Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Is werken aan ouderbetrokkenheid in het voortgezet onderwijs wel nodig, aangezien leerlingen daar steeds zelfstandiger worden? Ja, zeker! aldus ouderbetrokkenheid-expert Peter de Vries. In zijn nieuwe boek licht hij toe dat het tijd is voor de volgende stap: ouderbetrokkenheid neXt. De Vries pleit voor een specifieke aanpak, een maatje groter (X).Naast relevante theorie geeft dit handboek vooral veel praktische handreikingen voor hoe je als mentor ouderbetrokkenheid concreet vormgeeft. Het gaat daarbij niet per se om veel, maar vooral om goed contact: constructief én effectief. De Vries staat stil bij vragen als:? Waar haal je de tijd vandaan om ouders meer te betrekken?? Ouders worden steeds mondiger, is juist wat afstand niet beter?? Hoe geef je gesprekken met ouders goed vorm?(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/ouderbetrokkenheid-next-pica)
Social psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- zelfsturing --- schoolbeleid --- leraren-ouders relatie --- motivatie --- pedagogische psychologie --- autonomie --- ouderparticipatie --- sociale opvoeding --- Ouderbetrokkenheid --- Ouders --- Betrokkenheid --- Participatie --- Secundair onderwijs --- onderwijsbetrokkenheid --- oudercontact --- Gesprek --- ouderbetrokkenheid
Choose an application
onderwijsstructuur --- bedrijfsorganisatie --- communicatie --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Netherlands --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.014.3 --- #SBIB:316.334.1O230 --- Academic collection --- #C9202 --- 450.46 --- onderwijs --- 453 --- 454.3 --- onverwijsvernieuwing --- Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- Geplande onderwijsverandering --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing. --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- onderwijsbetrokkenheid --- onderwijskunde --- onderwijsorganisatie --- 371.014.3 Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen)
Choose an application
Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext.
onderwijsbeleid --- onderwijsbetrokkenheid --- tevredenheid --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- leermotivaties --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- onderwijseffectiviteit --- CIPO-model --- leeruitkomsten --- evidence-based onderwijs --- welbevinden --- leerwinst --- 474.2 --- Effectieve scholen --- Onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 473 --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolbeleid --- Welbevinden --- Onderwijsstrategieën --- 373.3 --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Elementary school teaching --- Curricula --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- kwaliteitsaspecten --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Schoolprestaties --- Kwaliteitszorg --- Cipo-model --- Onderwijsrendement --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Patiënt
Choose an application
onderwijsgedrag --- Teacher education. Teacher's profession --- Social psychology --- onderwijsonderzoek --- School management --- didactiek --- Teaching --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Onderwijsmethode --- Onderwijsstijlen --- 450.7 ) * ONDERWIJSOPLEIDING --- lerarenopleiding --- onderwijsbetrokkenheid --- 37.02 --- Feedback --- Gedrag --- Leraren --- Observatietechnieken --- Onderwijs --- Training --- Didactiek --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Education --- methods. --- teaching, methods --- teaching, methods. --- Teaching, methods. --- methods --- Activity, Training
Choose an application
Handelingsgerichte diagnostiek (HGD) staat nog altijd volop in de belangstelling. Veel onderwijsprofessionals hebben HGD de afgelopen 15 jaar omarmd en het model heeft velen geïnspireerd bij het verbeteren van hun diagnostiek. De handelingsgerichte attitude waarbij de diagnost zowel wetenschapper als samenwerkingspartner is, spreekt hen aan. En leerlingen, leraren en ouders waarderen het zeer dat HGD hen betrekt in het diagnostisch proces.Sinds 2004, het jaar waarin het boek "HGD : een praktijkmodel voor diagnostiek en advisering bij onderwijsleerproblemen" verscheen, is er veel gebeurd. Er is hard gewerkt met HGD in opleidingen, trainingen en de dagelijkse onderwijspraktijk. Dit heeft een schat aan ervaringen opgeleverd. Recente onderwijsresearch biedt eveneens waardevolle informatie over wat effectief is in het onderwijs en de ondersteuning van leerlingen, leraren en ouders. Er zijn ook recente ontwikkelingen in de visie op diagnostiek : Wat is functioneel en zinvol en wat niet? Bovendien is er het nodige veranderd in het onderwijsbeleid: handelingsgericht werken (HGW) heeft er een prominente positie in gekregen. De hoogste tijd voor een nieuwe versie van HGD. Daarbij is dankbaar gebruik gemaakt van de vele praktijkervaringen: dat wat werkte is verder uitgebouwd en dat wat niet werkte is veranderd.HGD sluit nu naadloos aan bij de zeven uitgangspunten en de werkwijze van HGW op school. Zo is er nu veel aandacht voor onderwijs/opvoedbehoeften van leerlingen en ondersteuningsbehoeften van leraren en ouders: wat hebben zij nodig om een doel te behalen? De leerling heeft bovendien een sterkere positie gekregen : ongeacht zijn leeftijd, participeert hij als mede-onderzoeker. Er is ook meer aandacht voor het – samen met de leraar – analyseren van diens aanpak, met als doel deze aanpak beter af te stemmen op wat de leerling nodig heeft. Ouderbetrokkenheid is nog meer onderdeel van HGD en het vergroten van onderwijsondersteunend gedrag van ouders is een speerpunt. Veel voorkomende valkuilen in diagnostische besluitvorming komen aan bod, evenals suggesties hoe deze te voorkomen. De strategiefase en integratie/aanbevelingsfase zijn vereenvoudigd, omdat deze te uitgebreid bleken voor de dagelijkse praktijk. Wetenschappelijke gegevens uit meta-analyses over goed onderwijs en effectieve interventies in het onderwijs zijn in verschillende fasen verwerkt. Dit alles maakt dit boek over HGD tot een geheel vernieuwde versie van het vorige boek.
Leer- en gedragsproblemen. --- handelingsgericht onderzoek --- onderwijsbetrokkenheid --- meetinstrumenten (psychologie) --- Orthopedagogics --- implementatie --- Educational psychology --- orthopedagogiek --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- pedagogische psychologie --- Research on teaching --- Semiology. Diagnosis. Symptomatology --- 464 --- Handelingsplannen --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Leerstoornissen --- Diagnostiek --- Orthopedagogiek --- diagnostiek --- leerlingenbegeleiding --- leerproblemen --- 464.9 --- diagnostiek (ler) --- 454.23 --- Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Psychodiagnostics --- Learning disabled children --- PXL-Education 2015 --- onderwijsstrategie --- pedagogische diagnostiek --- zorgverbreding --- Onderwijs --- Kinderen --- inclusief onderwijs --- onderwijspsychologie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Leerprobleem --- Diagnose --- Kind --- Handelingsplan --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Primary education --- Secondary education --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|