Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
88 p.
Education --- History --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Handboeken en inleidingen. --- History. --- historische pedagogiek --- History of education and educational sciences --- anno 1700-1799 --- anno 1800-1999 --- 431 --- Geschiedenis van opvoeding ; België --- 450.1 --- Decroly, Ovide --- Fröbel, Friedrich --- Herbart, Friedrich --- Montessori, Maria --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Reformpedagogiek --- Rousseau, Jean-Jacques --- Pedagogie: geschiedenis --- Academic collection --- #GGSB: Pedagogie --- #GSDBP --- #PEDA *013.9 --- 185 Kinderrechten en gezin --- #A9902A --- 431 ) Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- onderwijsgeschiedenis --- opvoedingsgeschiedenis --- pedagogisering --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Historische pedagogie --- 37 <09> --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis --- Overzicht --- Provincie West-Vlaanderen --- Opvoeding --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Onderwijs --- Pedagogie --- Education - Belgium - History
Choose an application
Over historiek, opzet, opbouw, probleemstelling, inhoud en didactisch gebruik - reflecties over conceptuele omgang met pedagogisch verleden - systeemtheorie, systeemdifferentiatie en opvoedingsgeschiedenis - beroepsgerichte en algemeen vormende vaardigheden, van de late middeleeuwen tot heden - aanzet tot interne geschiedenis van college in Zuidelijke Nederlanden (1585-1789) - staat en burgerschap - structuur en karakter van secundair onderwijs in Belgi in 20ste eeuw - missionaire beschavingswerk in Belgisch Congo - geschiedenis van zorg voor personen met handicap in licht van Michel Foucaults biopolitiek - Jean-Jacques Rousseau en het onmogelijke huwelijk van gezin en opvoeding - gezin, bevolking en arbeid - kinderopvang, een noodzakelijk kwaad - Vlaamse jeugd in vizier van pedagogisering tijdens interbellum - pedagogische functie van katholieke kinder- en jeugdliteratuur in Vlaanderen tijdens 19de en 20ste eeuw - over pedagogisering en commercialisering -historiografie Belgische kleuteronderwijs nader bekeken - Ovide Decroly als exponent 'moderne' gedragswetenschap en icoon reformpedagogiek in Belgi - Dewey in Belgi - openluchtscholen en traditie van pedagogisering - praktijkgerichte theorie versus theoriegerichte praktijk Dit handboek in de pedagogische historiografie is de vrucht van interdisciplinaire en interuniversitaire samenwerking. De basisteksten die inleiden in diversie domeinen van de culturele geschiedenis van opvoeding, vorming en onderwijs, werden geschreven door auteurs van diverse achtergrond. Elke auteur heeft vanuit zijn eigen specialiteit oog voor een of meerdere paradoxen waartoe de aanhoudende 'pedagogisering' - in de betekenis van toenemende zorg voor kinderen en jeugdigen - aanleiding heeft gegeven. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --. --- History of education and educational sciences --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1999 --- sociale geschiedenis --- pedagogiek --- geschiedenis --- #PBIB:2005.4 --- Academic collection --- opvoeding --- systeemtheorie --- Belgisch-Congo --- Foucault, Michel --- Rousseau, Jean-Jacques --- kinderopvang --- Dewey, John --- kleuteronderwijs --- Decroly, Ovide --- secundair onderwijs --- burgerschap --- humanisme --- pedagogie --- onderwijs --- 431 ) Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- historische pedagogiek --- openluchtscholen --- opvoedingsgeschiedenis --- pedagogisering --- 071104.jpg --- 071105.jpg --- Historische pedagogie --- 37 --- 94 --- 301 --- 362.7 --- 371.1 --- 301.18 --- 2 --- Education --- History --- Handbooks, manuals, etc. --- Critical pedagogy --- Pedagogiek --- Geschiedenis --- Onderwijs --- historiografie --- Provincie West-Vlaanderen --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|