Listing 1 - 10 of 250 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.Jos WeinbergDeel uit de serie boekjes "Een zorg voor school en thuis" die verschijnt onder auspiciën van een van de landelijke pedagogische centra. Rondom zes sociaal-emotionele onderwerpen wordt de samenwerking tussen ouders en school centraal gesteld. Dit boekje over pesten helpt de lezer om pestproblematiek te zien door de ogen van de ouder en de leraar. Nadat de achtergronden van pestgedrag zijn beschreven, worden praktische tips gegeven om het probleem tijdig te signaleren, aan te pakken en zo mogelijk te voorkomen. Zo kunnen kinderen ondersteund worden en in een veilige omgeving opgroeien. Dit zeer praktische deel is geschikt voor onderwijzend personeel, ouders en voor ouder-en medezeggenschapsraden. Het bevat een actueel overzicht van informatiebronnen, inclusief websites.© NBD Biblion
Pesten ; leerlingen ; preventie --- pesten --- 450.9 --- Leerlingen --- Pesten --- Preventie --- 478.9 --- Agressieve kinderen --- Basisonderwijs --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- 455.1 --- plagen --- Pesten : school --- Overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- Gedragsproblemen --- Gedragsprobleem
Choose an application
Deze uitgave is een verslag van het vmbo-netwerk Parallelle Processen. Het netwerk heeft de parallellie bestudeerd tussen de voorwaarden voor leren tussen docenten en leerlingen. In de loop van dat proces werd een tweede parallellie zichtbaar: die tussen schoolleiding en docenten. Het leren van leraren bleek de hefboom tot het leren van leerlingen. In deze uitgave komen vier thema's aan de orde: de competenties op het niveau van de schoolleiding, de docenten en de leerlingen, de problematiek van het leren van leraren, de parallellie tussen docenten en schoolleiding en de opbrengsten in de praktijk van het onderwijs. (Bron: covertekst)
Opvoedkunde --- Pédagogie --- leren leren --- didactiek --- 450.8 --- Leerlingen --- Leraren --- Leren --- Schoolleiders --- Onderwijsleerprocessen --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Choose an application
Academic collection --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O290 --- zittenblijven --- leesbegeleiding --- 371.26 --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie
Choose an application
The first edition of this book was a bestseller, and is generally regarded as the most widely used and authoritative text on this topic.This completely revised and updated second edition takes into account the latest changes in educational practice, and includes coverage of recent developments in teacher appraisal and school inspection procedures.Ted Wragg is an international expert on research into teaching and learning, but has always been someone who writes with the teacher in mind.Using a combination of case studies, photographs and illustrations, Wragg shows how va
371.26 --- Observation (Educational method) --- Teachers --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- Classroom observation --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Training of. --- Training of --- Observation (Educational method). --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Sociology of minorities --- Enseignement --- Immigratie --- Immigration --- Onderwijs --- 450.9 --- 454.6 --- Allochtone leerlingen --- Intercultureel onderwijs --- Migranten ; onderwijs
Choose an application
How and why is silence used interculturally? Approaching the phenomenon of silence from multiple perspectives, this book shows how silence is used, perceived and at times misinterpreted in intercultural communication. Using a model of key aspects of silence in communication - linguistic, cognitive and sociopsychological - and fundamental levels of social organization - individual, situational and sociocultural - the book explores the intricate relationship between perceptions and performance of silence in interaction involving Japanese and Australian participants. Through a combination of macro- and micro- ethnographic analyses of university seminar interactions, the stereotypes of the 'silent East' is reconsidered, and the tension between local and sociocultural perspectives of intercultural communication is addressed. The book has relevance to researchers and students in intercultural pragmatics, discourse analysis and applied linguistics.
Pragmatics --- Mass communications --- Japan --- Communicatie --- Interculturele communicatie. --- Stilte. --- leerlingen --- Japan. --- High school students --- Intercultural communication --- Silence --- Noise --- Silence.
Choose an application
Intelligentie --- Leerpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Piaget, J. --- kinderpsychologie --- leerlingen --- 159.987 --- 371.21 --- cognitieve ontwikkeling --- Developmental psychology --- Piaget, J
Choose an application
Choose an application
onderwijs --- Didactic evaluation --- waarneming --- Psychiatry --- Educational psychology --- Personality development --- School management --- psychologie --- faalangst --- leerlinggedrag --- evaluatie van leerlingen --- 371.212.72 --- Prestatiestoornissen --- 450.6 --- examen --- 455.3 --- Faalangst --- Examenangst --- Leerproblemen --- Studiemethode --- 159.94 --- 371.21 --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers
Listing 1 - 10 of 250 | << page >> |
Sort by
|