Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Audiovisual methods --- spellen --- Audiovisuele methoden --- Speelgoed --- Spelen --- 433.6 --- Agressieve kinderen --- Gehandicapten --- Kinderen --- Kinderen en televisie --- Kleuters --- Peuters --- Zieke kinderen --- Kind, spel en speelgoed
Choose an application
56
Educational sciences --- media-educatie --- Audiovisuele vorming --- Boeken --- Televisie --- Computers --- Mediawijsheid --- 690 Media, mediarecht --- 700 Pedagogie --- 433.5 --- Kinderen --- Kinderen en televisie --- Media --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele opvoeding --- Boek --- Computer --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderzoek --- Geweld --- Communicatietheorie
Choose an application
07
Television and children --- Child Rearing. --- Kinderen en televisie. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Gezinspedagogiek. --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational sciences --- Social policy and particular groups --- TV (televisie) --- Mass communications --- Flanders --- 379.823 --- Kinderen --- Televisie --- Vrije tijd --- Vrijetijdsbesteding --- 433.5 --- Kinderen en televisie --- Opvoeding --- kinderen en televisie --- televisie: kinderen --- #GBIB:Overlegcentrum Christelijke Ethiek --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- 316.774.16:654.197 --- 193 Kinderrechten en Media --- #A9808A --- 316.774.16:654.197 Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Televisiewezen: maatschappelijk, politiek, ideologisch, ethisch, juridisch, socio-cultureel--(communicatiesociologie) --- Children and television --- Children --- Audiovisuele opvoeding --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Radio en televisie --- Sociologie
Choose an application
handleiding --- lager onderwijs (x) --- geweld --- televisie --- C6 --- vredesopvoeding --- 471.44 --- 478.1 --- Basisonderwijs --- Brochure --- Geweld --- Geweldloze opvoeding --- Kinderen en televisie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Spelen --- Televisie --- Televisiegeweld --- Verhalen --- Vredesopvoeding --- Kinderen en massamedia --- Sociale opvoeding --- Televisiegeweld ; invloed op kinderen --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- Geweld : media --- geweldloosheid --- media --- vrede --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Sociale en emotionele opvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Oorlogsgeweld --- Speelgoedwapens --- oorlog
Choose an application
In dit boek wordt het nationale en internationale onderzoek naar kinderen en de media besproken. Op een heldere manier geeft de auteur inzicht in de belangrijkste theorieën over de volgende onderwerpen : de ontwikkeling van kind tot mediaconsument, de invloed van reclame, de aantrekkingskracht en effecten van mediageweld, angstreacties van kinderen op nieuws en entertainment, en het gebruik en de effecten van internet en computergames.
Age group sociology --- Mass communications --- geweldloze opvoeding --- kinderprogramma's --- massamedia --- communicatiepsychologie --- agressie --- kinderpsychologie --- media-educatie --- Televisie --- Televisie-effecten --- Kinderen en jeugd --- departement Beeldende Kunst 07 --- kinderen en media --- reclame --- communicatiewetenschap --- Advertising and children. --- Internet and children. --- Mass media and children. --- Video games and children. --- Violence in mass media. --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- 193 Kinderrechten en Media --- #SBIB:309H402 --- #A0202A --- 663 Jeugd --- 690 Media, mediarecht --- internet --- kind en media --- televisie --- 433.5 --- Angstige kinderen --- Computerspelen --- Geweld --- Internet --- Kinderen en televisie --- Kinderen --- Media --- Ontwikkelingspsychologie --- Reclame --- 659 --- 384 --- 159.987 --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Audiovisuele opvoeding --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Televisie-effect --- Kind --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderzoek --- Jongere
Choose an application
1. Communicatie 2. De taal van het lichaam 3. De dragers van non-verbale informatie 4. De taal van de ruimte en de taal van de tijd 5. Communicatiepatronen 6. Interculturele communicatie 7. Communicatie in groepen 8. Communicatie met een publiek: lezingen en toespraken 9. Communicatiekanalen 10. Communicatienetwerken en verspreiding van informatie 11. Theorieën over het effect van massacommunicatie 12. Massacommunicatie: effect op kinderen en de maatschappij
Communicatie. --- Interculturele communicatie. --- Lezingen. --- Lichaamstaal. --- Massacommunicatie. --- lichaamstaal --- massacommunicatie --- cultuur --- groepsdynamica --- communicatie --- interculturele communicatie --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Meertalige communicatie --- 007 <036> --- 316.77 --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:033.AANKOOP --- #SBIB:REFCOLL2003 --- #KVHA:Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- groepswerk --- massamedia --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- 007 <036> Informatietheorie. Communicatietheorie. Regeltheorie. Cybernetica. Techniek van de menselijke arbeid--Gidsen. Inleidingen --- Informatietheorie. Communicatietheorie. Regeltheorie. Cybernetica. Techniek van de menselijke arbeid--Gidsen. Inleidingen --- Communicatiewetenschap: algemeen --- 007 --- 361.13 --- 384 --- 304 --- 305.8 --- 499.4 --- Interculturele gespreksvoering --- Media (Communicatiemedia) --- communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- mondelinge communicatie --- presentaties --- sociale vaardigheden --- sociologie --- toespraken --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsgedrag --- Groepspsychologie --- Interculturele communicatie --- Kinderen en televisie --- Kinderen --- Lichaamstaal --- Media --- Multimedia --- Non-verbale communicatie --- Televisiegeweld --- 659.2 --- communicatie, extern --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- Sociale pedagogie - Agogie --- Communicatie ; algemeen --- Massacommunicatie --- Spreken in het openbaar --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Community organization --- Sociology
