --- Secundair onderwijs --- Taakgericht onderwijs --- Survivaltechnieken --- Televisieprogramma's --- Survivaltechniek --- Televisieprogramma --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Nederlands --- Taal --- 485.1 --- Nederlands als tweede taal --- schoolboeken --- 485.9 --- Handboek/cursus --- NT2 --- taalvaardigheid --- Nederlands ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Overige vakken; afzonderlijk --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Nederlands: handboek secundair onderwijs --- Nederlands: handboek anderstaligen --- Secundair onderwijs --- Taakgericht onderwijs
Choose an application
Vijfde deel van een reeks op taalvaardigheid gericht onderwijs. Wat de leerlingen in Tatami krijgen aangeboden, is een verzameling motiverende taken, geselecteerd met het oog op de schoolse taalvaardigheidseisen en de uitbreiding van hun kennis van de wereld. Deze reeks is gemaakt om in klasverband aan taalvaardigheid te werken. In Tatami 5 staat de hond centraal.
485.1 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- schoolboeken --- 831.3 --- Taalvaardigheid --- Handboek/cursus --- NT2 --- handboek --- honden --- informatieverwerking --- secundair onderwijs --- Nederlands ; secundair onderwijs --- Honden --- Nederlands: handboek secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Taakgericht onderwijs --- Zelfstandigen --- Kleine of Middelgrote Onderneming --- Zelfstandige --- KMO --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Hond --- Training --- Didactic strategies. --- Didactics of Dutch. --- Secondary education.
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- Anderstalige nieuwkomers --- Differentiatie --- Evaluatie --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taakgericht onderwijs --- Thematisch werken --- Vakoverschrijdend werken --- Wereldoriëntatie --- 3e graad l.o --- 476.1 --- Handboek/cursus --- handboek --- 476 --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Overzicht van strategieën en tactieken waarvan docenten zich kunnen bedienen bij de vormgeving van probleemgestuurd onderwijs.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- School management --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489 --- 489.4 --- blokboeken --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- zelfstudie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- onderwijsgroepen --- tutoren --- 371.39 --- Hoger onderwijs --- Leidinggeven --- Leren --- Onderwijsorganisatie --- Vaardigheden --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- 371.3 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Opvoeding en onderwijs zijn gestoeld op een drietal pedagogische principes: elk kind is opvoedbaar, elk kind kan en wil leren en een kind wil het zelf doen. Dit boek helpt aankomende onderwijsgevenden bij het vormen van eigen opvattingen over opvoeding en onderwijs. Door middel van casussen uit twee eeuwen schoolpedagogiek wordt teruggegrepen op herkenbare praktijksituaties. Er komt op verhalende wijze een aantal kernthema's aan de orde uit de geschiedenis, de theorie en de actuatliteit van opvoeding en onderwijs. Door het werken met concrete, aan de onderwijspraktijk ontleende casussen wordt steeds de koppeling tussen de theorie en de praktijk gelegd.
Pedagogie --- geschiedenis --- onderwijs --- onderwijskunde --- opvoedkunde --- pedagogiek --- 431 --- 432 --- Comenius, Johan Amos --- Dewey, John --- Didactische werkvormen --- Freinet, Célestin --- Fröbel, Friedrich --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Herbart, Johann Friedrich --- Korczak, Janusz --- Leerinhoud --- Leren --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijstheorieën --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedingstheorieën --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Piaget, Jean --- Vygotsky --- 472.1 --- 472.2 --- Basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Klassikaal onderwijs --- Leerinhouden --- Omgevingsonderwijs --- Opvoeden tot burgerzin (Burgerschap) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Rechten van het kind --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Relatie ouder - school --- Taakgericht werken --- 472 ) Lager onderwijs --- 472 --- basisonderwijs --- basisschool (ler) --- didactische werkvormen --- geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- kinderen --- kinderrechten --- klassikaal onderwijs --- leerinhouden --- leren --- opvoeden (ler) --- opvoeden tot burgerzin --- opvoeding --- pedagogie (ler) --- relatie onderwijs-maatschappij --- relatie ouders-school --- taakgericht onderwijs --- Theoretische opvoedkunde --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Onderwijskunde)
Choose an application
Bevat volgende thema's: 6. Help, wie helpt? - 7. de wereld op zijn kop - 8. heb jij ze alle vijf? - 9. een circus in de klas - 10. een duik onder water
Nederlands --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- schoolboeken --- 2e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- handboek --- moedertaal --- spelling --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 475.21 --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- linguïstiek --- Nederlands ; basisonderwijs --- 475.24 --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- Moedertaal: handboek lagere school --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse spelling ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- CD --- Taal ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid --- Luisteren --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Taalbeschouwing --- Woordenschat --- linguïstiek
Choose an application
Bij probleemgestuurd onderwijs werken studenten in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd. Het boek geeft praktische informatie over de (studie)vaardigheden die studenten nodig hebben om op deze manier te werken. O.a.: Taakgericht werken - Vaardigheden voor de onderwijsgroep - Individuele studievaardigheden.
Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Probleemgestuurd leren. --- Zelfstudie. --- Didactiek. --- Algemeen. --- studievaardigheden --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Higher education --- Hoger onderwijs ; methodiek en didactiek --- PGO --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Studeren --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- 371.31 --- 378.147 --- 37.02 --- Probleemgestuurd onderwijs ; hoger onderwijs ; studievaardigheden --- 489.4 --- Nederland --- hoger onderwijs --- 371.3 --- 489 --- 489.52 --- 489.59 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- Studievaardigheden --- Taakgericht werken --- Zelfstandig leren --- leerdoelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- studiebegeleiding --- studieplanning --- zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- probleemgestuurd leren (ler) --- zelfstandig leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode
Choose an application
Hoe leer je kinderen goed en graag lezen? Verschillende mensen die actief zijn in het leesbevorderingslandschap stellen in dit boek hun ideeën voor een goede klaspraktijk voor. Elk vanuit hun eigen invalshoek bieden ze een kader en vooral veel tips en suggesties voor goed leesonderwijs. Leerkrachten uit het gewoon en buitengewoon basisonderwijs zullen hierin ongetwijfeld heel wat inspiratie vinden om hun leesonderwijs gevarieerd in te vullen, en daarbij de zwakkere lezers niet uit het oog te verliezen. Op die manier kan permanent aan leesbevordering gewerkt worden.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/17278424-leesrijk-school--en-klasklimaat
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Lezen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- 803.93-07 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- lezen --- 475.26 --- didactiek --- 434.8 --- 471.41 --- AVI-niveaus --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Jeugdboekenweek --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesvaardigheid --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Voorlezen --- Wereldoriëntatie --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 1e leerjaar l.o --- AVI --- Aanvankelijk lezen --- Anderstaligen --- Avi --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Bibliotheek --- Boek --- Boekpromotie --- Computer --- Didactiek --- Evaluatie (Beoordeling) --- Gedichten --- ICT --- Informatieve bronnen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesbevordering --- Leesonderwijs --- Leestoetsen --- Multicultureel --- Niveaulezen --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Onthaalklas --- Remediërend lezen --- Remediërend onderwijs --- Schrijven --- Verhalen --- Wero --- 475.26 ) * LEZEN --- begrijpend lezen --- kinderboeken --- l.o.: didactiek : lezen (ler) --- leesvaardigheid --- moeilijke lezers --- niveaulezen --- remediërend lezen --- stil lezen --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorlezen --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 030082.jpg --- Lezen: didactiek lagere school --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Spel --- Klasinrichting --- Hoekenwerk
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|