Choose an application
DEEL I : GEWELD EN ZIJN OORZAKEN 1. Wat is agressie en wat is geweld ? 2. OOrzaken van agressie en geweld DEEL II : AANZETTEN TOT OPLOSSINGEN 1. Geweldloosheid en geweldloze opvoeding 2. Aanpak om kinderen en jongeren op een positieve manier te leren omgaan met geweldloze weerbaarheid DEEL III : ADRESSEN EN INFORMATIE VAN VERENIGINGEN? ORGANISATIES EN INSTELLINGEN
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Choose an application
Leren op de basisschool : lezen - schrijven - rekenen - kennis en inzicht ; Als individu de wereld in : variaties en persoonlijkheid - zelfstandig worden - moraal - kinderzorgen ; Kinderen en media : kinderboeken - televisiewereld - computerkinderen ; Tussen de anderen : klasgenoten - thuis
Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- schoolleeftijd --- Groei --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 416.1 --- 416.2 --- 416.23 --- 433.75 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk rekenen --- Aanvankelijk schrijven --- Basisschool --- Computers --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Inzicht --- Jeugdliteratuur --- Kennis --- Kinderboeken --- Kinderen en computers --- Kinderen en televisie --- Lezen --- Moraal --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Relationele opvoeding --- TV --- Thuis --- Waardevorming --- Wiskundige initiatie --- Zelfstandigheid --- computerkinderen --- ethiek --- gezin --- gezinssituatie --- kinderen --- klasproblemen --- persoonlijkheid --- psychologie --- rekenen --- schrijven --- 416 --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Gezinsopvoeding --- Ik en de anderen --- Kinderen --- Media --- Ontwikkeling van kinderen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Rekenen --- School --- Schrijven --- Televisie --- Waardeontwikkeling --- 159.922 --- Leren --- Persoonlijkheid --- Samenleving --- gedrag --- persoonlijke ontwikkeling --- Lerarenopleiding : CVO --- Ontwikkelingspsychologie : kinderen --- 159.922.76 --- Croissance --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Tot c. 13 jaar --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- #gsdbP --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 159.92 --- ontwikkelingspychologie --- Schoolleeftijd --- kinderpsychologie --- 159.9 ) Genetische psychologie --- pediatrie --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- 159.987 --- 040256.jpg --- Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Kinderen. --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- ontwikkelingspsychologie (genetische psychologie)
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- Seks --- lager onderwijs --- leerboeken --- relationele opvoeding --- seksuele vorming --- 478.9 --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale opvoeding --- 3e graad l.o. --- 476.1 --- 478.4 --- Afscheid nemen --- Agressie --- Axenroos --- Communicatie --- Conflicten --- Democratie --- Emoties (Gevoelens) --- Geweld --- Handboek/cursus --- Hygiëne --- Ik en de anderen --- Lichaam --- Media --- Nieuws --- Oorlog --- Puberteit --- Regels --- Samenleving --- Seksuele en relationele opvoeding --- Verliefdheid --- Zelfvertrouwen --- Zintuigen --- agressie --- communicatie --- gevoelens --- geweld --- handboek --- ik-ander --- lichaam --- media --- pesten --- reclame --- relationele vorming --- sexuele voorlichting --- verliefdheid --- 477.9 --- 478.4 ) Gezondheidsopvoeding --- Documentatiemap --- seksuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Seksuele opvoeding --- 615.5 --- seksuele opvoeding: lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Anders zijn) --- Didactics of medicine --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Primary education --- Teaching --- Kindergarten --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- 433.4 --- basisonderwijs --- Anders zijn --- Gezinnen --- Groei --- Jongen-meisje --- Kinderen en televisie --- Pesten --- Ruzie --- Verhalen --- Wereldoriëntatie --- Seksuele voorlichting: lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: Conflicten) --- axen --- kleuteronderwijs --- zintuigen --- 471.44 --- Kleuteronderwijs --- 471.43 --- Geboorte --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Spelen --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Relationele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele vorming: kleuters --- Seksuele vorming: lagere school --- kleuterschool: seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Jaloersheid --- Reclame --- Rolpatronen --- Vriendschap --- seksuele opvoeding: handboek lagere school --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- Derde graad. --- Tweede graad. --- Eerste graad. --- Kleuters. --- Relationele opvoeding ; kleuters --- Seksuele opvoeding ; kleuters --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs --- 3e graad l.o --- Baby's --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Eenzaamheid --- Emoties(Gevoelens) --- Gezin (Ouders) --- Helpen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jongens --- Macht --- Meisjes --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Praatplaten (Vertelprenten) --- Schoolfeesten --- Spelen(Kinderspelen) --- Troosten --- Verdriet --- Vertellen --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Winnen en verliezen --- Ziek zijn --- poster --- spelen --- Affiches --- Sociaal-emotionele opvoeding --- RSV basisonderwijs --- menselijk lichaam --- Relationele en seksuele vorming
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|